Okno VELUX

1. Data: 2019-07-18 07:39:42

Temat: Okno VELUX
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Na poddaszu mam okna Velux. Mają już ze 20 lat i jest pewien problem. Pod tymi oknami
jest taki metalowy, chyba ołowiany kołnierz. Dosyć plastyczny, łatwo go uformować na
dachówce. Niestety ząb czasu zrobił już swoje i miejscami są wyraźne pęknięcia tego
kołnierza. Efekt jest taki, że podczas ulewy spod okien się leje. Problem jest taki,
że kołnierzy do tych okien nie sposób kupić. Firma coś tam poszukuje, ale podejrzewam
że o ile znajdą, to cena będzie z kosmosu.

Póki co, podłożyłem pod te kołnierze zwykły gont. Zdało egzamin!! Nie leje się!!
I tutaj mam do Was pytanie. Jak na razie ten gont jest po prostu podłożony/wsunięty
pod kołnierz, czyli taka zupełna prowizorka. Czym to bardziej solidnie umocować? Od
góry gontu jest ten kołnierz, a od dołu dachówka. Jakiś klej smolistopodobny, czy
jakieś inne paskudztwo proponujecie? Wszelkie inne sugestie mile widziane.

2. Data: 2019-07-18 07:45:37

Temat: Re: Okno VELUX
Od: uciu <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze możesz dopasować jakiś kołnierz ołowiany uniwersalny do okna lub jakąś taśme
kalenicową - mają ten plus ze są na mocnej taśmie samoprzylepnej.
Zapytaj w jakimś sklepie z "dachami" :-)

Np coś takiego
http://strefaokazji.com/produkt/3876/3811/DOM_I_KUCH
NIA/Inne/ROYAL_EUROPA_KOLNIERZ_OKNA_DACHOWEGO_DO_POK
RYCIA_FALISTEGO_LUB_PLASKIEGO_78_140CM.html

https://www.galdom.com.pl/tasmy.kalenicowe.html

https://folnet.pl/product-pol-2554-Tasma-kominowa-ol
owiana-Pb-0-3-mm-ryflowana.html

uciu

3. Data: 2019-07-18 17:37:32

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.07.2019 07:39, s...@g...com pisze:

> [...]
jakieś inne paskudztwo proponujecie? Wszelkie inne sugestie mile widziane.

Zamiast gontu pod kołnierzem przyklej na gorąco papę termozgrzewalną.

Uchwyt scienny do mikrofalówki
Jak Niemcy zabijają Polaków
Wkladka do drzwi Witex
Odkurzacz do prania tapicerek