Ogórki - Przepisy - Prośba

1. Data: 2003-07-28 14:53:33

Temat: Ogórki - Przepisy - Prośba
Od: "Krzyszt@f" <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy może ktoś mi podać jakieś dokładne przepisy z proporcjami na:

- mizerie do słoików
- sałatkę z ogórkami do słoików
- ogórki konserwowe do słoików
- ogórki kiszone do słoików

Dziekuje za pomoc ;-)

Krzyszt@f

1. Data: 2003-07-28 16:35:04

Temat: Re: Ogórki - Przepisy - Prośba
Od: "Cwasia" <c...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzyszt@f" <k...@r...pl> wrote in message
> Witam
>
> Czy może ktoś mi podać jakieś dokładne przepisy z proporcjami na:

> [...]
Witam,

może to nie jest to o co prosisz, ale te ogórki to naprawdę pychota...

Ogórki królewskie

- 2 szklanki wody
- 1 szklanka octu
- 2 szklanki cukru
- 1 łyżka miodu

+ zagotować i ostudzić
+ ogórki (najlepiej niewielkie) podzielić na ćwiartki - posolić i odstawić
na 3 godziny
+ następnie odcedzić i włożyć do słoika
+ zalać zalewą
+ do słoików dołożyć: - koper
- czosnek
- gorczycę
+ pasteryzować krótko

1. Data: 2003-07-28 20:42:49

Od: "Krzyszt@f" <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
>
> może to nie jest to o co prosisz, ale te ogórki to naprawdę pychota...
>
> Ogórki królewskie
>
> - 2 szklanki wody
> - 1 szklanka octu
> - 2 szklanki cukru
> - 1 łyżka miodu
>
> + zagotować i ostudzić
> + ogórki (najlepiej niewielkie) podzielić na ćwiartki - posolić i odstawić
> [...]

Wielkie dzieki ;-) Może jeszcze ktoś coś ciekawego i pysznego zaproponuje
??

KRzyszt@f

1. Data: 2003-07-29 08:53:09

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zrobilam ogorki wg przepisu Magdaleny, sa bardzo smaczne, podobne
produkuje Rolnik pod nazwa Ogorki kanapkowe.
Wklejam znaleziony fragment, niestety nie moge znalezc w googlu
szczegolowego przepisu, moze Magdalena powtorzy:
"Te, ktore ja robie, to typowo amerykanski
pomysl, nazywaja sie Bread & Butter pickles, co znaczy chleb z maslem,
dlatego, ze sa tak dobre, ze mozna je jesc same na chlebie z maslem. Ten

styl ogorkow jest zawsze pokrojony w poprzeczne plasterki. Dobrze
zrobione B&B pickles sa chrupiace, troche ostre od octu, ale slodkawe.
Nie mam pod reka przepisu, moge podac pozniej, ale robi sie mniej wiecej

tak:
Ogorki kroi sie w plasterki, w misce posypuje sola, pokrywa warstwa
kostek lodu i odstawia na 3 godziny.

W duzym garnku zagotowuje sie ocet, cukier, czosnek, cebule, kurkume,
nasiona gorczycy i selera. Odcedza sie ogorki, i ciach do garnka z
octem, mieszajac doprowadza do wrzenia i jak tylko zawrzy, natychmiast
pakuje sie do sloikow i zakreca. Cala robota trwa mniej niz godzine. Sa
gotowe do jedzenia po 24 godzinach, trzymaja ponad rok.
Magdalena Bassett"

Gołąbki niespodzianki z SSB / Sowy Sos Bossski / zrobiłam:)
Żądam posprzątania na grupie
jajowka - mniammniam :))
Smak zza bliskiej granicy
kurczak + brokuly?