Olej lniany

1. Data: 2000-12-10 18:42:10

Temat: Olej lniany
Od: "agnieszka" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Do czego to jest? Wczoraj widziałam na bazarze z etykietką: "Wigilijny olej
lniany". Mała buteleczka kosztowała 6 zł. Czytałam o tym oleju już wcześniej
na grupie, ale ni cholery nie mogę tego odnaleźć. Nie jest to sprawa wagi
państwowej, ani też życia i śmierci; po prostu jestem ciekawa. Pozdrawiam -
Agnieszka.

1. Data: 2000-12-10 18:46:04

Temat: Re: Olej lniany
Od: "Marek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

agnieszka napisał(a) w wiadomości: <3a33ceff$1@news.astercity.net>...
>Do czego to jest?

do kapusty... i kartofli..

pzdr.
M.

1. Data: 2000-12-11 06:54:35

Od: "Janusz D." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agnieszka <r...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3a33ceff$...@n...astercity.net...
> Do czego to jest? Wczoraj widziałam na bazarze z etykietką: "Wigilijny
olej
> lniany". Mała buteleczka kosztowała 6 zł.

Olej lniany jest uzywany do omasty postnych wigilijnych potraw, nadaje im
niepowtarzalny smak i aromat, nie wyobrazam sobie aby nie bylo go na moim
stole wigilijnymh.
Bardzo tez lubie cos takiego - drobno posiekana cebulke delikatnie posypac
sola, zeby skruszala i polac swiezym olejem lnianym do tego pieczywo, maczac
i jesc. Pisze swierzym olejem gdyz olej ten jest nietrwaly i szybko robi sie
gorzki. Do celow spozywczych po okolo 2 miesiacach sie nie nadaje, ale jest
super jako antidotum na poparzenia.
W sobote przywiozlem sobie wlasnie butelke 2 dni wczesniej tloczonego oleju
:-))
--

Pozdrawiam Janusz
-------------------------------------

1. Data: 2000-12-11 08:00:46

Temat: Re: Re: Olej lniany
Od: gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz D." <d...@i...pl> napisał(a) na pl.rec.kuchnia:

>W sobote przywiozlem sobie wlasnie butelke 2 dni wczesniej tloczonego oleju
>:-))

A gdzie go mozna dostac??

Gosia

1. Data: 2000-12-11 08:43:10

Od: "Janusz D." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gosia <g...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:e...@4...com..
.

> A gdzie go mozna dostac??

Ja dostalem olej w Lezajsku, od znajomego, ale podobno mozna tam kupic na
kazdym targu.
--

Pozdrawiam Janusz
-------------------------------------

1. Data: 2000-12-11 09:23:48

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gosia <g...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:e...@4...com..
.

> A gdzie go mozna dostac??
>
> Gosia

A ja widziałam na bazarku przy Wałbrzyskiej w Warszwie, ale sądzę, że na
innych bazarkach też się go znajdzie. Pozdrawiam - A.

1. Data: 2000-12-11 10:06:04

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"agnieszka" <r...@a...net> wrote in message
> Do czego to jest? Wczoraj widziałam na bazarze z etykietką: "Wigilijny
olej
> lniany". Mała buteleczka kosztowała 6 zł. Czytałam o tym oleju już
wcześniej

Ja używam do wszystkich surówek na zimno. Jest bardzo cenny
dla zdrowia, ze względu na wysoką zawartość kwasów Omega 3
(takie tłuszczowe "witaminy").

Jednocześnie ze względu na te kwasy, jest bardzo nietrwały,
absolutnie nie nadaje się do smażenia i trzeba go przechowywać
w ciemnym i chłodnym miejscu.

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2000-12-11 13:51:59

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

gosia <g...@p...fm> w wiadomości
news:ec293t08ihu93ieag9tkdmq8cvb30p0d2c@4ax.com napisał(a):

> A gdzie go mozna dostac??

w sklepach z _tak_zwaną_ "zdrową żywnością". polecam do surówek lub
innych rzeczy na zimno

--
wojmat ------------------------------------------------
w...@g...pl weź kęsa bez mięsa ;-)

1. Data: 2000-12-11 17:08:44

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz D. <d...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:911tpu$hc2$...@n...tpi.pl...
[...]
> Olej lniany jest uzywany do omasty postnych wigilijnych potraw, nadaje im
> niepowtarzalny smak i aromat, nie wyobrazam sobie aby nie bylo go na moim
> stole wigilijnymh.
Co kto lubi. Mnie już sam zapach "powala". Mam skojarzenie z pokostem. To
prawie to samo.

[...]
> ale jest super jako antidotum na poparzenia.
A ja myślałem, że od co najmniej 20 lat ludzie już wiedzą, że żadnego
tłuszczu nie wolno używać na smarowanie oparzeń. Po co robić sobie większą
krzywdę. Lepiej polewać zimną wodą.

> W sobote przywiozlem sobie wlasnie butelke 2 dni wczesniej tloczonego
oleju
> :-))
Smacznego ;-)))
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2000-12-11 17:19:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gandalf <G...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> Ja używam do wszystkich surówek na zimno. Jest bardzo cenny
> dla zdrowia, ze względu na wysoką zawartość kwasów Omega 3
Malutkie uzupełnienie, jeśli pozwolisz:

1. Oleje rybie, zwane także kwasami tłuszczowymi omega-3, zawierają dwa
takie oleje - kwas eikozapentaenowy i dezaheksaenowy. Do ryb, których mięso
zawiera duże ilości kwasów tłuszczowych omega-3 zaliczamy: łososia,
sardynkę, makrelę, śledzia, błękitka, halibuta i inne ryby o białym mięsie.
Mniejszą ilość kwasów tłuszczowych omega-3 stwierdza się w mięsie pstrąga,
okonia, rekina i miecznika. Tak więc powinniśmy spożywać więcej mięsa ryb w
naszym menu, przynajmniej dwa razy w tygodniu.

2. Orzechy włoskie zawierają także dużą ilość kwasu linolowego i kwasów
tłuszczowych omega-3, które uważane są za niezwykle istotne w naszej
przemianie materii i które obniżają poziom cholesterolu we krwi.

3. Kwas linolenowy, kwas tłuszczowy omega-3, > >podobny<< do tych
występujących w mięsie i oleju rybim, znajduje się także w oleju sojowym i
kanola, nasionach lnu i portulaki.

pozdr. Jerzy

próba
EXCUSE ME..
śledzie smażone, w estragonie..
Błagam o szybką radę
Dlaczego nikt z tej grupy nie IRCuje na #kuchnia?