Paluszki serowe

1. Data: 2000-11-25 01:23:28

Temat: Paluszki serowe
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Paluszki serowe
2 szklanki maki
100 gr masla
1 szklanka ostrego sera tartego na duzych oczkach
szczypta cayenne
1 lyzka kminku, jak kto lubi
1 jajko + woda, aby bylo 1/3 szklanki
Make posiekac z maslem, dodac cayenne, kminek, ser, wymieszac, dodac
wode z jajkiem cienkim strumieniem, szybko mieszajac make widelcem.
Zagniec palcami, szybko, zeby bylo zaledwie polaczone, kluchowate,
schlodzic, rozwalkowac grubo, na pol cm.
Ciac radelkiem w pasy, ukladac na niesmarowanej blasze, piec 10-15 min w
goracym piecu, 200C.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-11-25 09:46:26

Temat: Re: Paluszki serowe
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-11-25 10:00:32

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message

> "Magdalena Bassett" <m...@w...net> wrote in message

PALUSZKI SEROWE Z GOTOWEGO CIASTA FRANCUSKIEGO

30 dkg mrozonego ciasta francuskiego
10 dkg twardego sera (np ementaler)
szczypta slodkiej papryki mielonej
szczypta pieprzu cayenne
1 zoltko
2 lyzki mleka

Platki ciasta rozmrozic zgodnie z przepisem na opakowaniu i ulozyc jednen na
drugim.
Tarty ser wymieszac z papryka i pieprzem. Odrobina tej mieszanki posypac
stolnice. Rozwalkowac ciasto rownomiernie na grubosc 5 mm. Posmarowac
rozkloconym zoltkiem, brzegi pozostawic suche, posypac 1/3 tartego sera.
Ciasto zlozyc na pol i ponownie posypac czescia sera. Nastepnie
rozwalkowac ciasto na grubosc 4 mm i posypac reszta sera. Delikatnie
przeciagnac walkiem. Ciasto pokroic na waskie paski dlugosci 10 cm. Ulozyc
na blaszce oplukanej zimna woda i odstawic w chlodne miejsce na 10-15 min.
Piec 10-15 min w temp 200-220 stopni na zloty kolor. Natychmiast zdjac z
blachy i ulozyc do ostygniecia. Podawac na cieplo lub zimno. Swietne do wina
i piwa:))))- sorry Ostry:)))

Pa Jola

1. Data: 2000-11-27 11:12:27

Temat: Ostry ser (bylo Re: Paluszki serowe)
Od: Dorota Szeliga <d...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> 1 szklanka ostrego sera tartego na duzych oczkach

Czy ktos umie mi powiedziec, jaki ser z powszechnie dostepnych w Polsce
jest ostry?

Dorota

1. Data: 2000-11-27 11:59:00

Temat: Re: Ostry ser (bylo Re: Paluszki serowe)
Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga <d...@u...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...pl...

> Czy ktos umie mi powiedziec, jaki ser z powszechnie dostepnych w Polsce
> jest ostry?
>
> Dorota

Trudno doradzić, bo sery w Polsce nadal nie trzymają smaku i ser o nazwie
dajmy na to 'morski' w jednym sklepie będzie smakował tak a w innym zupełnie
inaczej. Ja w zaprzyjaźnionym sklepie proszę zawsze o kawalątek do
spróbowania i dopiero potem kupuję (lub nie). Pozdrawiam - A.

1. Data: 2000-12-08 11:24:02

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Paluszki serowe

Przypomnialo mi sie ostatnio-robie wszystko tak samo tylko zapiekam nieco
krócej, wyjmuje z piekarnika i pomiedzy 2 paseczki paluszków wkladam
nadzienie z innego sera-po czym znowu wsadzam do piekarnika i ponownie
zapiekam .
Tak wychodzi troszke inny smak- i wlasciwie to juz bardziej ciasteczka
serowe niz paluszki ale czasem warto spróbowac cos innego.

Nadzienie:
( do podanych proporcji ciasta na paluszki )
1/2 szklanki sera tartego ( musi byc wyraznie inny w smaku niz ten do
ciasta )
50 gr masla
Ucieramy i to wszystko

pozdrawiam