Odp: tuje

From: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: tuje
Date: Sun, 16 Apr 2000 15:03:32 GMT

Użytkownik m.mierzejewski <m...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...com.pl...
> Witam serdecznie grupowiczow
>
> Czesto czytam liste ale nie pisuje, od kiedy kupilem dom i kawalem
> dzialki mam zamiar stworzyc ogrod. Stad mam pytaniae chcialem wychodowac
> wlasne tuje z nasiaon (odrazu sie przyznaje ze nie jestem w tym temacie
> mocny ), czy jest taka mozliwosc ile to trwa i jak to sie robi.
> potrzbyje duzej ilosci tych roslin, a cena ich jest dosc spora wiec
> pomyslalem sobie.....

Podejrzewam, że potrzebujesz tuje na żywopłot. Nie radzę Ci hodować z nasion
chociaż jest to łatwe jak z rzeżuchą. Tuje z nasion są to kundle, czyli
takie nierasowe. Każda może wyrosnąć inna, mieć inną siłę wzrostu i ogólnie
są brzydkie. Jeżeli chcesz mieć ładny żywopłot z tuji to radził bym
"brabant" lub "kolumnę". Ta pierwsza wymaga cięcia, a druga po uformowaniu
za młodu rośnie właściwie sama. Koszt jest taki sam, albo trochę większy niż
z nasion, a efekt zupełnie inny. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
1. Ukorzenić zielne - półzdrewniałe gałązki
2. Kupić ukorzenione sadzonki w cenie do 1zł/szt
3. Kupić sadzonki w doniczkach P9 po 2,50 - 2,70 za szt.

ad 1. Jeżeli masz gdzie naciąć gałązek np. przy okazji strzyżenia
"brabanta" , to możesz to zrobić sam. Jest jeszcze ostatni moment.
ad 2 i 3 Jeżeli jesteś zainteresowany kupnem to napisz mi na priva gdzie
mieszkasz, a ja poszukam, czy w pobliżu Ciebie jest jakiś producent.

Leszek