Jak zrobić gęś?

1. Data: 2005-11-30 14:14:30

Temat: Jak zrobić gęś?
Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przed chwilą maż przyniósł mi duzą, świeżą gęś i tu szanowni grupowicze
zwracam sie do Was z prośba o jakis sprawdzony przepis na ową gęś. Mam duzy
zeliwny garnek w domu więc moze jakos w tym garnku ją zrobić. Jakich
najlepiej przypraw dodać?

Pozdrawiam i z góry dziekuje za odp.

2. Data: 2005-11-30 15:56:11

Temat: Re: Jak zrobić gęś?
Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> duzy

> upiec natrzec sola i majerankiem

Domyslam sie że najpierw natrzec solą i majerankiem a pozniej upiec:-)
Ale myslałam tez o jakiś owocach , jeżeli oczywiscie jakieś pasują. No
własnie jakie owoce dodac?

3. Data: 2005-11-30 16:01:49

Od: "lidiapaszkowska" <0...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2005-11-30 16:18:00

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do majeranku IMO to swietnie kwaskowe jablka pasuja.

A rodzynki, rodzynki pasują? Czy to juz bedzie przesada?

5. Data: 2005-11-30 16:19:19

Od: "Radek K." <radek678@wirtualna_polska.pl.> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> własnie jakie owoce dodac?

Do majeranku IMO to swietnie kwaskowe jablka pasuja.

Pozdrawiam.

6. Data: 2005-11-30 17:08:15

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duzy
> zeliwny garnek w domu więc moze jakos w tym garnku ją zrobić. Jakich

Kiedyś miałam dostęp do gęsi, stąd posiadam przepisy, podam Ci trzy według
mnie warte zainteresowania (bo bez udziwnień)
Składniki:
. gęś
. łyżka szałwii suszonej
. ćwierć łyżeczki startej gałki muszkatołowej
. sól, pieprz
nadzienie:
. 50 dag kaszy gryczanej
. 20 dag boczku wędzonego
. 5 dag rodzynków
. pęczek natki pietruszki
. cebula
. sól
Sposób wykonania:
Gęś oczyścić, umyć i osuszyć.
Zetrzeć skórkę z cytryny i wycisnąć sok. Natrzeć tuszkę skórką i sokiem z
cytryny, szałwią, gałką, pieprzem i solą.
Odstawić na godzinę. Ugotować kaszę gryczaną w osolonym wrzątku.
Boczek pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na patelni.
Cebulę posiekać i także podsmażyć. Natkę pietruszki posiekać.
Kaszę wymieszać z boczkiem, cebulą, rodzynkami i natką. Wypełnić gęś
nadzieniem, ułożyć na blasze wysmarowanej tłuszczem i wstawić do nagrzanego
piekarnika.
Piec około 3,5 godziny, podlewając wodą i sosem z pieczenia.
Składniki:
. 1 gęś
. 1 kg jabłek
. 2 ząbki czosnku
. 1 łyżka majeranku
. kilka gałązek natki pietruszki
. sól, pieprz
Sposób wykonania:
Gęś oczyścić, umyć, natrzeć w środku i na zewnątrz majerankiem i czosnkiem
roztartym z solą, po czym odstawić w chłodne miejsce co najmniej na 1
godzinę (można na noc). Jabłka obrać, pokroić na ćwiartki i oczyścić z
gniazd nasiennych, gęś napełnić jabłkami, zaszyć, włożyć do brytfanny i
podlać 5 łyżkami wody. Piec około 1.5 godziny początkowo w temperaturze 250
C. Często podlewać wytworzonym sosem. W połowie pieczenia zmniejszyć ogień.
Upieczoną gęś podzielić na porcje, ułożyć na półmisku, obłożyć jabłkami i
polać sosem do pieczenia. Pozostały sos podać w sosjerce. Potrawę ozdobić
gałązkami natki pietruszki.
Składniki:
. 1 spora gęś
. 3 łyżeczki soli
. 0.25 łyżeczki pieprzu
. 2 cebule
. 1 główka czerwonej lub białej kapusty
. 2 kwaśne jabłka
Sposób wykonania:
Gęś podzielić na porcje, natrzeć solą i pieprzem. Blachę wysmarować masłem,
położyć na niej gęś i wstawić do piekarnika nagrzanego do około 180 C, piec,
aż będzie prawie miękka, około 2 godziny. W międzyczasie poszatkować kapustę
i obraną cebulę. Następnie zlać 6 łyżek tłuszczu spod gęsi do szerokiego,
płaskiego garnka, włożyć kapustę i cebulę, dusić na małym ogniu 20 minut
mieszając kilkakrotnie. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce, dodać do kapusty,
posolić i popieprzyć do smaku, wymieszać, ułożyć pieczone kawałki gęsi na
kapuście, dusić jeszcze około godziny na wolnym ogniu.

Robiłam przepis pierwszy i trzeci, w sumie oba dobre.

Anet już bez dostepu do gęsi

7. Data: 2005-11-30 17:20:21

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłam przepis pierwszy i trzeci, w sumie oba dobre.

Super, wiekie dzieki własnie o takie przepisy mi chodziło.
Ja wypróbuje pierwszy brzmi zachęcajaco.

gdzie w rzeszowie kardamon
Śledzie raz jeszcze
podaję przepis na pierniki
/NOT/ korek do wina