Olej/ oliwa

1. Data: 2002-10-23 06:45:24

Temat: Re: Olej/ oliwa
Od: "Kaśka P." <k...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pogadamy jak Ci od tego smazenia na smalcyku cholesterol podskoczy , albo
dupa urosnie. Smazenie na tluszczu nie jest wogole zdrowe. Teraz sa dobre
patelnie na ktorych mozna smazyc bez tluszczu. Ale wszystko zalezy od
umiejetnosci kucharza i od szacunku dla wlasnego zdrowia.Zycze zdrowej
watroby i niskiego cholesterolu.Czesc

1. Data: 2002-10-23 07:27:17

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Qwax <...@...Q> w <news:9996-1035352630@213.17.138.62> napisał(a):

> [...]
> wielowiekowa tradycja może i z g... robić danie główne) ale jak można
> zrozumieć POLKI które olejami zastępują przy smażeniu masło i smalec

Oj, święta prawda. Masło i smalec są często niezastąpione. Jeszcze ew.
jak zależy nam na nieprzesycaniu mięsa smakiem używanego tłuszczu,
może być Planta. Ale generalnie - masło ruluje. :-)

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
k...@b...tk Stranded in my mind

1. Data: 2002-10-23 07:29:46

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie osobiscie odrzuca smazenie na smalcu. Z maslem zyje w zgodzie i wiele
rzeczy robie na masle. A olej - olej do mies i innych rzeczy do ktorych sie
maslo nie nadaje bo sie najnormalniej w swiecie spali. Oliwa do roznych
salatek, sorowek ale i do krotkiego smazenia, ale rzadko bo dla mnie oliwa
za bardzo zmienia smak potrawy.

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-23 07:42:14

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

. Oliwa do roznych
> salatek, sorowek ale i do krotkiego smazenia, ale rzadko bo dla mnie oliwa
> za bardzo zmienia smak potrawy.

To spróbuj oliwy z pestek winogron. Dla mnie rewelacja, ale droga
:(

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-10-23 07:46:33

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:ap5js1$fm7$1@news2.tpi.pl...

> [...]
>
> . Oliwa do roznych
>
> To spróbuj oliwy z pestek winogron. Dla mnie rewelacja, ale

Oliwa to jest z oliwek, a jak nie z oliwek to już olej.
A jeśli chodzi o zmienianiu smaku potraw przez oliwę, to ja bym to inaczej
nazwała. Oliwa nadaje smak potrawom.
--
Joanna, która używa różnych tłuszczy zależnie od okoliczności... (nawet
chińszczyznę kiedyś na smalcu zrobiła ;-))

1. Data: 2002-10-23 08:00:32

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ap5k8s$ain$1@news.onet.pl...

> Oliwa to jest z oliwek, a jak nie z oliwek to już olej.

Racja, a wino tylko z winogron.

Stokrotka

1. Data: 2002-10-23 08:00:35

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Qwax:
> [...]
> wielowiekowa tradycja może i z g... robić danie główne) ale jak można
> zrozumieć POLKI które olejami zastępują przy smażeniu masło i smalec

hmm, moja mama zawsze smażyła na oleju, bo smalec szkodził coniektórym
na wątrobę, a masło smażone jest niezdrowe. Ja też tak robię, ale mnie
to i tak nie dotyczy, bo nie jestem POLKA ;-)

Waldek

1. Data: 2002-10-23 08:32:40

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w
<news:ap5k8s$ain$1@news.onet.pl> napisał(a):

> Oliwa nadaje smak potrawom.

Co nie zawsze jest efektem pożądanym. ;-)

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2002-10-23 09:16:16

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości
> Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w

> Co nie zawsze jest efektem pożądanym. ;-)

Dlatego też oliwę należy używać do potraw, w których jest to efektem
pożądanym ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl