szyszki z platkami owsianymi!!!

1. Data: 2003-01-14 15:55:42

Temat: szyszki z platkami owsianymi!!!
Od: "Basia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Poszukuje pilnie przepisu na takie slodkie szyszki z platkami owsianymi albo
ryzem preparowanym.
Nigdzie go nie ma.
Prosze, pomozcie.
Pozdrawiam.
Basia.

1. Data: 2003-01-14 16:39:58

Temat: Re: szyszki z platkami owsianymi!!!
Od: "alla" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witajcie,
> Poszukuje pilnie przepisu na takie slodkie szyszki z platkami owsianymi
albo
> ryzem preparowanym.
> Nigdzie go nie ma.
> Prosze, pomozcie.
> Pozdrawiam.
> Basia.

Witam!

1.Trufle z platkow owsianych:

3 szklanki platkow owsianych
1-2 szklanki cukru
4 lyzki kakao
13 dkg margaryny
8 lyzek mleka
cukier waniliowy lub esencja zapachowa
cukier puder moze byc do posypania

W garnku zagotowac mleko z cukrem, margaryna i kakao.
Do gotujacej sie masy wsypac platki owsiane, dokladnie wymieszac, gotowac
okolo 3-5 minut.
Z ciasta formowac kupki ciasta na tace metalowa lub blache.
Z wierzchu posypac cukrem pudrem.

2.Kuleczki z platkow owsianych i orzechow:

2 szklanki platkow owsianych
10 dag luskanych orzechow
25 dag margaryny
3 lyzki kakao
1 szklanka cukru
esencja migdalowa

W rondlu umiescic tluszcz, wode, kakao, cukier i zagotowac.
Zdjac z ognia i dodac platki owsiane, orzechy posiekane lub zmielone i
esencje migdalowa.
Wszystkie skladniki dokldnie wymieszac zostawic do calkowitego wystygniecia.
z masy uformowac kulki.

Smacznego!!!
Alla

1. Data: 2003-01-14 17:51:29

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A popularne szyszki migiem mozna zrobic tak:
paczke ryzu dmuchanego wrzucic do rondelka w ktorym uprzednio roztapiasz 4-5
krówek (mordoklejek) z odrobinka wody.
ita

1. Data: 2003-01-14 18:02:54

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witajcie,
> Poszukuje pilnie przepisu na takie slodkie szyszki z platkami owsianymi

ja robie w ten sposob:
czekolada:
1,5 szkl cukru
1/2 szkl mleka
1 cukier waniliowy
kakao
to wszystko wrzucic do garnka i mieszajac zagotowac az do rozpuszczenia sie
cukru. (mozna tez zrobic wersje biala - nie dodajac kakao)
zdjac z ognia, dodac kostke (25dkg) margaryny - rozmieszac aby sie
rozpuscila
nastepnie caly czas mieszajac dodawac ok 35 dkg mleka w proszku (ja uzywam
takiego tradycyjnego w niebieskim opakowaniu, z granulowanym nie wychodzi)
dodac do tego ryz preparowany - ilosc zalezy od tego czy chcesz miec
bardziej czekoladowe, czy ryzowe ;-) (ja dawalam chyba 3 takie standartowe
opakowania, ale nie pamietam ile one wazyly :-( ale generalnie dosc duzo
tego bylo)
lyzka lub reka formowac szyszki - to sie bardzo klei, ale jak wyschnie to
jest ok
smacznego
Myszka

1. Data: 2003-01-15 14:10:33

Od: "Basia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki bardzo !!!

1. Data: 2003-01-17 16:39:30

Od: "Asienka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik alla <a...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b01egm$o9u$...@n...tpi.pl...

> [...]
> okolo 3-5 minut.
> Z ciasta formowac kupki ciasta na tace metalowa lub blache.

Hej Alla!
Robiłaś trufle z tego przepisu? Bo mi tu cukru za dużo (chyba 1/2 a nie 1-2)
i mleka za mało.

Pozdrówka
Asienka z Białegostoku

Elegancka restauracja w Szczecinie?