zupa czosnkowa

1. Data: 2001-05-06 12:02:07

Temat: zupa czosnkowa
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na Słowacji codziennie próbowałam tego specjału.Podawali różnie czasem z
grzankami, czasem z pieczarkami i tamtejszym serem a innym razem w chlebie
tego nie udało mi się skosztować)
Chciałabym usłyszeć od Was propozycję przygotowania tego prostego rarytasu
pochodzące z własnego doświadczenia. A gdyby Ktoś miał sprawdzony patent na
przygotowanie TEGO w chrupiącym chlebie ...to radość i szacunek .
AgataW.

1. Data: 2001-05-08 14:58:58

Temat: Re: zupa czosnkowa
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję zrobić wodziankę, to polski odpowiednik wariantu słowackiego.Jeśli
chodzi o chleb, ewentualnie można posmarowany chleb oliwą i wydrążony
podpiec w piekarniku (do uzyskania twardej skórki) a następnie napełnić
gorącą zupą i powoli wlać rozbełtane jajko i kawałki sera ( wersja de
lux )Myślę, że po chwili uzyskasz zupę o którą prosisz .Smacznego.
AgataW.

1. Data: 2001-05-08 15:34:18

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

A jaki przepis proponujesz na "wodzianke", bo chyba jest wiele wariantow
"wodzianki".

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-05-08 16:21:57

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaki przepis proponujesz na "wodzianke", ...

Zmodyfikowany.Bez słoniny, na esencjonalnym rosole, z namoczonym ciemnym
chlebem , czosnkiem , kminkiem utartym i czosnkiem z pietruszką zieloną..A
wszystko solidnie popieprzone.
Bez wody to nie jest wodzianka ale nic to !
AgataW.

1. Data: 2001-05-08 17:58:09

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> [...]
> gorącą zupą i powoli wlać rozbełtane jajko i kawałki sera ( wersja de
> lux )Myślę, że po chwili uzyskasz zupę o którą prosisz .Smacznego.

sama sobie odpisujesz czy mi sie tylko tak wydaje?
cos mam ne tak? czy cos nie tak sie zciagnelo?...

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-05-08 20:43:08

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> [...]
> pochodzące z własnego doświadczenia. A gdyby Ktoś miał sprawdzony patent na
> przygotowanie TEGO w chrupiącym chlebie ...to radość i szacunek .

dla zadoscuczynienia twoim heroicznym staraniom, aby uzyskac odpowiedz,
oraz jako odzew na bardzo mily list poszperalam jeszcze raz w puszccce i
tym razem znalazlam przepisy :) nie wiem czemu zeszlym razem przegapilam...
tak czy siak poszlo na priv.
a tu co istotniejsze fragmenty:

no nie wiem jak sie ma do tej, co jadlas na slowacji, ale
popatrz tutaj:
najpierw 2 weganskie ;)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=779 - tu sa grzanki, wiec moze
to to.
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1025 - tu z kolei chleb
a teraz lakto-ovo- czyli i zgrzankami i z mlekiem lub przetworami:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=242 - podajemy z grzankami
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1026 - i ta tez :)

i jeszcze czosnkkowa po portugalsku:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1028 - to chyba nie o ta ci
chodzilo, ale czosnkowa :)
i potrzebne pomidory, wiec zeby dobrze smakowalo trzeba poczekac, albo
zastosowac z puszki.

i jeszcze 2 na chlebowa - tez z czosnkiem ;)
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=781 - tu tez potrzebne pomidory.
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=827

i jeszcze w temacie wodzionki, ktora tez sie pojawila w tym watku:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1755
w tym przepisie to faktycznie woda dominuje ;)

no! pozdrawiam serdecznie :)
pat

1. Data: 2001-05-08 20:45:44

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...pw.edu.pl...
> [...]
> http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1755
> w tym przepisie to faktycznie woda dominuje ;)

No i proszę takiego rarytasu się nie spodziewałam.Wszystko dobre co się
dobrze kończy.Za podwójną pomoc od Patrycji ( my już wiemy o co chodzi :0) )
bardzo gorąco dziękuję.
AgataW.

1. Data: 2001-05-08 21:02:37

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> No i proszę takiego rarytasu się nie spodziewałam.Wszystko dobre co się
> dobrze kończy.Za podwójną pomoc od Patrycji ( my już wiemy o co chodzi :0) )
> bardzo gorąco dziękuję.

do uslug :)

pozdr. serdecznie :)
pat
ps: czesc podanych przez mnie przepisow pochodzi z tej grupy - tak a propos
;)

1. Data: 2001-05-09 11:52:09

Temat: Odp: zupa czosnkowa
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

AgataW robi wodzionke:
> Zmodyfikowany.Bez słoniny, na esencjonalnym rosole, z namoczonym ciemnym
> chlebem , czosnkiem , kminkiem utartym i czosnkiem z pietruszką zieloną..A
> wszystko solidnie popieprzone.

Jakas wersja dla bogatych :-) Wodzionka to taka bida zupka jedzona kiedys
(ja zajadam do dzisiaj :-)) na Slasku. Moj dziadek robil najlepsza.
Potrzebne skladniki to:

- chleb, moze byc sprzed paru dni
- czosnek
- tluszcz (margaryna, maslo)
- sol
- woda

Czosnek drobno kroimy lub gnieciemy wiecie jak (taki zmodyfikowany dziadek
do orzechow :-))
Chleb kroimy w kostki. Wszystko wrzucamy do talerza, solimy, dodajemy
tluszcz i zalewamy wrzatkiem i gotowe. Wersja dla zamozniejszych moze byc
wzbogacona kostka rosolowa :-)
Mi najbardziej smakuje z emaliowanej menazki. Pyyyycha. A jak czosnkiem z
ust zapodaje :-)

A tak w ogole to jestem Marcin. I nie moge juz dluzej czytac tej listy bo mi
slina klawiature zalewa. Pa.

--
_/ Pozdrawiam, Chopek - Katowice
_/ c...@m...org --- www.chopek.motocykle.org

# Kwatery z Zakopanym http://wypoczynek.republika.pl #

1. Data: 2001-05-09 12:58:39

Od: Tibi <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> _/ Pozdrawiam, Chopek - Katowice
> _/ c...@m...org --- www.chopek.motocykle.org

I na pl.rec.motocykle tez piszesz,prawda?sadzilam,ze ja,jako jedyna z
precli,interesuje sie kuchnia..;-))))

Pozdrawiam cieplo

Tib(nadal bez sprzetu,ale juz niedlugo..:)

^tibi^

"Nie,kochanie,30 min żebrania to nie jest gra wstepna"

Icq 86181173
GG 41717

watrobki drobiowe wykwintnie - prosba o przepis
Re: granola? co to?
ziemniaki w mundurkach
granola? co to?
Sałatki - pyszne