Odpis skrocony aktu urodzenia, metryki chrztu i swiadectwa bierzmowania

11. Data: 2003-04-30 09:11:41

Temat: Re: Odpis skrocony aktu urodzenia, metryki chrztu i swiadectwa bierzmowania
Od: "Karol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiec ja juz rozmawialem z x.proboszczem, gdzie bedzie slub i
mnie uspokoil. Wydaje mi sie, ze wszedzie jest inaczej. On
zaproponowal, ze pierw najwazniejsze sa zapowiedzi, a wiec mamy
miec swiadectwa z ostatniej klasy szkoly ponadpodstawowej z
religii, dowody osobiste, swiadectwa chrztu z napisem, ze sie
bylo bierzmowanym. Obawiam sie, ze tego napisu nie bedzie, a
wiec zapytalem sie czy moze byc dokumenet z napisem "sakrament
bierzmowania".Ja gdzie indziej bylem chrzczony, a gdzie indziej
bierzmowany, ale owy bardzo uprzejmy x. powiedzial, ze powinny
te dokumenty wedrowac za mna.

Wszystkim serdecznie dziekuje i pozdrawiam
Karol

12. Data: 2003-05-02 11:23:09

Od: Monika <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość od Karol (k...@w...pl) dostałam taką:

> Ja gdzie indziej bylem chrzczony, a gdzie indziej
> bierzmowany, ale owy bardzo uprzejmy x. powiedzial, ze powinny
> te dokumenty wedrowac za mna.

Parafia gdzie byłeś bierzmowany musiała tę informację przekazać tej, w
któej byłeś chrzczony. Podobnie parafia gdzie bierzesz ślub, przekaże
dane do parafii chrztu, tym samym wybierając kiedyś kolejne świadectwo
chrztu będziesz miał adnotację także o tym sakramencie. Wszystkie
informacje są gromadzone jakby w pierwszym "urzędzie" do którego
trafiłeś:-).
No i właśnie dlatego też te dokumenty mają krótką ważność, żebyś nie
zdąrzył wejść w inny związek małżeński w tak zwanym międzyczasie,
pomiędzy wybraniem zaświadczenia, a ślubem. Nie jestem pewna, ale
chyba na podobnych zasadach działa to w USC.:-).
A te wszystkie formalności są do przeżycia:-). Gratulacje i powodzenia!

--
Pozdrawia Monika
GG 51726

13. Data: 2003-05-05 09:13:04

Od: "Karol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ten temat juz wszystko wiem, bo bylismy w kosciele, wktorym bedziemy brac
slub i wszystko wiemy.
Nie trzeba sie z niczym spieszyc, a do protokolu sa potrzebne:

dowody osobiste,
metryki chrztu z zaznaczeniem o bierzmowaniu,
ukonczone kursy: przedmalzenski i poradnictwo rodzinne,
ostatnie swiadectwo ze szkoly ponadpodstawowej,
ostatnie swiadectwo z nauki religii.

Ale pojawil sie kolejny problem z USC.
W ktorym USC sporzadza sie pisemko, ze nie ma przeciwskazan do zawarcia
malzenstwa?
Czy to jest obojetne czy w miescie narzeczonej czy narzeczonego, czy tam
gdzie bedzie slub?

Pozdrawiam
Karol

14. Data: 2003-05-05 09:28:09

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <k...@w...pl> napisał

> Na ten temat juz wszystko wiem, bo bylismy w kosciele,
wktorym bedziemy brac
> slub i wszystko wiemy.

Jak widać to zależy od kościoła. U nas nikt w dowody
osobiste nie zaglądał i żadnych świadectw ze szkoły i
religii nie trzeba było pokazywać.

> W ktorym USC sporzadza sie pisemko, ze nie ma
przeciwskazan do zawarcia
> malzenstwa?

W urzędzie właściwym dla jednego z narzeczonych.

Pozdrawiam
MOLNARka

Uporczywe bóle głowy
szablony zaproszeń