PIZZA - Przepis /sprawdzony i smaczny/

1. Data: 2000-02-11 06:43:16

Temat: PIZZA - Przepis /sprawdzony i smaczny/
Od: KYLEK <k...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

P I Z Z A

Przepis na okršgłš blaszkę dla typowej pizzy /ok. 32 cm
średnicy/.
/na dużš blachę do ciasta potrzeba ok. 2 szklanki mški -
pozostałe bez zmian/

1,5 szklanki mški
1 łyżeczka oliwy
0,3 łyżeczki soli

0,3 szklanki ciepłej wody
4 dkg drożdży
0,5 łyżeczki cukru
powyższe składniki rozpuścić, wymieszać i wyrobić na
pulchne ciasto, odstawić do wyrośnięcia ok. 15 min.

Włšczyć piekarnik na max temperaturę do nagrzania.

2 plasterki cebuli /rozdzielić na kršżki
delikatnie osolić i odstawić by zmiękły
3 pieczarki / pokroić w cienkie plasterki

6 plasterków szynki, salami lub boczku /można je z jednej
strony krótko podsmażyć/
4 oliwki
4 plasterki pomidora
4 listki bazylii

Wyrośnięte ciasto rozcišgnšć /rozwałkować/ na cienki placek
o grubości ok. 0,5 cm i włożyć do patelni /posmarowanej
oliwš/ - odstawić do wyrośnięcia na ok. 10 min. /bšble
nakłuć nożem/.

1 łyżka ketchup`u
1 łyżka koncentr. pomidorowego wymieszać na jednolitš masę i
posmarować tym ciasto
1 łyżeczka oliwy
0,5 łyżeczki majeranku i oregano

Posmarowany placek posypać obficie tartym, żółtym serem
/mozarella lub parmezan/, ułożyć wędlinę, cebulę, pieczarki
i oliwki - wszystko oprószyć przyprawš do pizzy ”Winiary”
lub oregano, udekorować bazyliš.

Piec w nagrzanym piekarniku ok. 10 minut w temperaturze
min. 240?C /najlepiej 300? C/.

Smacznego - pozdrawiam kylek

1. Data: 2000-02-11 08:52:03

Temat: Odp: PIZZA - Przepis /sprawdzony i smaczny/
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Parmezan???

MM

Użytkownik KYLEK <k...@p...man.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...man.lublin.pl...

1. Data: 2000-02-12 17:36:32

Temat: Re: PIZZA - Przepis /sprawdzony i smaczny/
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Może jakiś dziwny jestem, ale nie podoba mi się dodawanie do pizzy
ketchupu. Standardowe sosy mi zupełnie wystarczają. Co o tym sądzicie?
Konrad J. Brywczyński
b...@w...pdi.net v 4...@s...plusgsm.pl
www.kjb.w.pl UIN:27412398

1. Data: 2000-02-14 02:34:58

Od: "Slavek S." <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

A ktoz to jest tak sprytny i dodaje do pizza'y Ketchup?

Slavek

1. Data: 2000-02-14 10:23:05

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:884d3g$fu9$...@r...torun.pdi.net...
> Witam,
>
> Może jakiś dziwny jestem, ale nie podoba mi się dodawanie do pizzy
> ketchupu. Standardowe sosy mi zupełnie wystarczają. Co o tym sądzicie?

Swietokractwo popelniane przez barbarzynskie hordy hunow (bez obrazy :)

Jader

1. Data: 2000-02-14 11:20:06

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> wrote:
> Może jakiś dziwny jestem, ale nie podoba mi się dodawanie do pizzy
> ketchupu. Standardowe sosy mi zupełnie wystarczają. Co o tym sądzicie?
Ketchup do pizzy to nasz polski wynalazek, skądinąd słuszny w czasach,
kiedy królowała pizza po polsku (takie coś jeszcze podają w pizzerii
na Królewskiej w Krakowie, hihi), i niezbędne było stłumienie tego
okropnego smaku...

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-02-14 13:07:52

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Baran <b...@c...cern.ch> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:888od6$99i$...@s...cern.ch...
> [...]
> kiedy królowała pizza po polsku (takie coś jeszcze podają w pizzerii
> na Królewskiej w Krakowie, hihi), i niezbędne było stłumienie tego

I nie tylko tam:) Konkurencja w walce o miano najgorszej pizzy jest wielka i
ciagle rosnie. Moj faworyt to NYCP.

Przemyslaw Koziarski.

1. Data: 2000-02-14 14:49:19

Od: Marcin Milkowski <m...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Feb 2000, Przemyslaw Koziarski wrote:

> [...]
> dyskusyjnych napisał:888od6$99i$...@s...cern.ch...
> I nie tylko tam:) Konkurencja w walce o miano najgorszej pizzy jest wielka i
Zapominasz o cudownej "pizzy" mrozonej, do kupienia w kazdym sklepie
spoz.: gruba bula, do tego kukurydza, kawalek kielbasy drobiowej, ser i
slodki ketchup. Bez przypraw. - Do sprobowania w kazdym tanim polskim
barze przydroznym (obok kawy zbozowej z olejem rzepakowym, ktory akurat
sie nie
zmyl ze szklanki, bo Ludwika pani Wandzia zapomniala kupic).
Na ra.
MM

1. Data: 2000-02-14 15:54:30

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote:
> I nie tylko tam:) Konkurencja w walce o miano najgorszej pizzy jest wielka i
> ciagle rosnie. Moj faworyt to NYCP.
Na całe szczęście się nie musi tam jadać ;-) - jest spory wybór innych
knajp :-) Dziękuję za ostrzeżenie przy okazji ;-)

Anetek

1. Data: 2000-02-14 21:20:37

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z calym szacunkiem, ale NYCP wygrywa. Tamte maja przynajmniej klimat :)))
MM

Użytkownik Marcin Milkowski <m...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.SGI.4.21.0002141545460.12583-100000@Kom