Otwierać czerwone wino? Kiedy?

1. Data: 2004-02-15 09:01:19

Temat: Re: Otwierać czerwone wino? Kiedy?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1f9kz7lfey660$.txtx667235ks.dlg@40tude.net> Vefour.PL wrote:

> No nie, w ten sposób Margaux to też tylko region, a porsche to tylko
> marka samochodu, robiąca kilka modeli. BaroLLo jest jednak jakością
> samą w sobie, region, gdzie go produkują niewielki i trzyma standardy.

Widzę, że mówimy o różnych regionach. Mnie chodzi o Barolo, w Piemoncie,
w okolicach miejscowości Barolo, skąd pochodzą jedne z najlepszych win w
Włoszcech. Niestety, mimo starań nie znalazłem żadynch informacji o
regionie Barollo. Ale ja nie jestem żadnym znawcą win i nie pijam do
kolacji win po 30 euro. ;-) A ponieważ ty jesteś, jak się wydaje wielkim
znawcą, to pewnie znasz i taki region, którego nie wspominają żadne
książki o winach i nie ma na żadnej mapie. A może po prostu kupiłeś
sobie butelkę z wina z napisem Barollo na etykiecie?

Władysław

1. Data: 2004-02-15 09:25:41

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> książki o winach i nie ma na żadnej mapie. A może po prostu kupiłeś
> sobie butelkę z wina z napisem Barollo na etykiecie?

http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=36
56260913

i gadajcie sobie dalej

ziuta

"to otwarta grupa i skoro ja moge tu pisac, to i scierwo tez moze."

1. Data: 2004-02-15 10:05:35

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w okolicach miejscowości Barolo, skąd pochodzą jedne z najlepszych win w
> Włoszcech. Niestety, mimo starań nie znalazłem żadynch informacji o

http://www.alkoholeswiata.com/przewodnik.php#LiteraB
tamże
nebbiolo
Szczep czerwony, pochodzący z północnych Włoch; zawiera dużo garbnika,
produkowane z niego wina mają zazwyczaj sporą kwasowość, wysoką zawartość
alkoholu i aromat truskawek, konfitur, smoły, ziemi, ziół. Nebbiolo
doskonale nadaje się do starzenia w beczkach i w butelkach.Obecnie Nebbiolo
uprawia się we Włoszech, gdzie jest podstawą wspaniałych win: Barollo i
Barbaresco oraz w Kalifornii (w niewielkich ilościach) są to jednak wina
lekkie, niezbyt skomplikowane i bardzo dalekie od włoskich oryginałów.

1. Data: 2004-02-15 12:18:03

Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Feb 2004 09:01:19 GMT, Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> książki o winach i nie ma na żadnej mapie. A może po prostu kupiłeś
> sobie butelkę z wina z napisem Barollo na etykiecie?

Włądysław, nie odracaj kota ogonem. Nie mam spellera, jetem dyslektykiem,
zdarzają mi się literówki, drugi raz specjalnie to podkresliłem, aby złożyć
samokrytykę, ok? Nie zmienia faktu, że obaj dobrze wiemy, że chodzi o
Piemont i wina z neBBiolo (dwa B). I jak mówisz, stamtąd pochodza jedne z
najlepszych win, tak więc nazwa regionu jest gwarancją jakości - a ja Twój
poprzedni mail odczytałem jako prób zdyskredytowania tej tezy. i tyle.

Zdarza mi się pić wina po 30 EURO, zdarza mi się i po 300. Lubię wina,
lubię wydawać na nie pieniadze a do tego mam sporo znajomych, któzy albo
produkują wina, albo nimi handlują. I próbują się przypodobać znawcy :))))

V.

1. Data: 2004-02-15 12:19:05

Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Feb 2004 11:05:35 +0100, ścierwo wrote:

> [...]
> Barbaresco oraz w Kalifornii (w niewielkich ilościach) są to jednak wina
> lekkie, niezbyt skomplikowane i bardzo dalekie od włoskich oryginałów.

no i ciąg literówek dalszy :))

V.

1. Data: 2004-02-15 18:38:39

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1o7epd6ned9mr$.1nhk04oyvxh33.dlg@40tude.net> Vefour.PL wrote:
> On 15 Feb 2004 09:01:19 GMT, Wladyslaw Los wrote:

> Włądysław, nie odracaj kota ogonem. Nie mam spellera, jetem
> dyslektykiem,

Dysleksja nie usprawiedliwia błędów.

> zdarzają mi się literówki, drugi raz specjalnie to
> podkresliłem, aby złożyć samokrytykę, ok?

OK. Ja zrozumiałem, że upierasz się przy takiej pisowni.

Władysław

1. Data: 2004-02-15 19:35:43

Od: "majkel" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK. Ja zrozumiałem, że upierasz się przy takiej pisowni.
A czym wytłumaczyć nazwę Barollo pojawiającą się na stronach www? Też
dyslekcją?
m.

1. Data: 2004-02-15 20:16:29

Od: Broda <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <c0ne1a$h20$1@atlantis.news.tpi.pl>, d...@w...pl
says...

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Na etykiecie widac wyraznie napis Barolo :)

Broda

1. Data: 2004-02-15 22:48:11

Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Feb 2004 18:38:39 GMT, Wladyslaw Los wrote:

> Dysleksja nie usprawiedliwia błędów.

To samo mówię moim dzieciom :).

1. Data: 2004-02-16 16:10:12

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fela <f...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
> wiadomości >
> samej beczki rozlewane i
> Bzdury gadasz mój Koraliku. Sam jesteś osad z dna.

8-O
Przepraszam moja złociutka ale skąd się bierze w tobie chęć do ubliżania
innym?

> Prawda jest taka, ze butelki niezbyt od siebie odlegle w nalewaniu mogą się
> od siebie różnić i to nie minimalnie, ale znacznie.
> Fela

Co do butelek to masz rację, ale ja pisałem o winie.
:-)))
pozdr. (warunkowo) Jerzy

pomocy, ile to jest...?
Przegój sezonu
pomocy Żurek w chlebie
Mięso mielone zapiekane z kiszoną kapustą [P]
a może trochę jedzenia?