Omega-3

1. Data: 2009-02-09 05:05:01

Temat: Omega-3
Od: Ewa J <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktory olej ma najwiecej Omega-3?

z oliwek
z nasion winogron
z rzepaku
ze slonecznika
z orzechow wloskich
z orzeszkow ziemnych
olej kokosowy

Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne? Nic mi wiecej nie przychodzi do glowy.

2. Data: 2009-02-09 06:24:28

Temat: Re: Omega-3
Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa J pisze:
> Ktory olej ma najwiecej Omega-3?
>
> z oliwek
> z nasion winogron
> z rzepaku
> ze slonecznika
> z orzechow wloskich
> z orzeszkow ziemnych
> olej kokosowy
>
> Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne? Nic mi wiecej nie przychodzi do
> glowy.

żaden z wymienionych...

Juanitos

3. Data: 2009-02-09 07:17:54

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" napisał:

> żaden z wymienionych...

Lniany?

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2009-02-09 07:21:31

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa J" napisał:

> Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne?

Są:
http://www.przyprawy.net/index.php?cPath=161
chyba tylko olej z awokado mi podczas degustacji nie podszedł. Są
przepyszne.
Do diety dr Budwig widzę, że lniany tam polecają.

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2009-02-09 07:30:13

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 06:05, Ewa J <e...@g...pl> wrote:
> [...]
> olej kokosowy
>
> Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne? Nic mi wiecej nie przychodzi do glowy.

Z orzeszków ziemnych nazywany jest arachidowym, olejów roślinnych jest
jeszcze sporo, nie wszystkie są stosowane w kuchni, ale taki np.
bawałniany jest bardzo dobrym olejem, takze lniany. Niektóre są
lecznicze i nie są używane w dużych ilościach np. z wiesiołka.
Kwasy Omega są np. w oleju lnianym, ale takze w tłuszczach zwierząt
np. foki jak i ryb...

6. Data: 2009-02-09 09:36:51

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Aicha<b...@t...ja>

[...]

> Lniany?

Ohydztwo. Bue.

Saulo

7. Data: 2009-02-09 09:43:35

Od: Ernest <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa J pisze:
> Ktory olej ma najwiecej Omega-3?
>
> z oliwek
> z nasion winogron
> z rzepaku
> ze slonecznika
> z orzechow wloskich
> z orzeszkow ziemnych
> olej kokosowy
>
> Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne? Nic mi wiecej nie przychodzi do
> glowy.

Nasiona ogórecznika a potem siemię lniane świeżo mielone mają najwięcej,
oleju nie potrzeba spożywać.
Oleje dostępne w sklepach mają od 5% i nie przekraczają 40%.

Ktoś nietrafnie powiązał omega3 z jego występowaniem w oleju.

Ernest

8. Data: 2009-02-09 09:51:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Saulo wrote:

> Aicha<b...@t...ja>
>
> [...]
>
> Ohydztwo. Bue.

a kup kiedyś ŚWIEŻY olej lniany, tłoczony na zimno, nie rafinowany,
przechowywany w ciemnej butelce w chłodzie (pozwolę sobie zareklamować
firmę oleofarm). Ohydztwo to zjełczały olej lniany, co więcej, szkodliwe
ohydztwo.

9. Data: 2009-02-09 09:53:04

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ernest wrote:

> [...]
> Oleje dostępne w sklepach mają od 5% i nie przekraczają 40%.
>
> Ktoś nietrafnie powiązał omega3 z jego występowaniem w oleju.

bzdura na bzdurze, jedyna prawdziwa informacja to to, że siemię lniane ma
sporo kwasu alfalinolenowego (który jest jednym z omega 3)

10. Data: 2009-02-09 09:54:37

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa J wrote:

> Ktory olej ma najwiecej Omega-3?
>
> z oliwek
> z nasion winogron
> z rzepaku
> ze slonecznika
> z orzechow wloskich
> z orzeszkow ziemnych
> olej kokosowy
>
> Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne? Nic mi wiecej nie przychodzi do
> glowy.

żaden z nich nie ma, dużo omega 3 jest w oleju lnianym, o czym już pisano,
sporo jest w oleju konopnym - tam występuje w "idealnych" proporcjach z
kwasami omega 6.

Ale nie tyle chodzi tutaj o samo dostarczanie omega 3, co o stworzenie
warunków w których organizm może je spokojnie metabolizować do pożytecznych
form. Takim warunkiem jest brak tłuszczu nasyconego w diecie.

astma a sen
mikrofala a podgrzewanie
Na czym polega diagnostyka nowotworowa?
Wybór spośród leków przeciwzapalnych