Odp: tuje

From: "Leszek Serdyński" <l...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: tuje
Date: Mon, 17 Apr 2000 20:01:46 GMT

Użytkownik JaS <j...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8depc0$hi3$...@a...webcorp.com.pl...
> Szanowny (-a) Leszek Serdyński <l...@p...wp.pl> wyklepał (-a)
> takie oto coś:
>
> Wybacz laikowi, ktory jedynie przysluchuje sie rozmowom na tej grupie,
> ale...
> mozna ukorzenic tuje z galazki?
> Pytam, bo mam piekna tuje (ma teraz ok. 3-4 m wysokosci i 2 m obwodu),
> ale nie mam pojecia jak sie nazywa fachowo. Za niedlugi czas bede chcial
> uporzadkowac ogrod na obecnej budowie i chcialbym miec tam takie tuje
> jak ta rosnaca w starym domu. Czy jesli odetne kilka galazek starej tui,
> wsadze do wody a potem do gruntu - przyjmie sie?

Ja też nie mam pojęcia jak się ona fachowo nazywa :-)))

Ta stara piękna tuja ma na pewno młode gałązki.
Jak się im dobrze przyjrzysz to zobaczysz, że od głównego pędu gałęzi
odrastają jednoroczne gałązeczki. Takie zielone, a tam gdzie przyrastają do
tego pędu to mają trochę brązowego. Trzeba taką gałązeczkę oderwać z tzw.
piętką. Tą piętkę trzeba przyciąć w połowie tarczki. Dolne igiełki oderwij.
Masz już sadzonkę. Teraz wystarczy umoczyć koniec w ukorzeniaczu i wetknąć
na ok. 3 cm w mieszankę torfu z piaskiem. Zrosić wodą, przykryć namiocikiem
z folii lub szklanką ( jak jedna ).Pilnować, żeby nie wyschło, opryskać
przeciwko grzybom od czasu do czasu i czekać. Po ok. trzech miesiącach
powinna być ukorzeniona.

Leszek