PRZEPIS NA CHAŁKĘ I CHAŁWĘ!!!

1. Data: 2005-11-30 15:08:58

Temat: PRZEPIS NA CHAŁKĘ I CHAŁWĘ!!!
Od: "viki" <1...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam dobrego przepisu na chałkę i na chałwe. Mamna dzieje ze mi pomozecie. z
góry dzieki:P

2. Data: 2005-11-30 15:29:52

Temat: Re: PRZEPIS NA CHAŁKĘ I CHAŁWĘ!!!
Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia 2005-11-30 16:08 viki z nienacka napisal/a:
> Szukam dobrego przepisu na chałkę i na chałwe. Mamna dzieje ze mi pomozecie. z
> góry dzieki:P

Czy potem będziesz jadł tą chałkę z chałwą, po bułgarsku?

P, MSPANC

--
oshin

3. Data: 2005-11-30 17:35:01

Temat: Re: PRZEPIS NA CHAŁKĘ
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

viki wrote:
> Szukam dobrego przepisu na chałkę i na chałwe. Mamna dzieje ze mi pomozecie. z
> góry dzieki:P

Jesli chodzi o sama chalke, bez chalwy, to tak:

2 lyzki drozdzy suszonych, lub 3.5 dkg swiezych
150 ml mleka
50 ml smietanki
25 gr masla
2 lyzki + 125 ml cukru
4 jaja
3-4 szklanki bialej maki (ile wejdzie)

Drozdze, 2 lyzki cukru, ogrzane mleko ze smietanka i 1 szklanke maki
wymieszac w misie miksera i przykryc. Ogrzac reszte maki. Ogrzac jaja w
cieplej wodzie. Gdy drozdze rusza, dodac jaja, cukier i drugaszklanke
maki. Miksowac haczykiem, i dodawac maki w miare potrzeby. Ciasto
powinno byc bardzo miekkie, ale nie klejace sie. Gdy wziete w dlonie,
powinno byc bardzo elastyczne, i dac sie podwijac pod spod bez rwania.

Odstawic do wyrosniecia. Gdy podwoi objetosc, wylozyc na stol, wygniesc
powietrze, podzielic na 4 rowne czesci i walkowac je w dlugie walki
grubosci dwoch kciukow zlozonych razem.

Ulozyc walki tuz obok siebie, zlaczyc ich konce i splatac warkocz.
Ulozyc na posmarowanej maslem blasze i umiescic w cieplym piecu do
wyrosniecia - prawie potroi sie w objetosci.

Juz nie ruszajac chalki z pieca, bo opadnie, podwyzszyc temperature do
180°C i piec, az zlota. Posmarowac zoltkiem rozbitym z lyzka mleka, i
piec 5 minut, albo az zbrazowieje. Sprawdzic patyczkiem, czy upieczone.
Otworzyc piec i zostawic do przestygniecia. Zimne kawalki chalki mozna
odgrzac w mikrofali przez 10 sekund i beda jak swieze.
Magdalena Bassett

4. Data: 2005-12-01 07:46:25

Od: _asia_ <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Jesli chodzi o sama chalke, bez chalwy, to tak:

<ciach>

> Magdalena Bassett

Witam
mam pytanie odnosnie chalki...
czy mozna zastosowac ten przepis bez cukru (lub z jego minimalna iloscia)?
U mnie w domu jada sie taka pieczona chalke do ryby na swieta i slodka
nijak nie pasuje (chociaz nie slodka to juz chyba nie chalka :) ).
Znalazlam co prawda przepis bez cukru, ale 'chalka' wychodzi mi zbita,
gumiasta i nie wyrosnieta.
Bede wdzieczna za wszelkie sugestie :)

_asia_

5. Data: 2005-12-01 15:40:49

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

_asia_ wrote:

> [...]
> nijak nie pasuje (chociaz nie slodka to juz chyba nie chalka :) ).
> Znalazlam co prawda przepis bez cukru, ale 'chalka' wychodzi mi zbita,

Mozesz zmniejszyc cukier tylko do 2 lyzek, ktore dodajesz na poczatku do
rosniecia drozdzy. Po upieczeniu bedziesz miala nieslodka chalke.
MB

6. Data: 2006-01-14 19:06:47

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "viki" <1...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Szukam dobrego przepisu na chałkę i na chałwe. Mamna dzieje ze mi
> pomozecie. z
> góry dzieki:P

Jak zrobić gęś?
gdzie w rzeszowie kardamon