Ojciec

1. Data: 2002-09-01 10:20:17

Temat: Ojciec
Od: "Vesemir" <v...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój mentor, człowiek już 60-letni, powiedział mi gdy byliśmy na piwie, że
ojciec nie kocha swoich dzieci: on jest dumny ze je splodzil.
Co o tym sadzicie?

Vesu

1. Data: 2002-09-01 13:55:48

Temat: Re: Ojciec
Od: "Łukasz" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vesemir napisał(a) w dniu 01 wrz 2002 tak:

> Mój mentor, człowiek już 60-letni, powiedział mi gdy byliśmy na
> piwie, że ojciec nie kocha swoich dzieci: on jest dumny ze je
> splodzil. Co o tym sadzicie?

Zmien mentora.
BTW: po co ci mentor ?

Łukasz Kryj [xboy\poczta\wp\pl] [www.gminacmielow.republika.pl]
===========
Mam dwadzieścia lat. To nieźle, jak na faceta w moim wieku.

1. Data: 2002-09-01 14:27:24

Od: "comboy" <comboy.malpka.o2.pl_popraw_sobie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vesemir" <v...@k...pl> napisał w wiadomości
> Mój mentor, człowiek już 60-letni, powiedział mi gdy byliśmy na piwie, że
> ojciec nie kocha swoich dzieci: on jest dumny ze je splodzil.
> Co o tym sadzicie?

Wszystko się zgadza, tylko przed słowem ojciec trzeba dodać słowo zły.
IMHO *dobry* ojciec kocha swoje dziecko tak samo jak matka, z tym, że on nie
jest od okazywania tego. On jest od wychowania.

--
Pozdrawiam - COMBOY;
WWW: http://www.pasja.prv.pl;

1. Data: 2002-09-01 14:55:35

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

comboy wrote:

> IMHO *dobry* ojciec kocha swoje dziecko tak samo jak matka, z tym, że
> on nie jest od okazywania tego. On jest od wychowania.

Przepraszam, ale dlaczego ma nie okazywać????

Krzysztof

1. Data: 2002-09-01 15:26:22

Od: "comboy" <comboy.malpka.o2.pl_popraw_sobie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w wiadomości

> Przepraszam, ale dlaczego ma nie okazywać????

Bo wtedy nie mógł by tak dobrze wychowywać... chociaż nie jest to do końca
prawda.
Może trochę źle się wyraziłem.. ale ile razy słyszałeś od swojego ojca słowa
że Cie kocha ale ile razy od matki ?

1. Data: 2002-09-01 15:49:37

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Vesemir"

> Mój mentor, człowiek już 60-letni, powiedział mi gdy byliśmy na piwie, że
> ojciec nie kocha swoich dzieci: on jest dumny ze je splodzil.
> Co o tym sadzicie?

Ze mentor za duzo pije.

Kaska

1. Data: 2002-09-01 15:58:19

Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vesemir wrote:
[..]
> Co o tym sadzicie?

Że miał nieciekawą relację z ojcem i wyszło na starość zgorzknienie.

Arek

--
http://www.sti.org.pl/0-700.htm

1. Data: 2002-09-01 17:39:51

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

comboy wrote:

> Bo wtedy nie mógł by tak dobrze wychowywać... chociaż nie jest to do
> końca prawda.
> Może trochę źle się wyraziłem..

Moim zdaniem to bzdura.
Nie mógłby go tak dobrze wytresować - tu się zgodzę.

Pozdrawiam,
Krzysztof

1. Data: 2002-09-01 19:28:55

Od: "Asasello" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vesemir" w wiadomości news:akspi6$4ft$1@news2.tpi.pl...

> ojciec nie kocha swoich dzieci: on jest dumny ze je splodzil.
> Co o tym sadzicie?

ten rodzaj dumy nie musi wykluczać miłości
- może być jednym z jej owoców -
zwłaszcza jeśli akcent jest na _je_ :)

a.

1. Data: 2002-09-01 20:14:31

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mój mentor, człowiek już 60-letni, powiedział mi gdy byliśmy na piwie, że
> ojciec nie kocha swoich dzieci: on jest dumny ze je splodzil.

Poczytaj co na ten temat pisał Fromm w "Sztuce miłości".

Znalazłam też w necie coś takiego :

"E. Fromm twierdzi, iż kobieta kocha dziecko za to, że jest. Natomiast mężczyzna
kocha je za to, kim jest. (Erick Fromm "O sztuce miłości", Warszawa 1994) To
ojciec stawia synowi, córce wymagania, zachęca do zdobywania nowych
umiejętności, rozwijania swoich predyspozycji. Jeśli dziecko nie realizuje jego
oczekiwań, jest zawiedziony, co nie znaczy, że przestaje kochać. Jednak gdy
widzi sukcesy swego potomka - przepełnia go duma, a to zbliża go do dziecka,
potęgując miłość.

Oczywiście dojrzała miłość w każdej postaci, w tym również rodzicielska, jest
bezwarunkowa. Toteż ojciec potrafi kochać swojego syna, córkę bez względu na ich
osiągnięcia. Jednak w wychowaniu dziecka stawianie wymagań, precyzowanie
oczekiwań, mobilizowanie do pokonywania trudności jest niezbędne. Stymuluje to
prawidłowy rozwój i stanowi przygotowanie do dorosłego życia. Chłopiec czy
dziewczynka wychowani w atmosferze pobłażliwości, pozbawieni jakichkolwiek
ograniczeń w swoim działaniu i nie mobilizowani do osiągnięcia nowych
sprawności, umiejętności, wyrosną na swoiste "niedorajdy" życiowe, przygotowane
tylko na korzystanie, branie, a nie potrafiące nic z siebie dać. Mogą być mało
odporne na stres związany z problemami, nie nauczą się przyjmować krytyki,
znosić porażek. Jednym słowem - proces ich dojrzewania psychicznego,
emocjonalnego, społecznego będzie przebiegał wolniej niż u rówieśników, którzy
wychowali się w atmosferze mądrej miłości ojca."

http://strony.wp.pl/wp/sopowawa/ojciec/jaki%20jestes
/milosc%20ojcowska%20a%20mil
osc%20matczyna.html

Dodam od siebie, że w rodzinach bez jednego z rodziców
drugie musi pogodzić w sobie te dwie role, co jest oczywiście trudne
ale nie niemożliwe. No i nigdy to już nie jest to samo.

E.

Jak sie przemoc
Skakanka
sklonnosci przesteprze - pochwala dla rodzicow
wysilek fizyczny a zdrowie psychiczne i zdolnosc uczenia sie
MENSA - proszę o recenzje...