Okład powietrzny

1. Data: 2004-07-28 20:09:11

Temat: Okład powietrzny
Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam starą zniszczoną dracenę która jest dość wysoka ale ma liście
jedynie na samym szczycie. Słyszałem, że można taką dracenę
uratować/rozmnożyć stosując okład powietrzny.
Teraz proszę się nie śmiać :)
Co to jest/jak się wykonuje taki zabieg?

Pozdrawiam
Arek
PS. Gdzie mogę poczytać o pielęgnacji roślin doniczkowych, wykonywaniu
różnych zabiegów (typu szczepienie, okulizacja itd). Preferuję j. polski
ale może byc też po angielsku.
Może są jakieś godne polecenia ksiażki dla zupełnie początkujących
amatorów roślinek?

2. Data: 2004-07-28 21:42:40

Temat: Re: Okład powietrzny
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:slrn.pl.cgg1bl.3cc.jojoro@www.slrn.z.pl Jo Joro

Hejka. Najwyższy czas skorzystać z wyszukiwarek (www.google.pl)

> Może są jakieś godne polecenia ksiażki dla zupełnie początkujących
> amatorów roślinek?

Są, np. w Klubie Książki Ogrodniczej www.dzialkowiec.com.pl
Pozdrawiam wstępnie Ja...cki

3. Data: 2004-07-29 04:52:01

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Śr, 28 lip 2004 o 23:42 GMT
skoro Dirko napisal(a):

> Hejka. Najwyższy czas skorzystać z wyszukiwarek (www.google.pl)

Najwyższy czas żebyś sam zweryfikował własne porady :D
Na google nie ma nic na ten temat:
---
Nie znaleziono stron zawierających wszystkie podane słowa.
Podana fraza - "okład powietrzny" - nie została odnaleziona.
---

> Są, np. w Klubie Książki Ogrodniczej www.dzialkowiec.com.pl
Dziękuję za informacje.

Jak wykonywać okład powietrzny znalazłem już w książce 'Kwiaty w każdym
domu' Agnieszki Sokołowskiej. Wprawdzie opis zawiera się w kilku
zdaniach ale już się przynajmniej zorientowałem w czym rzecz.

Dziękuję i pozdrawiam
Arek

4. Data: 2004-07-29 06:26:44

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Jul 2004 04:52:01 +0000 (UTC), Jo Joro
<j...@p...onet.pl> wrote:

>Na google nie ma nic na ten temat:
>---
>Nie znaleziono stron zawierających wszystkie podane słowa.
>Podana fraza - "okład powietrzny" - nie została odnaleziona.

Nie dziwne, gdybyś wpisał: "odkład powietrzny" coś tam by
wyskoczyło. Bo sądzę, że nawet w tej książce nic o "okładzie" nie
wspominają :)))
Zajrzyj wyszukiwarką do archiwum tej grupy, kiedyś była mowa o
tym sposobie skracania za wysokich roślin. Znajdziesz szczegółowy
przepis :)

Pozdrawiam,
Anka

5. Data: 2004-07-29 07:02:11

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Cz, 29 lip 2004 o 08:26 GMT

Dzieki.
Ja głuptak :)

Pozdrawiam
Arek

6. Data: 2004-07-29 07:10:58

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:slrn.pl.cgh0ad.2jk.jojoro@www.slrn.z.pl Jo Joro
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Najwyższy czas żebyś sam zweryfikował własne porady :D

Hejka. Zaraz zacznę weryfikować tylko najpierw zrobię sobie zimny
okład. < lol >
Pozdrawiam chłodno Ja...cki
P.S. ''Szczególne właściwości lecznicze mają też świeże liście kapusty
stosowane w formie okładów.''

7. Data: 2004-07-29 07:32:28

Temat: Re: Odkład powietrzny
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo Joro" <j...@p...onet.pl>
[...]
> Dzieki.
> Ja głuptak :)

Na wszelki wypadek poprawiaj też i w temacie łatwiej wówczas będzie szło
wyszukiwanie osobom korzystającym z googli.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

8. Data: 2004-07-29 13:24:45

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki.
> Ja głuptak :)

to może wypada przeprosić Dirko?

pozdr
Ania

9. Data: 2004-07-29 13:38:24

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to może wypada przeprosić Dirko?

Toż to Dirko przecież polecił koledze szukać w internetowej
wyszukiwarce i Klubie Książki Ogrodniczej wiadomości
na temat _okładów powietrznych_.

A wystarczyłoby, aby wskazał mu literówkę i po temacie.

Pozdrowienia, Jan_jr

10. Data: 2004-07-29 13:42:26

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Cz, 29 lip 2004 o 15:24 GMT
skoro Ania Onet napisal(a):

> to może wypada przeprosić Dirko?

OK. Przepraszam publicznie Dirko :)
W sumie nie byłoby tego zamieszania gdyby od razu zwrócił mi uwagę że
szukam nieistniejącej rzeczy - wszak jestem zupełnie zielony w sprawach
ogrodniczych.
Dziękuję jednak za każdą okazaną pomoc. Właśnie dziś podjąłem pierwszą
próbę wykonania ODKŁADU :) na żywym organiźmie. Ciekawe co z tego
wyjdzie.

Pozdrawiam
Arek

co to jest?