program telewizyjny

1. Data: 2003-01-14 17:13:42

Temat: program telewizyjny
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

W telewizji publicznej ma powstać program Magazyn Kulinarny i poproszono mnie
bym na liście zadał pytanie :Co ludzie gotujący i fascynujący się kulinariami
chcieliby zobaczyć w takim magazynie?
Za wszelakie sugestie z góry dziekuje i pozdrawaiam z kulinarnym pordrowieniem
Mniam

1. Data: 2003-01-14 17:35:51

Temat: Re: program telewizyjny
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===========
Moze Bikont bedzie prowadzil?

waldek
===========

1. Data: 2003-01-14 18:19:45

Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

<b...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> chcieliby zobaczyć w takim magazynie? Za wszelakie
> sugestie z góry dziekuje i pozdrawaiam z kulinarnym

Bezimienny wspolpracowniku(?) telewizji publicznej;)
Ja poprosze o prezentacje takich potraw, ktore robia
sie od podstaw same - bez udzialu czlowieka;))

Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2003-01-14 19:26:00

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja chcialbym zobczyc wreszcie taki program, gdzie osobowosc prowadzacego
jest rownowazna do jego umiejetnosci. Grzechem wiekszosci chyba polskich
programow kulinarnych jest nadekspresja gwiazdy. Czesto zdarza sie tez, ze
prowadzacy tylko gada, a kamera nie pokazuje tego co robi i co najwazniejsze
jak to robi. Wiecej pod tytm wzgledem nauczylem sie z programow
obcojezycznych niz polskich. W takich programach jak brytyjski "Wont cook,
cant cook" czy niemiecki "Kochduel" prowadzocy nie tylko "know how" ale
"rowniez "show how". Dzieki nim obesrwujac profesjonalistow zdalem sobie
sprawe, ze moj sposob krojenia warzyw jest zdecydowanie mniej efektywny niz
ten, ktorego oni uzywali. Nie od rzeczy byloby wprowadzic w takim programie
taki elementarz kulinarny, gdzie ludzie, ktorzy na gotowaniu zjedli zeby
pokazuja jak robic lepiej to co myslimu, ze robimy dobrze. Chcialbym tez by
taki program pokazywal rozmaite czary-mary, ktore znaly nasze babcie: na
przyklad, ze gotujac zupe rybna z karpia nalezy usunac pierwszy krag za
glowa tzw. gorzki za, cze, ze czosnej nalezy siekac a nie wyciskac jesli
chcemy go wrzucic na goracy tluszcz bo inaczej potrawa bedzie gorzka itd.
itp. W starych ksiazkach kucharskich takich rad sa tysiace. Chcialbym tez by
taki program ciekawie opowiadal o jedzeniu traktujac go jako czesc kultury.
Wzorem takiego myslenia na rynku czasopism jest dla mnie "Kuchnia"
Czarek

1. Data: 2003-01-14 19:40:16

Od: "BBhZP" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mnie
> bym na liście zadał pytanie :Co ludzie gotujący i fascynujący się

Sexi laski ... ;o)))

> Za wszelakie sugestie z góry dziekuje i pozdrawaiam z kulinarnym
pordrowieniem

Mammamija ...
Bartolini Bartłomiej herbu Zielona Pietruszka.

1. Data: 2003-01-14 20:33:31

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:Co ludzie gotujący i fascynujący się
> kulinariami
>
> Jak zrobić obiad za 15 zł na 4 osoby - i żeby to nie były frytki z
kurczakiem z warzywami. Szczerze mówiąc mam trochę dość programów, gdzie
każą dawać krewetki czy inne rzeczy nie do dostania w normalnych sklepach
(czytaj prowincja).Chętnie natomiast oglądnęłabym , jak odmienić magiczny
krąg pomidorowa-ogórkowa-krupnik- rosół +jakieś drugie danie bez rujnacji
budżetu domowego:-)
A tak w ogóle to wystarczy podać adres pl.rec.kuchnia - tv oszczędzi, a
czegoś lepszego chyba nikt nie da rady zrobić ;-)
Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-01-15 08:35:05

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> ===========
> Moze Bikont bedzie prowadzil?
>
> waldek
> ===========

No, no, no !!!!! Nigdy więcej amatorow please! Czy ktos moglby zrobic
wreszcie program z profesjonalnymi kucharzami, ktorzy pokaza jak sie powinna
wykonywac te setki podstawowych, technicznych czynnosci, poczawszy od
krojenia warzyw po filetowanie soli? Maklowicz jest mily i ciekawy, ale to
program publicystyczny a nie kulinarny ....

V.

1. Data: 2003-01-15 09:35:37

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy więcej amatorow please! Czy ktos moglby zrobic
> wreszcie program z profesjonalnymi kucharzami, ...
===========
Ja mowie o prowadzeniu. Bikont jest i dziennikarzem i
autorem ksiazek kulinarnych i krytykiem kulinarnym,
wiec (on lub ktos taki jak on) moglby wlasnie
profesjonalnie prowadzic program, dobierac tematyke,
prezentowane materialy i zapraszac gosci. A tymi goscmi
byliby wlasnie profesjonalni kucharze i ludzie z
branzy, fachowcy od innych kuchni, historycy, dietetycy
itd...
Jest sporo programow z profesjonalnymi kucharzami,
ktorzy ledwo cos dukaja do kamery, sa tez programy z
ludzmi ktorzy pieknie mowia, ale na kuchni sie znaja.
Polaczenie fachowego dziennikarza i smakosza z
prezentacja wykonywana przez dobrego kucharza (moze
nawet nic nie mowiacego) mogloby dac oczekiwany przez
wszystkich efekt.

waldek
===========

1. Data: 2003-01-15 09:39:15

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bledny cytat z mojego porzedniego postu:
"sa tez programy z ludzmi ktorzy pieknie mowia, ale na
kuchni sie znaja"
==============
Oczywiscie powinno byc:

"sa tez programy z ludzmi ktorzy pieknie mowia, ale na
kuchni sie NIE znaja"

waldek
==============

1. Data: 2003-01-15 09:40:56

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:
> A tak w ogóle to wystarczy podać adres pl.rec.kuchnia - tv
> oszczędzi, a czego? lepszego chyba nikt nie da rady zrobić ;-)

:-DDDD

gdaMa (Magda)

dobra, szybka sałatka
Zmiekczacz do miesa