Ojciec i matka!

1. Data: 2015-04-21 21:41:43

Temat: Ojciec i matka!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...a nie (o tempora, o mores!) dwóch tatusiów, ani dwie mamusie!

"(...)Czym różni się macierzyństwo od ojcostwa? Efektem tych sporów jest
niepewność ojców co do swojego miejsca przy niemowlęciu.

Tymczasem psychologowie nie mają wątpliwości, że ojciec potrzebny jest
synowi od początku. Lothar Schon, niemiecki psycholog i psychoterapeuta, w
książce ?Synowie i ojcowie? pisze, że wyłączne relacje niemowlęcia z
kobietami prowadzą między innymi do tego, że mężczyźni są odbierani przez
nie jako obcy i budzący lęk. Zdaniem niemieckiego psychologa rola świeżo
upieczonego ojca polega więc na tym, że jest inny niż matka. ?Choć czasami
ojcowie mogą postępować ze swoimi dziećmi ?po matczynemu?, a matki ?po
ojcowsku?, z punktu widzenia dziecka ważne jest tu doświadczenie różnicy w
triadycznej relacji ojciec ? matka ? dziecko? ? pisze. Według psychologa
dopiero w tym trzyosobowym związku syn może doświadczać samego siebie jako
autonomiczną istotę."

"(...)? Ojciec na początku jest kimś w rodzaju wybawcy syna z ramion matki,
intruza zakłócającego ich bliskość ? mówi psycholog Jarosław Przybylski. ?
Z punktu widzenia emocjonalnego rozwoju syna rola ojca jest niezwykle
ważna, bo wkracza on między nich jako ten trzeci, co otwiera syna na nowe
doświadczenia.

Jednym z tych odmiennych doświadczeń są typowo męskie zabawy, np.
siłowanie. Bardziej gwałtowne niż zabawy z matką. Stąd też obawy, że
ojcowie wyrządzą synom krzywdę. To są jednak zabawy wspólne ojcom i synom
na całym świecie. Australijski psycholog Paul Whyte powiedział nawet:
?Jeśli chcesz, żeby ci się dobrze układało z synami, naucz się mocować?.
O co w tym męskim siłowaniu chodzi? Steve Biddulph, amerykański psycholog w
książce ?Wychowywanie chłopców? pisze: ?Takie mocowanie na niby to bardzo
istotna lekcja dla wszystkich chłopców: uczy, jak się bawić, hałasować, a
nawet złościć, a jednocześnie, kiedy przestać. Dla mężczyzny, który musi
żyć z testosteronem, to bardzo ważne. Jeśli żyjesz w męskim ciele, musisz
nauczyć się nim kierować?.

Z kolei niemiecki psychoanalityk James Herzog badający znaczenie
dziecięcych zabaw odkrył, że te z ojcami uczą synów radzenia sobie z
silnymi emocjami. Okazuje się, że siłowe zabawy nie tylko wywołują emocje,
ale też pokazują, jak je opanować. Jest jeszcze jedna ważna ich zaleta ?
pomagają synom identyfikować się z ojcem, czyli postrzegać go jako ?kogoś
takiego jak ja?."

"(...)Steve Biddulph uważa, że w tym okresie ojcowie (także matki)
najczęściej zawodzą chłopców. Co im bowiem oferują? Więcej nauki,
rutynowych działań, traktowanie jak małe dzieci, nieustanną kontrolę.
Tymczasem oni są gotowi do podjęcia poważnych zadań. Czasem potrzebne jest
zainspirowanie syna do czegoś, co go zafascynuje, nakłoni do twórczego
wysiłku, wciągnie w jakąś pasję, która doda mu skrzydeł. Biddulph pisze:
?Wszystkie kłopoty, o których rodzice śnią w sennych koszmarach
(ryzykanctwo, alkohol, narkotyki), pojawiają się, ponieważ nie znajdujemy
ujścia dla pragnień młodych ludzi marzących o sławie i bohaterstwie.
Chłopcy obserwują otaczającą ich społeczność i nie widzą nic, w co mogliby
uwierzyć lub do czego chcieliby się przyłączyć. Chcieliby skoczyć w jakiś
lepszy świat, gdzieś wyżej, ale wokół siebie nie widzą takiego miejsca?."

"(...)Psychologowie zauważają, że współcześni mężczyźni tkwią często w
pozbawionych bliskości albo infantylnych relacjach przez całe życie. Powód?
Między innymi to, że nie przechodząc męskiej inicjacji, nigdy do końca nie
uwalniają się od matek. Dlatego wobec kobiet zachowują się niedojrzale i są
od nich zależni. Obawiają się zaangażowania w związki, gdyż to kojarzy się
im z nieustanną kontrolą, tak jak w relacji z matką. Nie wchodzą też do
społeczności mężczyzn, traktują ich nieufnie i mają niewielu prawdziwych
przyjaciół. Wyrastają więc na ludzi, którzy nie przynależą ani tu, ani tam.
W dużej mierze dlatego, że w ich życiu zabrakło ojca."

http://m.zwierciadlo.pl/mobilne/2012/psychologia/wyc
howanie-dziecko/ktos-taki-jak-ja
--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

2. Data: 2015-04-21 21:48:32

Temat: Re: Ojciec i matka!
Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-21 o 21:41, Ikselka pisze:
> ...a nie (o tempora, o mores!) dwóch tatusiów, ani dwie mamusie!

ani tez jedna mamusia

--
gazebo

3. Data: 2015-04-21 21:53:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 21:48:32 +0200, gazebo napisał(a):

> ani tez jedna mamusia

W sumie - oczywiście. Samotna matka nie wychowa prawdziwego mężczyzny, a i
córkę skrzywi...

4. Data: 2015-04-21 21:56:48

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-21 o 21:53, Ikselka pisze:

> W sumie - oczywiście. Samotna matka nie wychowa prawdziwego mężczyzny, a i
> córkę skrzywi...

mowie o konsekwencji polegajacej na zmianie przepisow okoloadopcyjnych

--
gazebo

5. Data: 2015-04-21 22:49:08

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka
...a nie (o tempora, o mores!) dwóch tatusiów, ani dwie mamusie!

To mówisz że będziesz odbierała rodzicom dzieci?

*********
Czy geje i lesbijki mogą wychowywać dzieci?
Oczywiście, że tak. W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach na świecie, geje i
lesbijki wychowują dzieci. Robią to bez niczyjego przyzwolenia, nakazów czy zakazów.
Jeśli para gejów lub lesbijek naprawdę chce zostać rodzicami, może to zrobić. [...]
Zapomina się, że zgodnie z Komitetem Przeciw Homofobii kilkadziesiąt tysięcy dzieci
wychowuje się w Polsce w rodzinach homoseksualnych. I że to właśnie ze względu na
stygmatyzację społeczną tego typu rodziny zmuszone są do życia w kłamstwie. Znajome
lesbijki wychowujące synka udają, że są kuzynkami. Wiedzą, że gdyby wydał się ich
sekret, miałyby problemy w pracy, rodzinie, bloku, a dziecko w szkole. [...]
Dzieci wychowywane w rodzinach homoseksualnych pochodzą z poprzednich związków
heteroseksualnych, część z adopcji przez jednego z rodziców (co w Polsce jest
możliwe), ze sztucznego zapłodnienia lub od matek zastępczych.
Geje i lesbijki, którzy chcą stworzyć rodzinę i mieć dzieci, nie muszą dostawać od
nikogo pozwolenia - biologia i biotechnika potrafią rozwiązać te problemy.
Problemem nie jest więc prawo do adopcji dzieci przez pary homoseksualne, ale
stosunek społeczeństwa do wychowywania dzieci przez takie pary. [...]
Dyskusje opierają się również na wyidealizowanym schemacie rodziny heteroseksualnej,
do którego to porównuje się często rodzinę homoseksualną. Czy zapewni ona takie same
wartości jak rodzina heteroseksualna? Czy tatuś zastąpi mamusię i odwrotnie?
Uważam, Że podstawą do ewentualnej odmowy przyzwolenia na wychowywanie dziecka w
rodzinie homoseksualnej powinno być wykazanie szkodliwości takiego postępowania, a
nie jedynie sąd wartościujący moralnie, który dyskryminuje całą populację gejów i
lesbijek. Jak do tej pory szkodliwości homorodzicielstwa nie udowodniono. Wprost
przeciwnie. Zgodnie z badaniami Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego dzieci
rodziców homoseksualnych są tak samo przystosowane społecznie jak te wychowane przez
rodziców heteroseksualnych. Nie potwierdzono też wielu innych stereotypów związanym z
rodzicielstwem gejów i lesbijek: dzieci wychowywane przez rodziców homoseksualnych
niczym nie różniły się od swoich heteroseksualnych rówieśników. W przeważającej
większości były heteroseksualne, miały wsparcie w swoich rodzinach, nie dochodziło do
żadnych patologii (np. wykorzystywania seksualnego dzieci). [...] Osoby
heteroseksualne nie mają monopolu na dobre rodzicielstwo. Jest ono niezależne od
orientacji seksualnej, w każdej grupie znajdziemy rodziców lepiej i gorzej
sprawdzających się w swojej roli. Tak długo, jak będziemy podtrzymywać mity i
uprzedzenia wobec rodziców homoseksualnych, tak długo będziemy skazywać dzieci
wychowywane w takich rodzinach na cierpienie i niebezpieczeństwa związane z ich
nieuregulowanym statusem prawnym. Ze względu na dobro dzieci powinno nam zależeć na
obalaniu niesprawiedliwych stereotypów. W przeciwnym razie pozostanie jedynie
odebranie dzieci ich homoseksualnym rodzicom i umieszczenie ich w domu dziecka. Czy o
to chodzi głosicielom zasady, że gejom i lesbijkom nie wolno powierzać dzieci?

Adopcja w Europie Adopcja dzieci, wspólna lub przez drugiego partnera, przez pary
homoseksualne, możliwa jest w następujących krajach Europy: Dania (od 1999 r.),
Holandia (od 2001 r.), Szwecja (od 2003 r.), Hiszpania, Wielka Brytania, Belgia,
Niemcy (od 2005 r.), Islandia (od 2006 r.).

6. Data: 2015-04-22 13:00:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 21:56:48 +0200, gazebo napisał(a):

> mowie o konsekwencji polegajacej na zmianie przepisow okoloadopcyjnych

Nie wiem na pewno, ale chyba samotne matki nie mogą adoptować - co uważam
za słuszne. Więc co tu zmieniać?

7. Data: 2015-04-22 13:23:09

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka
- pokaż cytowany tekst -
Nie wiem na pewno, ale chyba samotne matki nie mogą adoptować - co uważam
za słuszne. Więc co tu zmieniać?
- pokaż cytowany tekst -

Acha najpierw rodzinom homoseksualnym zabrać dzieci( kilka tysięcy w Polsce)
, a teraz samotnym matkom zabrać dzieci( to już kilka milionów) bo to
klerusiowi(dewianci) nie pasuje. A kiedy stosy?

8. Data: 2015-04-22 14:26:16

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-22 o 13:00, Ikselka pisze:

> Nie wiem na pewno, ale chyba samotne matki nie mogą adoptować - co uważam
> za słuszne. Więc co tu zmieniać?

psd sie klania

--
gazebo

9. Data: 2015-04-22 14:46:32

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

[...]

ja po prostu pojde do krets, zapodam mu lapencje, pojdziemy na piwo, i
bedfziemy zdrowi
--
gazebo

10. Data: 2015-04-22 14:55:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Apr 2015 14:26:16 +0200, gazebo napisał(a):

> psd sie klania

Niby dlaczego, przecież tu ewidentnie chodzi o aspekt psychologiczny, a nie
zmianę pieluchy ani gotowanie zupki.
--
[...]

Grupa dyskusyjna a ewolucja
Prawdziwy psycholog pomaga siebie zaakceptować.
uleczalny homoseksualizm
Ciekawe co z CBnetem?
Czy polska przeżywa rewolucje seksualną?