Ogrzewanie domu kominkiem

1. Data: 2006-04-26 15:02:11

Temat: Ogrzewanie domu kominkiem
Od: " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Będę miał cały cykl pytań związanych z budową domu a dokładnie z
wykończeniem domu od stanu surowego zamkniętego.

Dom niepodpiwniczony, zbudowany z pojedynczego pustaka. Ocieplony
styropianem 10cm. Wewnątrz wykończenie regips...

Pytanie 1 - ogrzewanie.

Na parterze w podłodze wmontowane (zalane w betonie) są rurki ogrzewania
podłogowego - nie wiem ile metrów (mogę opierać się tylko na planie i opinii
gościa co to budował, może chcąc zaoszczędzić dał mniej.
Ogólnie do ogrzania jest około 85m.

Poddasze również 85m^2 ale wiadomo - skosy (dach blaszany, ocieplony wełną
mineralną) wewnątrz regips...

Narazie bez ogrzewania, w planie kaloryfery (trzeba dobrać).

Z założenia elementem grzewczym ma być kominek z płaszczem wodnym. Ciecz
rozprowadzana za pomocą rurek z tworzwa umieszczonych za regipsem.
Czy takie ogrzewanie będzie wystarczające?
Oczywiście wkład kominkowy jeszcze nie zamontowany, trzeba dobrać ewentualną
moc...

Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

--
Mirosław P.
GG 1119311

2. Data: 2006-04-27 07:16:41

Temat: Re: Ogrzewanie domu kominkiem
Od: "Lukasz" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam kominek z plaszczem wodnym i dodatkowo piec na olej. Sam kominek
spokojnie poradzi sobie z ogrzaniem takiego budynku.
Jednak samym kominkiem mysle ze bedzie bardzo klopotliwie ogrzac caly
budynek + woda ciepla do tego.
Dlaczego bedzie to klopotliwe? Przy mrozach jakie byly w zimie 05/06 to
musial bys podtrzywyac ogien prawie nonstop
czyli dobre suche drewno lub brykiety drewniane robione z wior. Dokladanie
do kominka co 1 lub 2 godziny w zaleznosci od wielkosci kominka
i jego mocy dodatkowo popiul ktory robi syf w calym pomiesczeniu bo przy
intensywnym paleniu trzeba go czesto wybierac.
Nastepna sprawa to zapewnienie dobrej cyrkulacji wody napewno uklad ze
zbiornikiem do przelewu i conajmniej 3 lub 4 wydajne pompy
podtrzymywane przez jakis UPS na wypadek braku pradu bo przy bezwladnosci
kominka jest to niezbedne zeby
w instalacji woda nie zagrzala sie za bardzo i nie zrobilo sie bummm.
Kolejna sprawa musialby byc jakis sterownik
ktory nie puszczal by zbyt goracej wody na ogrzewanie podlogowe czyli
odpowiednio rozdzielal na podloge i kaloryfery.
Kolejny problem to ciepla woda w lecie.... palenie w kominku przy + 30 na
dworze napewno w pomieszczeniu
w ktorym jest kominek bedzie sauna :) Przy czestym paleniu kominkiem trzeba
bedzie zadbac o odpowiednia wilgotnosc bo
kominek bardzo wysusza pomieszczenia czyli zakup nawilzaczy. Trzeba tez
wspomniec ze kominke zabiera mase
powietrza z pomieszczenia czyli odpowiednie najlepiej oddzielne
doprowadzenie powietrza do kominka + dobra wentylacja.
Pomysl takze o rozprowadzeniu cieplego powietrza z kominka za pomoca rur
oczywiscie z dobrymi filtrami bo
po niedlugim czasie bedziesz musial malowac sufity. Nie wiem co zrobisz tez
gdy wyjedziesz na kilka dni w zimie?
Wszystkie roslinki w domu padna nie wiem tez czy woda nie zamarznie?
Musialby ktos trzymac minimalna temperature
podczas Twojej nieobecnosci. Jezeli nie chcesz byc niewolnikiem kominka to
pomysl o zakupie jakiegos dodatkowego pieca
z odpowienia elektronika ktora bedzie tym zarzadzala i wtedy zrob uklad z
wymiennikiem ciepla.
To chyba naistotniejsze rzeczy ktore mi przyszly na mysl....

3. Data: 2006-04-27 17:35:29

Od: " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <s...@s...com> napisał w wiadomości

> z odpowienia elektronika ktora bedzie tym zarzadzala i wtedy zrob uklad z
> wymiennikiem ciepla.
> To chyba naistotniejsze rzeczy ktore mi przyszly na mysl....

Dzięki.
Tak myślałem że sam kominek będzie sporym utrudnieniem...

Co do ciepłej wody to pewnie przepływowe ogrzewacze by załatwiły sprawę.

--
Mirosław P.
GG 1119311

4. Data: 2006-04-28 06:37:44

Od: "d...@g...com" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jesli chodzi o ciepla wode nie wiem czy nie lepszym i wygodniejszym
rozwiazaniem bylby piec dwufunkcyjny do ogrzewania budynku i do
podgrzewania wody.

do zayzayera: grzałka w pralce
Dlaczego klimator jest be ?
Skrzypiące drewniane łóżko...
Czy warto zakładać okna z okleiną od środka?
Meble...