szybkie ciasta bez jajek [P]

1. Data: 2004-07-22 10:37:45

Temat: szybkie ciasta bez jajek [P]
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Agusia (vel "Agnieszka i Zlota Rybka") zapytala:

> A moze ktos zna, tak przy okazji inne szybkie ciasta BEZ jajek.
> Google przeszukalam, troche znalazlam, ale nie takie szybkie, jak to
> powyzej.

Ja znam babeczki bananowe, więc wrzucam na grupe zaczynając osobny
wątek, zeby netykiecie stalo się zadość :-). No i jeszcze P jak
Powtórka, bo to już bylo...

Uzbieraj:
30g masla - roztopionego w rondelku
60g miodu (plynnego, mniej wiecej dwie duze "czubate" lyzki)
Pol lyzeczki cukru waniliowego
2 wielkie banany (moga byc starzejace sie, smutne i niechciane)
150g maki pszennej
1 czubata lyzeczka proszku do pieczenia
Pol lyzeczki sody oczyszczonej
Pol lyzeczki cynamonu (jak ktos lubi)
Foremki na babeczki - 12 sztuk

Piekarnik rozgrzej do 190st.C
Reszta polega na walce na dwoch frontach: w rondelku roztop maslo i
dodaj do niego miod, druga reka do miski wrzuc wszystkie suche
skladniki. Polacz wszytko w jedno calkiem ciekawe blotko i dodaj banany
podeptane widelcem. Koniecznie nie nalezy przesadzac z drobieniem i
mieszaniem, masa ma byc byle jaka (Ania - niecale 2 latka - koczowala z
misiami przed szafka z mikserem, nijak nie moglam ich usunac, stad ten
widelec - babeczki wyszly przecudne! A po mikserze - przy pierszej
probie - wyszly suche i trzeba je bylo przed przelknieciem namoczyc w
herbacie ;-)). To podobno taka uroda tych muffinów, ze im niestaranniej
wymieszane, tym lepsze. Mniej wiecej w 2 minuty nalezy wykonac cale to
zadanie.

Potem zostaje tylko ponakladanie masy w foremki (wypelnij nie wiecej
niz do dwoch trzecich wysokosci), polizanie placy i czekanie przez 25
minut, az babki sie przyrumienią ;-). Prawdziwe tortury polegaja na
czekaniu, az babusie ciut przestygna...

Wlasnie się zorientowalam, ze to nie jest ciasto na jedna blaszke i 12
dziobów, tylko na 12 foremek i jedna paszczę ;-). Ech życie ...

Serdecznie pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-07-22 11:38:17

Temat: Re: szybkie ciasta bez jajek [P]
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości
> Agusia (vel "Agnieszka i Zlota Rybka") zapytala:

> Potem zostaje tylko ponakladanie masy w foremki>

Pytanie lajkonika:
czy te foremki trzeba wczesniej czyms nasmarowac/oproszyc, zeby potem te
smakolyki bylo latwo wyjac?
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-07-22 11:44:56

Temat: Re: szybkie ciasta bez jajek
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości news:cdo5di$6jr$1@news.onet.pl...
> Ja znam babeczki bananowe, więc wrzucam na grupe zaczynając osobny
> wątek, zeby netykiecie stalo się zadość :-). No i jeszcze P jak

Witam!
Dziękuję! Chyba je dzisiaj zrobię, bo mam akurat dwa banany. Może niezbyt wielkie,
ale zawsze. I starzeją się, biedaki. ;-)

> Powtórka, bo to już bylo...
Widocznie nie dotarłam jeszcze do nich w googlowych poszukiwaniach :-)
Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam!
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-07-22 12:16:57

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" pyta:

> czy te foremki trzeba wczesniej czyms nasmarowac/oproszyc, zeby potem
> te smakolyki bylo latwo wyjac?

Masz racje - nic nie napislam, bo ja je kiedyś (nieekologicznie ;-)) do
papierowych wkladek wkladalam (jak wynika z wstępnego googlowania są
dostępne w większych marketach), ktore raczej latwo się odrywa do
upieczonego ciasta. A od niedawna piekę w foremce na muffiny z IKEI
http://tinyurl.com/4zrsj - prezent od Tesciowej :-) lekko
natluszczonej, bo to moj przyjaciel teflon. Moja Mama ma natomiast
starodawne foremki blaszane i zdecydowanie unika niepotrzebnych stresow
natluszczając je dlugo i starannie :-).

W sprawie oprószania to są dwie szkoly: mąką albo bulką tratą. I
jeszcze trzecia szkola, co nie prószy wcale. Jest jeszcze pewno czwarta
szkola i piąta- ale szczególów nie znam ;-)). I akurat też nie znam
przyczyn ani kolosalnych różnic, przycupnę więc sobie i poczekam, może
ktoś nam podpowie :-)

Pozdrawiam serdecznie,
eM, prosto od lodówki

1. Data: 2004-07-22 20:13:12

Temat: Odp: szybkie ciasta bez jajek [P]
Od: "Oann" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eM <...@...c> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cdo5di$6jr
$...@n...onet.pl...
> Agusia (vel "Agnieszka i Zlota Rybka") zapytala:

To jest szybkie, chociaż może troszkę dziwnie wygląda na początek:

składniki:
1 szklanka mąki
1 szklanka kaszy mannej
1 szklanka cukru (ja daję 3/4, bo nie lubię słodkiego za bardzo)
łyżeczka proszku do pieczenia
jabłka obrane ze skórki i starte na grubej tarce ( mogą być też ze słoika -
nas używamy tego czegoś, co zostaje po parowaniu soku w sokowniku
i jest pasteryzowane w słoiki)
kostka lepszej margaryny lub masła
trochę bułki tartej do wysypania tortownicy

jak zrobić:
- wszystkie suche (mąka,kasza, cukier proszek) składniki razem wymieszać w
misce
- małą tortownicę wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą
- do tortownicy wsypywać cienkimi warstwami suche ciasto i układać jabłka
(też cienko)
na przemian, zaczynając od suchego i na suchym kończąc
- na wierzch położyć pokrojony w płatki tłuszcz tak, aby znalazł się na ca
łej powierzchni tortownicy
( najlepiej prosto z lodówki, łatwiej się kroi)

piec w nagrzanym do 180 st. piekarniku 50-60 min. (próba patyczkowa, piekę
trochę na oko),
na wierzchu ma być chrupiąca, rumiana skórka

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2004-07-23 08:46:26

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"eM" napisala(m):

> W sprawie oprószania to są dwie szkoly: mąką albo bulką tratą.

Też nie mam pojęcia, co to jest bulka *trata* ;-)

Tra ta ta tam!
eM :-)))

Czajnik elektryczny Brita - czy ktoś używa?
Gril
poszukuje przepisu na kurczaka z makaronem
Nalewki
konfiturki