[P] Ciasto czekoladowe - sprawdzony

1. Data: 2007-03-02 13:36:23

Temat: [P] Ciasto czekoladowe - sprawdzony
Od: Maggie <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

CIASTO CZEKOLADOWE

2 szklanki mąki
2 szklanki cukru
250 g margaryny
3 jajka
2 łyżki kakao
1/2 szklanki wody
1 łyżka proszku do pieczenia
5 - 6 kropli aromatu rumowego
cukier puder do posypania

Margarynę, cukier, wodę i kakao umieścić w rondelku. Całość
rozpuścić i gotować 10 minut. Zestawić z ognia. Dodawać
kolejno, nie przerywając mieszania, jajka, mąkę, proszek do
pieczenia i aromat rumowy. Masę mieszać do połączenia się
składników. Przełożyć do wysmarowanej i wysypanej mąką
podłużnej formy (25 x 10). Piec w nagrzanym piekarniku w
temperaturze 180° C przez około 45 minut, ale może się piec
nawet do 60 minut (sprawdzać patyczkiem czy nie surowe).
Pozostawić w formie do ostygnięcia. Nie wyjmować ciepłego,
bo może opaść i zrobić się nieładne! Po upieczeniu posypać
cukrem pudrem.

2. Data: 2007-03-03 02:33:57

Temat: Re: [P] Ciasto czekoladowe - sprawdzony
Od: n...@g...pl (Nerissa) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Maggie,

Spróbuję upiec ciasto według Twojego przepisu.
Przy okazji proponuję inną recepturę, znalezioną w "Wysokich
Obcasach":

Brownie, ciasto czekoladowe

Składniki:
- 2 tabliczki (20 dag) gorzkiej czekolady
- 1 kostka (20 dag) masła
- 10 dag mąki
- 30 dag cukru
- 6 jajek
- 5 dag wyłuskanych włoskich orzechów

Sposób przyrządzania:

Rozpuść na parze masło z czekoladą. Jajka ubij mikserem, dodając cukier i mąkę.
Do masy wmiksuj ostudzoną czekoladę i wymieszaj z pokruszonymi orzechami.
Spód blachy (60 x 35 cm) wyłóż pergaminem. Wlej ciasto, piecz 20 minut w temp. 200°C.
Ostudź, wyjmij z blachy i usuń papier. Pokrój na kwadraty.

Moje uwagi: nie dodawałam orzechów, nie przepadam za czekoladą z
pokruszonymi orzechami. Spróbuję kiedyś dodać całe, ale laskowe :)
Gorzka czekolada wg amerykańskiego przepisu powinna zawierać co
najmniej 70% kakao. Niewiele takich na naszym rynku, a jeśli już, to
sporo kosztują - dodawałam do ciasta gorzką wawelską (najwięcej kakao
z polskich gorzkich) lub wedlowską (niewiwle mniej niż Wawel).
Ciasto wychodzi zakalcowate - tak zresztą powstało brownie, autorka
przepisu zapomniała o proszku do pieczenia :) Mnie to nawet pasuje -
jest zbite, jednolite, a na ciepło rozpływa się w ustach... Z mlekiem
to już uczta, choć niezdrowa ;)
Polecam!
--
Pozdrowienia,
Nerissa

3. Data: 2007-03-03 16:46:03

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Nerissa wrote:
> Witaj Maggie,
>
> Spróbuję upiec ciasto według Twojego przepisu.
> Przy okazji proponuję inną recepturę, znalezioną w "Wysokich
> Obcasach":
>
> Brownie, ciasto czekoladowe

Jesli lubisz brownies, polecam moj przepis z archiwum, bez orzechow:

Brownies
80 gr masla
80 gr gorzkiej czekolady
330 gr cukru
3 jajka
100 gr maki
Brownies piecze sie w kwardatowych lub prostokatnych blachach. Moja
blacha ma 20 cm x 20 cm x 4 cm

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Blache wysmarowac maslem.
W srednim garnku na malym ogniu rozpuscic maslo z czekolada, zdjac z
ognia, dodac cukier i jajka, dobrze wymieszac widelcem, dodac make,
wymieszac, az nie bedzie widac maki, przelac do formy, piec 35 minut lub
az do momentu, gdy ciasto sie lekko wzniesie i zacznie pekac, a
powierzchnia ma cienka skorupke. Ostudzic w blasze15-20 minut, kroic na
kwadraty, podawac cieple, najlepiej z lodami.
Brownies powinny sie mazac i wygladac w srodku jak nieupieczone ciasto.
Nie nalezy ich przepiec, bo beda niedobre.
Magdalena Bassett

4. Data: 2007-03-03 18:30:36

Od: Maggie <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to i dobre, ale ja nieprzepadam za gorzką czekoladą,
więc nie dla mnie... :-(

Za to mogę polecić jeszcze babkę górniczą:

2 szkl mąki
1 szkl mleka
1/2 kostki margaryny
1 jajko
1 szkl cukru
2 łyżki słodkiego dżemu
2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki cynamonu + 1 łyżeczka kakao lub 1/2 opakowania
przyprawy do pierników

Margarynę, jajko, cukier i dżem utrzeć na gładką masę. Dodać
cynamon i kakao (lub przyprawę), mąkę, mleko i sodę. Do
babki można też dodać rodzynki i posiekane orzechy. Ciasto
wylać do formy i piec około 40 minut. Jeszcze ciepłe posypać
cukrem pudrem.

Przepis sprawdzony. Ja zawsze dodaję orzechy a zamiast dżemu
- miód i w ten sposób mam tanim kosztem piernik :-)

Pozdrawiam
Maggie

5. Data: 2007-03-04 20:00:29

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Maggie wrote:

>Brownies

> Może to i dobre, ale ja nieprzepadam za gorzką czekoladą, więc nie dla
> mnie... :-(

Po upieczeniu ciasto jest slodkie, nie gorzkie. Zauwaz, ile jest cukru a
ile czekolady. Gorzka czekolada to po prostu wieksza zawartosc kakao w
czekoladzie, czyli bardziej intensywny smak, ktorego gorzkosc mozna
regulowac przez dodanie cukru czy smietanki. Jesli chcesz, mozesz ja
zastapic czekolada mleczna, ale smak nie bedzie tak intensywny, a ciasto
bedzie bardziej slodkie.
MB

Ser mascarpone
Jaka surówka do zrazów?