Re: [P] Ciasto czekoladowe - sprawdzony

From: n...@g...pl (Nerissa)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: [P] Ciasto czekoladowe - sprawdzony
Date: 3 Mar 2007 03:33:57 +0100

Witaj Maggie,

Spróbuję upiec ciasto według Twojego przepisu.
Przy okazji proponuję inną recepturę, znalezioną w "Wysokich
Obcasach":

Brownie, ciasto czekoladowe

Składniki:
- 2 tabliczki (20 dag) gorzkiej czekolady
- 1 kostka (20 dag) masła
- 10 dag mąki
- 30 dag cukru
- 6 jajek
- 5 dag wyłuskanych włoskich orzechów

Sposób przyrządzania:

Rozpuść na parze masło z czekoladą. Jajka ubij mikserem, dodając cukier i mąkę.
Do masy wmiksuj ostudzoną czekoladę i wymieszaj z pokruszonymi orzechami.
Spód blachy (60 x 35 cm) wyłóż pergaminem. Wlej ciasto, piecz 20 minut w temp. 200°C.
Ostudź, wyjmij z blachy i usuń papier. Pokrój na kwadraty.

Moje uwagi: nie dodawałam orzechów, nie przepadam za czekoladą z
pokruszonymi orzechami. Spróbuję kiedyś dodać całe, ale laskowe :)
Gorzka czekolada wg amerykańskiego przepisu powinna zawierać co
najmniej 70% kakao. Niewiele takich na naszym rynku, a jeśli już, to
sporo kosztują - dodawałam do ciasta gorzką wawelską (najwięcej kakao
z polskich gorzkich) lub wedlowską (niewiwle mniej niż Wawel).
Ciasto wychodzi zakalcowate - tak zresztą powstało brownie, autorka
przepisu zapomniała o proszku do pieczenia :) Mnie to nawet pasuje -
jest zbite, jednolite, a na ciepło rozpływa się w ustach... Z mlekiem
to już uczta, choć niezdrowa ;)
Polecam!
--
Pozdrowienia,