Ogonówka wędzona

1. Data: 2005-10-17 21:00:37

Temat: Ogonówka wędzona
Od: Wojciech Gawrys <w...@n...NOSPMPLS.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dostałem takie oto cudo (jak w temacie) i zastanawiam się jak to można
przyrządzić (najlepiej w miarę prosto) żeby wyszło coś więcej niż tylko
wędlina na kanapki. Może ktoś ma jakiś pomysł (oprócz samego zjedzenia
:) co można z tym zrobić aby wyszło coś ciekawego i smacznego?

Z góry dziękuję za pomoc!!!

Wojciech Gawrys

2. Data: 2005-10-18 05:20:24

Temat: Re: Ogonówka wędzona
Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gawrys" <w...@n...NOSPMPLS.net> napisał
w wiadomości news:dj13do$nmh$3@absolut.sgh.waw.pl...
> [...]
> wędlina na kanapki. Może ktoś ma jakiś pomysł (oprócz samego zjedzenia
> :) co można z tym zrobić aby wyszło coś ciekawego i smacznego?

1. Smazona jako dodatek do np. jajeczniczki czy innych potraw
2. Z grilla
3. Pieczona (zalezy od wielkosci rzeczonej wedzonki)
4. Jako dodatek do wszelkiego rodzaju zupek do ktorych wedzonke wlasnie
dodajemy
5. Jako dodatek (raczej sparzona lub podsmazona) do salatek do ktorych
dodajemy wedzonki wszelakie
6. Dodatek do koreczkow (raczej tez po uprzednim sparzeniu lub
podsmazeniu-chyba ze nabyles juz gotowana
7. Jako sama w sobie przekaska pod wodeczke zmrozona
8. W sumie to wszystkie takie same potrawy jak z boczku wedzonego
Chwilowo nic wiecej nie przychodzi mi do glowy bo... rano jest jeszcze
hehehe

Pozdrawiam zyczac smacznego (az zazdroszcze kiedy widze oczami-oczyma (?)
wyobrazni paluchy ociekajace tluszczykiem z wedzonki wlasnie zdjetej z
grilla Mmmniam :)
Kondziorek

3. Data: 2005-10-18 08:17:47

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Gawrys wrote:
> [...]
> wędlina na kanapki. Może ktoś ma jakiś pomysł (oprócz samego zjedzenia
> :) co można z tym zrobić aby wyszło coś ciekawego i smacznego?

- pizze,
- jajecznice,
- fasolke po bretońsku,
- kapuste w dowolnej wersji,
- plasterki w cieście
i pewnie jeszcze sporo innych potraw :)
oooo, omlet jeszcze :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2005-10-18 08:21:59

Od: Wojciech Gawrys <w...@n...NOSPMPLS.net> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:
(ciach...)

(ciach...)
> 2. Z grilla
(ciach...)

> Pozdrawiam zyczac smacznego (az zazdroszcze kiedy widze oczami-oczyma (?)
> wyobrazni paluchy ociekajace tluszczykiem z wedzonki wlasnie zdjetej z
> grilla Mmmniam :)
> Kondziorek

Wow, dziękuję za pomysły! Szczególnie mi przypadł do gustu ten z
grillem, mięska jest 650 gram (chyba - ja w biurze, wędzonka w domu w
lodówce ;) ). Rzecz w tym, że wydaje mi się być dość chuda, czym toto
nasmarować? Czosnkiem wydaje się oczywiste, ale czy tak, i co oprócz
tego? Aha, wędzonka nie jest parzona/gotowana, ale to chyba nie jest
przeszkodą jeśli chodzi o grilla.

Pozdrawiam!

--
Wojciech Gawrys

5. Data: 2005-10-18 09:23:09

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gawrys" <w...@n...NOSPMPLS.net> napisał
w wiadomości news:dj2bba$d3a$1@absolut.sgh.waw.pl...
> [...]
> nasmarować? Czosnkiem wydaje się oczywiste, ale czy tak, i co oprócz
> tego? Aha, wędzonka nie jest parzona/gotowana, ale to chyba nie jest

Nie ma za co
Czoskem jesli lubisz
Oprocz tego postepuj dokladnie jak z boczkiem na grilla (surowym, wedzonym,
lub parzonym-obojetnie)
Pieprz , MALO soli, lub wogole
Wszak ogonówka zapewne slona
Mozesz dodac jakies ziola (tymianek, czaber... co kto lubi)
Niektorzy nacieraja musztarda i zostawiaja mieso na minimum 12 godzin
jesli chcesz miec "chrupiaca" skorke mozna posmarowac jakims ciekawym
dzemem, miodem czy czyms w tym rodzaju

Pozdrawiam
Kondziorek
p.s. jak dla mnie to lepiej ze jest surowa, wedzona, jednak w tym przypadku
zamarynowal bym ja jednak i przed grillowaniem posmarowal olejem (najlepiej
jakims ziolowym) lub oliwa, bo sam piszesz ze chuda dosc :)
Smacznego

6. Data: 2005-10-18 13:18:37

Od: Wojciech Gawrys <w...@n...NOSPMPLS.net> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:
(ciach...)
> [...]
> zamarynowal bym ja jednak i przed grillowaniem posmarowal olejem (najlepiej
> jakims ziolowym) lub oliwa, bo sam piszesz ze chuda dosc :)

Dzięki za porady, jutro się za nią wezmę (w zasadzie już dzisiaj
zamarynuję!)

Wojciech Gawryś (Vidar)

7. Data: 2005-10-28 06:29:04

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:
(ciach...)

Dziękuję za przepis Kondziorkowi, wyszło paluszki lizać ;)

Wojciech Gawrys (Vidar)

8. Data: 2005-10-28 19:30:32

Od: "Kondziorek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vidar" <w...@b...netatonce.spamu.net> napisał w
wiadomości news:djsgfg$mvr$1@absolut.sgh.waw.pl...
> Kondziorek wrote:
> (ciach...)
>
> Dziękuję za przepis Kondziorkowi, wyszło paluszki lizać ;)
>
> Pozdrawiam,
>
> --
> Wojciech Gawrys (Vidar)

Nie ma za co