(P) marynata na grila

1. Data: 2002-06-07 06:06:42

Temat: (P) marynata na grila
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno nie zaglądałam, ale w końcu mogę coś tu wklepać.
Polecam wymyśloną na poczekaniu marynatę do steków schabowych.
Mięsko wsadzamy do niej na jakieś dwie godzinki, potem wyciągamy i pieczemy
po kilka minut z każdej strony na grilu. I pamiętajcie o wcześniejszym
rozklepaniu kotletów schabowych bez kości specjalnym tłuczkiem :)))

składniki:
50 dag schabu (jakieś 5 kotletów)

1/2 szklanki oleju lub oliwy (może być ciut mniej)
1,5 łyżki octu winnego (ja miałam czerwony)
1,5 łyżki sosu sojowego ciemnego
1,5 łyżki soku pomarańczowego
1 płaska łyżeczka soli
szczypta mielonego imbiru
1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
1/2 łyżeczki ostrej papryki
nieduża pokrojona cebulka

mieso z tej marynaty wychodzi bombowe, zawsze myślałam że steki ze
schaboszczaków to takie drewniane kotlety bez panierki, ale są wilgotne i
miękkie i pyszne.
polecam, smacznego
za parę godzin jadę na własnego grila i piwo nad jezioro :))
w lodówce mam chudziutką karkóweczkę, takie mięsko to ja lubię. Ciekawe czy
mi się następna marynata uda :)
Zresztą jak wrócimy w niedzielę wieczorem niezbyt padnięci, to dodam
wszytsko naprawdę jadalne na stronę.
to pa

--
Wkn (Gdańsk)