Osy na dzialce

41. Data: 2003-07-10 20:40:17

Temat: Re: Osy na dzialce
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak przy okazji jak mam rozumieć tę Twoją wypowiedz:
> jeśli można wiedzieć, co rozumiesz pod pojeciem teren ?
> Paweł W.

Czasami jadę do mojej ukochanej Wielkopolski
i tam spacerując po rodzinnych włościach
wykopuję drzewko,dwa.
U siebie tzn. na Śląsku skaczę do znajomych,
zwykle rolników i na ich włościach zdobywam
interesującą mnie roślinkę.

Pozdrawia boletus

42. Data: 2003-07-10 21:26:42

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

43. Data: 2003-07-10 21:48:33

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pawle, boletus to jeszcze nic, ale jak juz Tadzio wie, gdzie to
> oczko, to w przyszlym roku nad brzegiem wyrosna Ci topinambury! :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Przy okazji dodam,że Tadzio i ja jesteśmy wędkarzami
na chwilowej emeryturze:),
ale zawsze gotowymi podjąć wyzwanie i na życzenie
dokonać odmładzającego rybostan, odłowu:)

Pozdrawia boletus

44. Data: 2003-07-10 21:48:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

45. Data: 2003-07-10 22:21:05

Temat: Odp: Osy na dzialce
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boletus <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Jedni lubią żyjątka inni tylko roślinki:))

To może pl.rec.żyjątka?

Pozdrawiam poważnie
p...@r...pl

46. Data: 2003-07-10 22:40:03

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Owszem, zajrzałam:
> zmienność generowana przez kultury in vitro (somatyczna embriogeneza).
> Dalej chcę wiedzieć, co to właściwie znaczy w odniesieniu do nasion. I
> bardzo proszę łopatologicznie i bez tych długich słów!

Są dwa rodzaje s.e. - pośrednia i -bezpośrednia, ale nie będziemy mieszać
(mam nadzieję, że nie obrazisz się za łopatologię, bo sama prosiłaś).

Łopata, (ale bez zdolności pedagogicznych)
1.Embryo = zarodek.
2.W probówce roślina mateczna rozłożona na poszczególne komórki.
3.W _pewnych_ warunkach na kulturze in vitro/w probówce tworzą się embriony,
które
4.otacza się _odpowiednimi_ substancjami
Tak otrzymujemy pojedyncze nasiono.

Jeśli nasiono otacza "prawdziwa" łuska, to oznacza, że jest to nasiono
wytworzone przez roślinę (choć nie musi być pobierane z natury).

Może 99% wszystkich to przesadziłem, ale nasiona warzywa (które zwykle są
odmianami/mutacjami) głównie z probówki - muszą być identyczne genetycznie.
Te identyczne rzodkiewki, ogórki, pomidorki na zdjęciach kiedyś mnie
zastanawiały:-), a to po prostu identyczne geny.

Pozdrawiam
p...@r...pl

49. Data: 2003-07-10 22:54:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

47. Data: 2003-07-10 22:54:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

48. Data: 2003-07-10 22:54:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Pawle, boletus to jeszcze nic, ale jak juz Tadzio wie, gdzie to
> oczko, to w przyszlym roku nad brzegiem wyrosna Ci topinambury! :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal
hehe
to jest mysl....