Odp: wstyd

Data: 2000-07-13 19:44:50
Temat: Odp: wstyd
Od: "ShadowsSun" <s...@p...wp.pl>

> Chciałem się zapytać szanownych grupowiczów jak współczesna psychologia
> tłumaczy coś takiego jak wstyd przed pokazywaniem narządów płciowych u
> człowieka. Dlaczego od powstał wstyd wszak zwierzęta się nie wstydzą?
> A w tą historię o Adamie i Ewie przestałem już dawno wierzyć.

Zaczeto sie wstydzić kidy jakiś kapucyn wymyslił, że sex jest
grzechem, a zwłaszcza wtedy kiedy jest przyjemny, bo to! Jest tylko
do rozmnazania się, a anarzady płciowe to nażądy szatana, przez które
ON sam nas kusi do grzechu. Niektórzy mnisi tak bardzo w to wierzyli,
że sie okaleczali, zeby juz ich nie kusił. W kazdym bądz razie beztroskie
pokazywanie siebie takich jak pan Bog nas stworzył było oznaka, ze
jsetesmy opetani przez szatana, lub cogorsza podpisalismy pakt z szatanem
i kusimy innych, by zeszli na droge rozpusty...

--
Serdecznie Pozdrawiam

ShadowsSun

"Osoba, która odczuwa skutek, jest tą sama osobą, która stworzyła
przyczynę."

"Oświecenie to nie proces uczenia się, lecz wyzbywania się starych
przekonań.
Nie musimy nic robić by wzrastać, należy jedynie przebudzić się do czegoś
co już w nas istnieje."

Colin P.Sisson

"W całym Wszechświecie nie ma nic, co miałoby taką moc by cię ograniczyć,
prócz twych myśli i obrazu swego w nich zawartych."

"Nikt nie może przegrać dopóki się nie podda."

Bob Mandel
"Życie jest dla mnie ashramem.
Każdy spotkany człowiek mentorem i guru.
Każdy kolejny dzień wspaniałym wykładem.
Wielkiej prawdy - o mnie.
Gdyż JA - jestem uczniem Boga we mnie samym."

Moje własne.