Orzechy wloskie poprawiaja dobry cholesterol

1. Data: 2006-10-12 21:47:35

Temat: Orzechy wloskie poprawiaja dobry cholesterol
Od: "kinky" <w...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie przeczytalem w Rzeczpospolitej newsa, ze orzechy wloskie
poprawiaja dobry cholesterol HDL i dzialaja podobnie jak oliwa z
oliwek. Uelastyczniaja takze naczynia.
Dlatego zalecane jest jedzenie orzechów wloskich po posilkach.

Czy moze ktos zna jakas potrawe z orzechów wloskich?

Pozdr
Wojciech

2. Data: 2006-10-12 22:26:45

Od: "darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

In news:1160689654.949660.93530@b28g2000cwb.googlegroup
s.com, *kinky*
wrote:
> [...]
> Dlatego zalecane jest jedzenie orzechów wloskich po posilkach.
>
> Czy moze ktos zna jakas potrawe z orzechów wloskich?

Z samych orzechow to chyba ciezko cos upichcic :) no chyba ze potraktowac je
jako przekaska (teraz sa fajne, swieze prosto z drzew z jeszcze gorzkawa
skórka z ktorej je mozna obierac :) )
Ale orzechy dodaje sie do roznych potraw - do makaronu, do salatek, surowek.
Sama potrawa z nich bylaby dosc kaloryczna bo 100g orzechow to o ile mnie
pamiec nie myli z 600kcal jest.

--
darnok

3. Data: 2006-10-13 06:20:52

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kinky" <w...@b...net> napisal w wiadomosci
> [...]
>Dlatego zalecane jest jedzenie orzechów wloskich po posilkach.

>Czy moze ktos zna jakas potrawe z orzechów wloskich?

Mazurek orzechowy ;)
http://www.janiccy.com.pl/index.php?sit=7

--
"Otoz za sprawa diety wegetarianskiej (bo czegoz by innego?) pozbylem sie
lupiezu, wyleczylem jaskre, nerwice serca oraz wrastajace paznokcie." Marcin

4. Data: 2006-10-13 08:55:22

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

200 g jaj (4 duze)*20 g bialego wytrawnego wina*70 g masla*50 g drobno
usiekanych orzechów wloskich*sol*kilka plasterków cytryny*kilka galazek
zielonej pietruszki
Jajka zmiksowac z winem i usiekanymi orzechami. Na patelni stopic maslo,
wlac jaja, i mieszajac - smazyc. Gdy sie zetna, posolic. Wylozyc na nagrzany
pólmisek, udekorowac plasterkami cytryny i galazkami pietruszki. (Mozesz dac
wiecej tych orzechów jak je lubisz).

Jezeli lubisz sznycle lub krokiety, mozesz zawsze panierke do nich
przygotowac z drobno usiekanych orzechów.
Mnie akurat nie interesuje czy wzrasta cholesterol HDL czy nie, ale
pamietaj, ze jedzenie TLUSTYCH (tluszczu jest wiecej niz w boczku!!!) w
koncu orzechów przy jedzeniu duzej ilosci weglowodanówe - jest szkodliwe.
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2006-10-15 17:11:37

Od: "Smokun" <s...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

kinky napisal
s.com...
>Czy moze ktos zna jakas potrawe z orzechów wloskich?

W sumie nic do jedzenia.
Orzechówka :-)

Pozdrawiam
Smokun