Oko - zmiany zwyrodnieniowe siatkówki

1. Data: 2004-02-27 16:52:00

Temat: Oko - zmiany zwyrodnieniowe siatkówki
Od: "LordS" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po badaniu dna oka okazało się że bardzo słabo widzę na prawe oko z powodu
zmian zwyrodnieniowych w siatkówce prawego oka. Informacja ta mnie
zaniepokoiła tym bardziej, że 10 lat temu miałem wypadek i właśnie w okolicy
prawego płata czołowego miałem rozerwane opony mózgowe po otwartym urazie
czaszkowo-mózgowym z przemieszczeniem kości do mózgu. Ostatnia tomografia
wykazała istnienie blizny płynowej właśnie w okolicy prawego płata
czołowego.
Czy to jest przyczyna tych zmian zwyrodnieniowych?
Jakie badania tego jednoznacznie dowiodą lub zaprzeczą?

2. Data: 2004-02-27 20:28:33

Temat: Re: Oko - zmiany zwyrodnieniowe siatkówki
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LordS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czołowego.
> Czy to jest przyczyna tych zmian zwyrodnieniowych?
> Jakie badania tego jednoznacznie dowiodą lub zaprzeczą?

Duze prawdopodobienstwo, ze zwyrodnienia powstaly w wyniku wypadku. Rowniez
blizna np z pekniecia naczyniowki z siatkowka mogla po czasie zmienic sie w
cos, co jest podobne do zwyrodnien - tak wiec uraz prawdopodobny. Nalezy
porownac wyniki badan okulistycznych sprzed wypadku i obecnie. Inna rzecza
jest, ile masz lat - jesli po 45-50 roku zycia, to zwyrodnienia moga byc
klasyczne - czyli tzw starcze o wczesnym poczatku.
Zadne badanie nie dowioda jednoznacznie, czy obecny stan siatkowki ma
zwiazek z urazem. Pomoc moze jedynie porownanie dokumentacji i ustalenie
prawdopodobienstwa powstania zwyrodnien( czasowego ).

casus

3. Data: 2004-02-27 21:45:27

Od: "Rafał" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba tylko prof.Gierek chłopu pomoże,co?

4. Data: 2004-02-27 22:52:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Chyba tylko prof.Gierek chłopu pomoże,co?

Ani Ona, ani inna bogini okulistyki
casus

nerwy twarzy...
bilirubina- proba watrobowa