PRZEPIS NA SHOARME !!!

1. Data: 2003-01-14 21:06:24

Temat: PRZEPIS NA SHOARME !!!
Od: "FeeLCiA" <f...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kogos interesuje przepis na pyszna shoarme w przyprawach, smaczniutka z
talarkami ziemniaczanymi i na 3 sosy (koperkowy, pomidorowy, czosnkowy).
Jesli ktos jest zainteresowany to odezwijcie sie :) z checia podam w zamian
za wlasne zdanie odnosnie smaku potrawy :)

Livia
f...@h...pl

1. Data: 2003-01-14 21:41:34

Temat: Re: PRZEPIS NA SHOARME !!!
Od: "solo" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaj na grupe, opinii nie zabraknie :)

solo

1. Data: 2003-01-14 22:19:29

Od: "FeeLCiA" <f...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis nie jest zbyt skomplikowany, a wyniki przypominaja danie ze Sphinxa
:) ja uzylam do tego piersi kurczaka, choc w restauracjach uzywa sie glownie
wieprzowiny. Smak jednak byl niezapomniany i mam nadzieje, ze innym rowniez
posmakuje.. prosze o szczere opinie :)
Calosc przygotowan zajela mi ok 2 godzin (tak na marginesie, to jestem
kucharka-amatorka) :)
oto skladniki do dania, ktorym najedza sie 3-4 osoby:
- 2x pollitrowy jogurt naturalny
- 2 jajka
- cytryna (mozliwe 2)
- koperek (polecane dwa klacza swiezych, ja zuzylam paczke poszatkowanego)
- odrobina musztardy
- odrobina ketchupu
- 2x maly koncentrat pomidorowy (moga go zastanpic swieze pomidory)
- ocet
- olej (okolo pol malej butelki)
- 4 zabki czosnku lub paczka szatkowanego
- kminek
- kolendra siewna
- czosnek w proszku
- curry
- slodka papryka
- imbir
- gozdziki
- pieprz kajenski
- czarny pieprz
- ewentualny sezam
- cynamon
- mieso (do tej porcji zulylam 3 podwojne piersi kurczaka)
Wszelkie podane przyprawy moga byc z torebek, jesli swieze to drobno
sprasowane
- ziemniaki do talarkow lub frytek
- salatka do obiadu :)

OSTRZEZENIE: podany przepis jest do shoarmy curry. Jest dosc pikantna (dla
mnie w sam raz, lecz innym moze byc za mocno), wiec przy przepisie
zamieszczam * przy przyprawach, ktorych mozna dodac nieco mniej w celu
uzyskania delikatniejszego smaku... Czesc rzeczy dodawalam na wyczucie, jak
kminek czy sezam- dalam go wiecej niz w przepisie... w ramach experymentu
:).

Przepis na shoarme:
Kminek i kolendre siewna (ja dodatkowo dalam sezam) kilka minut przypiekamy
na patelni- do uzyskania koloru, potem studzimy i rozbijamy na drobne.
Wszystkie przyprawy mieszamy : zestaw ostudzony (3 lyzki stolowe kminku, 3
lyzki st. kolendry, 3 lyzki st. sezamu)+ 3 lyzki st. czosnku w proszku*+2
lyzki st. slodkiej papryki+3 lyzeczki imbiru+2,5 lyzeczki sprasowanych
gozdzikow+2 lyzeczki pieprzu kajenskiego*+2,5 lyzeczki pieprzu czarnego*+1,5
lyzeczki cynamonu. Mieso pociac na drobne kawaleczki, posolic, wymieszac z
caloscia przypraw i pozostawic pod przykryciem na ok 2 h (ja zostawilam na
pol i tez bylo dobrze). Mozna dodatkowo dorzucic troche posiekanej cebuli*
oraz curry*. Po podanym czasie smazyc na patelni (wok do tego jest lepszy)
az do uzyskania chrupkosci.

Przepis na sos1 (koperkowy):
- szklanka jogurtu naturalnego
- 1 zoltko
- sok z 1/2 cytryny
- koperek
- lyzka musztardy
- cukier, sol, pieprz (wedle uznania)

Jogurt mieszamy z zoltkiem i sokiem z cytryny, dodajemy posiekany koperek,
przyprawiamy musztarda, sola, pieprzem, cukrem. Jest to sos NEUTRALNY

Przepis na sos2 (pomidorowy)
- 2x koncentrat pomidorowy
- ketchup
- 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
- ewentualnie sol, cukier

Jogurt mieszamy z ketchupem, dodajemy koncentraty i mieszamy. Proporcje
mniej wiecej ilosc koncentratu (z 2 opakowan)=ilosci ketchupu. Ketchup
dodaje slodkosci. Jest to sos SLODKI

Przepis na sos3 (czosnkowy)
- 1 zoltko
- lyzeczka soku z cytryny
- lyzka octu
- pol szklanki oleju
- 1/3 szklanki jogurtu naturalnego
- 4 zabki czosnku lub spora szczypta prasowanego z torebki
- 0,5 lyzeczki skorki z cytryny, utartej (ja nie dodawalam i tez bylo
smacznie) :)
- sol
- pieprz (do smaku)

Zoltko, sok z cytryny, ocet, sol zmiksowac az do spienienia. Ucierajac
dolewac oliwy, a nastepnie wymieszac z jogurtem, cytryna i czosnkiem.
Miksowac tak dlugo, az czosnek sie rozdrobni, bowiem wczesniej bedzie
wygladac jakby sie scielo :) Jest to sos OSTRY.

Uwaga: mieso w shoarmie powinno byc grillowane, lecz na patelni tez nie
traci swego uroku :)

To juz koniec, potrawa ta w mojej rodzinie cieszy sie wielkim uznaniem.
Czekam na Wasze opinie! :) pozdrawiam goraco i zycze smacznego
Livia

1. Data: 2003-01-15 08:23:09

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FeeLCiA" <f...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
glownie
> wieprzowiny. Smak jednak byl niezapomniany i mam nadzieje, ze innym

ano jest to zupelnie inna shoarma, niz ta, ktora jadalam w knajpach, ale
zaznaczam przepis i juz mam ochote go wyprobowac.
Rany, jak ja lubie nasza liste dyskusyjna :)

wkn_dzis_lazania

1. Data: 2003-01-15 08:39:20

Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi bardzo smakowicie - wypróbuję w weekend
Pozdrawiam smacznie i pierogowo
Kama

1. Data: 2003-01-15 09:56:58

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kama wrote:
> Brzmi bardzo smakowicie - wypróbuję w weekend
> Pozdrawiam smacznie i pierogowo
> Kama

ja robie dzis

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-15 11:21:09

Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

to koniecznie napisz - jak Ci się udało
Kama

1. Data: 2003-01-15 20:53:56

Od: "solo" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i wiesz juz co robi prowokacja :)))

solo :)

1. Data: 2003-01-15 22:13:16

Temat: Re: PRZEPIS NA SHOARME !!!- relacja (dlugie)
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kama wrote:
> to koniecznie napisz - jak Ci się udało
> Kama

No to pisze, wyszlo smaczne robilam scisle wg. przepisu poza tym ze nie
dodalam imbiru bo nie mialam.
Kolendra i kminek zmielone nadaja glowna nute. Ostrosci dodaje pieprz
kajenski, curry,pieprz czarnyi inne ostre przyprawy. Ja dodatkowo
dodalam granulowana cebule - nie zepsula smaku.
Przygotowywalam opcje omijajac gwiazdki wiec pikantna. IMHO zajebista
(przepraszam za okreslenie ale taka wlasnie byla) ale tesc ktory nie je
ostrego zakrztusil sie przy pierwszym kawalku miesa i wypil dwa piwa,
maz, ktory nie jadl nigdy ostrego ale go przystosowywuje do moich smakow
zjadl ale mowi ze pod koniec stracil smak (stwierdzil ze danie mimo
wszystko pyszne), kolega jedzacy z nami lubiacy ostry powiedzial ze pali
ale pali smacznie - tylko sie caly spocil hehehehe natomiast ja jadlam
jak chleb smaczne pikantne miesko.
Sosy - ja zrobilam dwa. Pierwszy to smietana i jogrt naturalny +
koperek+ plus dwa zeby czosnku. Drugi - pol puszki przecieru + smietana
+ ciut jogurtu + sambal olelek (lyzeczka) + zab czosnku.
Salata : pekinska + pomidor + cebula (pol) + oliwa + troche
sproszkowanego sosu wloskiego :)(juz bylam zmeczona)
Do tego poszlo 6 piw - najadly sie 4 osoby.
Mieso jakie zuzylam - 0.5 kg gulaszu z indyka, piers kurza oraz dwie
upieczone nogi oskubane bo byly.
Do pogryzania bagietka.
Pycha - danie wpada do mojego repertuaru.

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-15 22:23:48

Od: "FeeLCiA" <f...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie ciesze, ze Wam smakuje moi drodzy.. musze zaczac podawac wiecej
swoich przepisow :) pozdrawiam goraco i zycze smacznego :)

ROTFL (z pl.misc samochody)
co to jest?
Re: banana split - jak to sie robi?
olej sezamowy