Odpis skrocony aktu urodzenia, metryki chrztu i swiadectwa bierzmowania

1. Data: 2003-04-29 06:56:41

Temat: Odpis skrocony aktu urodzenia, metryki chrztu i swiadectwa bierzmowania
Od: "Karol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz kilka postow mojego autorstwa zamiescilem w tej grupie.
Teraz prosze o pomoc jak w temacie.
Chodzi mi o protokol kanoniczny badania narzeczonych.
Aby byl on sporzadzony sa potrzebne w/w dokumenty. Ja je posiadam, ale
obawiam sie, ze sa za stare, tzn mam:

- odpis skrocony aktu urodzenia z 1977 (rok moich urodzin),
- "swiadectwo chrztu" wydane w 1987 r.,
- papierek z napisem "sakrament bierzmowania".

Czy to sa wlasciwe dokumenty i czy nie sa za stare?

Pozdrawiam grupe
Karol

2. Data: 2003-04-29 08:33:42

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - "swiadectwo chrztu" wydane w 1987 r.,
> - papierek z napisem "sakrament bierzmowania".
>
> Czy to sa wlasciwe dokumenty i czy nie sa za stare?

A czy coś się od tego czasu zmieniło? Tzn. przestałeś być urodzony,
ochrzczony, bierzmowany ;-)
ER
PS. U nas to się odbywało "na gębę", bo ksiądz był zaprzyjaźniony.

3. Data: 2003-04-29 08:43:09

Od: "Karol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy coś się od tego czasu zmieniło? Tzn. przestałeś być urodzony,
> ochrzczony, bierzmowany ;-)
> ER
> PS. U nas to się odbywało "na gębę", bo ksiądz był zaprzyjaźniony.

No niby masz ER racje, ze nic sie nie zmienilo, ale chodzi mi o to czy
polskie prawo zrowno koscielne jak i swieckie jest tak dziurawe, ze chce byc
zabezpieczony, zeby nie latac kilka razy po parafiach i urzedach, poniewaz,
gdzie indziej bylem chrzczony, gdzie indziej bierzmowany i gdzie indziej
bedzie slub, gdzie te wszystkie papiurki trzeba dostarczyc.

Pozdrowka
Karol

4. Data: 2003-04-29 09:03:38

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> gdzie indziej bylem chrzczony, gdzie indziej bierzmowany i
gdzie indziej
> bedzie slub, gdzie te wszystkie papiurki trzeba

Wydaje mi się, ze te dokumenty, które posiadasz są niestety
nieaktualne (bzdura, nie ;-))
Muszą być aktualnie wydane (ważność chyba 3 albo 4
miesiące).

W końcu wszyscy chcą na Twoim ślubie zarobić ... każde
wydanie teraz dokumentu ileś tam kosztuje.

Pozdrawiam
MOLNARka

5. Data: 2003-04-29 09:30:53

Od: "Karol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesiące).
>
> W końcu wszyscy chcą na Twoim ślubie zarobić ... każde
> wydanie teraz dokumentu ileś tam kosztuje.

Najlepiej zadzwonie do parafi, gdzie bedzie slub i sie zapytam, czy takowe
moga byc.
Tak samo postapie z USC.
Myslalem, ze ktos byl w podobnej sytuacji.

Dzieki za poswiecenie czasu mojej sprawie
Karol

6. Data: 2003-04-29 09:32:31

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> moga byc.
> Tak samo postapie z USC.
> Myslalem, ze ktos byl w podobnej sytuacji.

Nie brałam ślubu kościelnego, więc nie wiem, ale przy składaniu papierów do
ślubu cywilnego w zupełności wystarczył baaaardzo stary odpis aktu
urodzenia. To było parę lat temu.

boniedydy

7. Data: 2003-04-29 10:03:38

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Najlepiej zadzwonie do parafi, gdzie bedzie slub
> i sie zapytam, czy takowe moga byc.

Najlepiej zadzwoń. Ale o ile pamiętam, świadectwo chrztu będzie
Ci potrzebne świeże (nie wiem, jak bardzo świeże), z formułką o
braku adnotacji na temat zawarcia małżeństwa - to się zapisuje w
księdze chrztów.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

8. Data: 2003-04-29 12:13:50

Od: "Karol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za wszystkie wskazowki dziekuje.

Pozdrawiam
Karol

9. Data: 2003-04-29 13:57:11

Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol wrote:

> - odpis skrocony aktu urodzenia z 1977 (rok moich urodzin),

dokument jest aktualny, tylko musi to być "odpis skrócony aktu urodzenia" a
nie 'wypis aktu urodzenia'

> - "swiadectwo chrztu" wydane w 1987 r.,
> - papierek z napisem "sakrament bierzmowania".

A te dokumenty muszą być młodsze niz 3 miesiące. Ale nie wiem dlaczego.

Zresztą zaświadczenie które otrzymasz z Urzędu też jest ważne tylko 3
miesiące.

--
pozdrawiam,
IrekR

10. Data: 2003-04-30 08:07:49

Od: Monika <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość od Karol (k...@w...pl) dostałam taką:

> [...]
> Tak samo postapie z USC.
> Myslalem, ze ktos byl w podobnej sytuacji.
>
> Dzieki za poswiecenie czasu mojej sprawie

Wszystko musi być nowe. Najdłużej trzy miesiące przed ślubem wybierane.

--
Pozdrawia Monika
GG 51726

Uporczywe bóle głowy