co jest ładne i nie pachnie?

1. Data: 2003-07-08 20:38:45

Temat: co jest ładne i nie pachnie?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...może znacie jakieś ładne kwiatki do uprawy balkonowej, spełniające
warunki:
1. lubią południową wystawę
2. nie przeszkadza im wiatr
3. nie p a c h n ą !?
(niestety rodzina zaczyna mi kichać na kwiatki, więc przy kolejnym zakupie
dochodzi jeszcze ten warunek) :-(

pozdrawiam, Agata

2. Data: 2003-07-08 21:30:59

Temat: Re: co jest ładne i nie pachnie?
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 3. nie p a c h n ą !?
> (niestety rodzina zaczyna mi kichać na kwiatki, więc przy kolejnym zakupie

Ja już drugi sezon patrzę z podziwem na kroplika. Wygląda jak M.
aurantiacus - kwiaty pomarańczowe, lejkowate, liście wąskie, nieco
lepkie, ciemnozielone, pędy przewieszające się, drewniejące.
Wygląda bardzo atrakcyjnie, nie jest atakowany przez szkodniki i
choroby, a jego kwiaty są odporne na złe warunki atmosferyczne.
Nie pachnie.
W sierpniu można zrobić sadzonki, albo przechować całą roślinę.
Mnie się podoba :-).

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2003-07-09 06:05:32

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg napisała:

> [...]
> drewniejące.
> Wygląda bardzo atrakcyjnie, nie jest atakowany
> przez szkodniki i choroby, a jego kwiaty są

...dzięki, wygląda na idealne rozwiązanie!... ...pewno znajdę go raczej u
ogrodnika, niż w supermarkecie? ;-)

Agata

4. Data: 2003-07-09 07:56:24

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" napisał
> ...może znacie jakieś ładne kwiatki do uprawy balkonowej, spełniające
> warunki:
> 1. lubią południową wystawę
> 2. nie przeszkadza im wiatr
> 3. nie p a c h n ą !?

Może werbena? Są stojące i wiszące, w różnych kolorach. Długo kwitną. A może
bakopa lub scewola? Też wiszące. Ze stojących jeszcze begonie nie pachną. Na
balkon mogą być, ale chyba wolą mniej słońca.

Majka

5. Data: 2003-07-09 11:52:49

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...dzięki, wygląda na idealne rozwiązanie!... ...pewno znajdę go raczej u
> ogrodnika, niż w supermarkecie? ;-)

U mnie był sprzedawany z innymi roślinami balkonowymi na
targowisku. Widziałam go również w sklepie Florexpolu, tylko to
trochę już późno.....

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2003-07-10 06:06:13

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Begonie są też w formie zwisającej...
Pozdrav.Rene

7. Data: 2003-07-11 07:49:45

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata" <s...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> 3. nie p a c h n ą !?
> (niestety rodzina zaczyna mi kichać na kwiatki, więc przy kolejnym
> zakupie dochodzi jeszcze ten warunek) :-(

Z doswiadczen i obserwacji moge Ci powiedziec, ze rodzina raczej nie kicha
na to, co pachnie, ale na to, co pyli. Pachniec sobie moze do woli, no
chyba ze macie jakies uczulenia na okreslone substancje lotne... Od silnego
zapachu to najwyzej moze Was glowa bolec.
W obu sytuacjach optymalne sa begonie :-)
I oczywiscie niekwitnace zieleniny :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

8. Data: 2003-07-11 08:52:43

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]
silnego
> zapachu to najwyzej moze Was glowa bolec.
> W obu sytuacjach optymalne sa begonie :-)

Ewa , na południową wystawę, wiatr i deszcz polecasz begonie? Chyba
nie bulwiaste, wielkokwiatowe? :-). U mnie na II piętrze od
południa - nie sprawdziły się. Wiatr i deszcz wciąż niszczyły ich
duże, ciężkie kwiaty.

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2003-07-11 09:02:33

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in

> Ewa , na południową wystawę, wiatr i deszcz polecasz begonie?

Nie, stwierdzam, ze sa optymalne pod wzgledem zapachowym :-)
Zwlaszcza te ozdobne z lisci...
Inn sprawa, ze mialam na pd-zach balkonie te drobniutkie, wiecznie
kwitnace, czy jak im tam po polsku, i calkiem mi sie sprawdzaly.
A o podobnych warunkach balkonowych calkiem niedawno byla dyskusja i
propozycji bylo sporo...
Pozdrowenia - Ewa Sz.

10. Data: 2003-07-11 12:32:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> I oczywiscie niekwitnace zieleniny :-))

Ale z tym uwazaj, bo najczesciej uczulenie jest na pylki roslin
kwitnacych na zielono (nie wiem dlaczego).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz