Omega-3

71. Data: 2009-02-16 19:38:26

Temat: Re: Omega-3
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2009 19:14:04 +0100, Daniel Stalica napisał(a):

> nie piec i nie smażyć?

Nie jeść i nie żyć :-)

72. Data: 2009-02-16 19:40:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2009 20:27:44 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Pysznie to smakuje,
> ale np. rybę zdecydowanie łatwiej smażyć na oleju.

Toteż pisałam, że mięso przyrządzam na oleju. Rybie też - w domyśle :-)

73. Data: 2009-02-16 19:59:48

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

A Włosi lubią oliwę, smażą na niej, duszą, robią sosy i na surowo
> jedzą - i żyją. Używaniem oliwy w kuchni zaraziłam się od moich sąsiadów,
> którzy wiele lat mieszkali we Włoszech i tamte nawyki kulinarne przywieźli
> do nas - posmakowałam u nich tamtej kuchni i to przeważyło.

Oczywiscie ze wlosi uzywaja oliwe, ale trzeba sie baczniej przyjrzec co oni
z nia robia. Jest zasadnicza roznica pomiedzy duszeniem warzyw na oliwie
(nie da sie praktycznie przekroczyc 100 stopni) a smazeniem ryby lub miesa
na oliwie gdzie temperatura moze dochodzic do 200 stopni lub wyzej.
Obserwowalem ostatnio robienie pewnych potraw srodziemnomorskich i sam sie
zdziwilem ze oliwe dodawano tam dopiero na koncu kiedy potrawy byly juz
ugotowane lub uduszone. Przeciez nie po to kupuje sie za grube pieniadze
oliwe tloczona na zimno zeby ja natychmiast zniszczyc przez podgrzanie do
wysokiej temperatury.
Poczytaj nieco w necie na temat utleniania sie tluszczy nienasyconych
zawartych w olejach roslinnych.

--
Arek

74. Data: 2009-02-16 22:11:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2009 20:59:48 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
> wysokiej temperatury.
> Poczytaj nieco w necie na temat utleniania sie tluszczy nienasyconych

To akurat mam w książkach, nie w necie.
Nie palę oleju ani oliwy na patelni, zanim tam wrzucę mięso. A i ono od
razu obniża tę i tak niewysoką temperaturę.
Nie mam ochoty na dyskusje typu golono-strzyżono; nawet jeśli cos nie tak
ze smażeniem na oliwie - lubię i koniec. Od czegoś przeciez trzeba umrzeć,
nie? Nic nie ma za darmo.
:-D

75. Data: 2009-02-16 23:00:36

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Od czegoś przeciez trzeba umrzeć,
> nie? Nic nie ma za darmo.
> :-D

chcesz porozmawiać o umieraniu? Może parę opisów agonii rozciągniętej na
długie miesiące?

sorki, trafia mnie jak słyszę takie "na coś trzeba umrzeć" palaczy czy ludzi
walczących o raka w inny sposób. W każdym razie na grupie medycznej.

76. Data: 2009-02-16 23:13:22

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" napisał:

> W każdym razie na grupie medycznej.

To akurat pochodzi z grupy kuchennej. Tylko nikomu się nie chce psm
skasować z listy grup docelowych.

--
Pozdrawiam - Aicha

77. Data: 2009-02-16 23:16:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Feb 2009 00:00:36 +0100, tomek wilicki napisał(a):

> chcesz porozmawiać o umieraniu? Może parę opisów agonii rozciągniętej na
> długie miesiące?

Wierzysz, że umrzesz zdrowy? Albo że jeśli nie zjesz smażonej potrawy, to
będziesz żył wiecznie?

Podsumowując (choć watpię, czy zrozumiesz, o co chodzi): ojciec mojej
koleżanki chorował na raka płuc, a zabił go... samochód. Zupełnie tak samo,
jak wielu (na razie) zdrowych.

Powiedz, jakie znaczenie dla Ciebie ma złudzenie, że masz jakikolwiek wpływ
na rodzaj i czas swojej/innych śmierci?
:-/

78. Data: 2009-02-16 23:49:43

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wyznaję zadnych religii żywieniowych, może tylko taką, że jem to, co
> lubię. A Włosi lubią oliwę, smażą na niej, duszą, robią sosy i na surowo
> jedzą - i żyją.

Najbardziej bezczelni ci Włosi, że raczej są zdrowi...

--
Krzysiek, EBP

79. Data: 2009-02-17 00:16:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, to bardzo brzydko z ich strony.

80. Data: 2009-02-17 10:14:26

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Tak, to bardzo brzydko z ich strony.

no, lekarz i druga ignorantka :P

już wam wyjaśniono, czemu włosi są zdrowi. Są zdrowi, bo NIE smażą na
oliwie.

I zagryzają toną surowych ryb, bogatych w omega 3.

OBIAD (BEZ ZUPY)...
KOMBUCHA
Szybkowar
Re: Hurrit vituttaa