Orzechy włoskie - co z nich?

1. Data: 2003-10-06 13:18:53

Temat: Orzechy włoskie - co z nich?
Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Orzechy mi obrodziły! W tym roku wyjątkowo dużo. Co ja mam z tym
zrobić? ;-)
Wymyśliłem, że można by je przerabiać na krem w rodzaju Nutelli, czy
czegoś takiego. Ale jest jeden problem, nie mogę zastosować mleka (w
żadnej postaci, ani pochodnych np. masła). Czy ma ktoś pomysł jak?
Ja wymyśliłem cos takiego:
- orzechy zmielić
- zrobić syrop z cukru i wody
- wymieszać orzechy z syropem, zagęścić na ogniu i dodać jakiegoś
tłuszczu (margaryny) żeby się nie zrobiła "landryna" ;-).
Czy to ma szanse się udać? Nie chodzi mi o składniki, tyle co o
ewentualnie stracony czas.

A może ktoś zna przepis na coś w rodzaju "sezamek" z orzechów?

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-10-06 13:34:24

Temat: Re: Orzechy włoskie - co z nich?
Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tłuszczu (margaryny) żeby się nie zrobiła "landryna" ;-).
> Czy to ma szanse się udać? Nie chodzi mi o składniki, tyle co o

A nie lepiej miodu uzyc??

Marek

1. Data: 2003-10-06 13:47:53

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:blrqt6$24m$1@news.lublin.pl...

> A nie lepiej miodu uzyc??

Teoretycznie ;-). Myślałem też o miodzie, ale wtedy mam mniejszy wpływ
na "słodkość" i smak wyjdzie, chyba, bardziej miodowy niż orzechowy
:-)

1. Data: 2003-10-06 14:23:42

Od: "Iwona Malek" <d...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

W telewizji ogladalam program Jamie Oliviera (poprawcie jesli pomylilam),
ktory przyzadzal praliny czekoladowo-orzechowe, co prawda uzyl orzechow
laskowych, ale podejrzewam, ze z wloskich tez sie da. Zrobil karmel z cukru
i odrobiny wody, do tego wrzucil orzechy i prazyl, calosc wylal na blache,
po tym jak wystyglo polamal zastygnieta mase na kawalki i zmielil je w
blenderze, calosc wrzucil do stopionej gorzkiej czekolady i wymieszal.
Lazeczka robil praliny i maczal je w stopionej czekoladzie. Wygladalo
smakowicie, sama nabralam ochoty na zrobienie czegos podobnego.

Pozdrawiam,
Kaczucha

1. Data: 2003-10-06 17:40:25

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Orzechy mi obrodziły!

Mnie tez, mam kilka skrzynek. Ja bardzo chetnie dodaje do salatek, pasuja
zwlaszcz do tych zawierajacych kurczaka i surowego selera, ale przepisow na
salatki z orzechami jest mnostwo.

Agta Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-06 20:47:01

Od: b...@i...com.pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

From: "Agata Solon" a...@p...onet.pl

> [...]
| zwlaszcz do tych zawierajacych kurczaka i surowego selera, ale przepisow

Pasuja tez bardzo do moich, podawanych niegdys, salatek z surowych porow..
bardziej do tej z dodatkiem smazonych borowek.
Smacznego :-)
Barbara

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-07 06:14:40

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mnie tez, mam kilka skrzynek. Ja bardzo chetnie dodaje do salatek,
Tiaaa..., ale ile można ich o takiej sałatki dodać... Z zeszłego roku,
mimo dość intensywnego zużywania, jeszcze zostało, a w tym doszły mi
jeszcze dwa drzewa ;-). Dlatego myślałem o bardziej "hurtowym"
przetwarzaniu :-)

1. Data: 2003-10-07 06:16:23

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Malek" <d...@c...at> napisał w wiadomości
> W telewizji ogladalam program Jamie Oliviera
(...)
> blenderze, calosc wrzucil do stopionej gorzkiej czekolady i
wymieszal.
Brzmi nieźle, ale czekolada odpada :-(

1. Data: 2003-10-07 11:47:51

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ivan wrote:
(...)

> Brzmi nieźle, ale czekolada odpada :-(

A zwyczajnie obtoczone w cukrze i prażone na blasze?
Jak dla mnie lepsze z cukrem brązowym, ale nie wszyscy go lubią.

Krycha pourlopowa

1. Data: 2003-10-08 07:25:47

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mimo dość intensywnego zużywania, jeszcze zostało, a w tym doszły mi
> jeszcze dwa drzewa ;-). Dlatego myślałem o bardziej "hurtowym"

Moze stan rano w sobote na targu i sprzedaj? ;o))

Mozna jeszcze zrobic orzechowy odpowiednik marcepanu. Ja takie cos klade
jako najwyzsza warstwe na tort orzechowo - czekoladowy. Mysle, ze
przygotowane w wiekszej porcji uda sie przechowac, w woreczkach w
zamrazarce. Oprocz tortu mozna zastosowac nako surowiec na pralinki -
toczysz z tego kuleczki, mozesz nafaszerowac np. sliwka kalifornijska
moczona w rumie albo brandy, gotowe oblewac czekolada albo obtaczac w kakao.

500 g zmielonych orzechow
500 g cukru
sok z 1 duzej cytryny
pol szklanki wody
50 g wodki lub rumu

Cukier i wode zagotowac, gdy cukier sie rozpusci wrzucic orzechy, zamieszac.
wlac sok z cytryny, gdy masa wystygnie dodac alkohol. Jezeli za geste dolac
wiecej soku z cytryny lub alkoholu (w zaleznosci co preferujesz).
Konsystencja ma byc taka zeby sie dalo kulki toczyc, czyli nie za geste, nie
za rzadkie.

Agata Solon, naturalna

mrozić brokuły??
wspomnienie Sycylii
Trochę mrożonych małży i co dalej???
ucieranie kartofli robotem - którym?
Feta z pomidorami - czy cos zrobilam nie tak?