Pancakes - jak zrobic?

1. Data: 2002-04-12 07:27:39

Temat: Pancakes - jak zrobic?
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Czytam sobie grupe od kilku miesiecy i bardzo mi sie przydaja Wasze porady, bo
jestem noga z gotowania. Mam nadzieje, ze i tym razem mi pomozecie.

Mialam znajomego, ktory z USA przywozil mi gotowy proszek (jakas dziwna
mikstura w pudelku) do robienia takich pseudo omletow - pancakes. Wystarczylo
dodac mleko i jajko. W odroznieniu od omletow te placuszki nie siadaly po
upieczeniu i mozna bylo nawet nimi rzucac, a nadal byly puszyste ;). Jadlo sie
to z syropem klonowym lub czekolada i smakowalo wspaniale.
Moze ktos zna przepis na taki smakolyk (chodzi mi o to, co tam w tym pudelku
bylo, oprocz maki - ze to tak roslo i bylo delikatne)?

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-04-12 07:51:09

Temat: Re: Pancakes - jak zrobic?
Od: "DreamWalker" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pudelku
> bylo, oprocz maki - ze to tak roslo i bylo delikatne)?

He...
Pogadaj z żołnierzami polskiego kontyngentu w Afganistanie... Oni są na
kuchni Amerykanów.. Po 2 dniach mieli dosyć sproszkowanej jajecznicy....
A zastanawiałaś się dlaczego "[...] te placuszki nie siadaly po upieczeniu i
mozna bylo nawet nimi rzucac, a nadal byly puszyste [...]"? Zawierają one w
sobie więcej chemii niż mumia egipska...

DreamWalker
+==========+
Maximum remedium irae dilatio est.
(najlepszym lekarstwem na gniew jest zwłoka)
- Seneka Młodszy

1. Data: 2002-04-12 10:00:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Mialam znajomego, ktory z USA przywozil mi gotowy proszek (jakas dziwna
>mikstura w pudelku) do robienia takich pseudo omletow - pancakes.

Jak to pseudo omletow, zadneomlety pancake = nalesnik. z
zagranicznego.

to , o czym mowisz to ODMIANA nalesnika, tak jak sa i odmiany
omletow (N.B. omlet to po zagranicznemu omelette).

Jesli mikstura jest Betty Crocker to wychodza fajne, i te male
okragle i zwykle. wesze jakies zaslupie, ale...

> [...]
>Moze ktos zna przepis na taki smakolyk (chodzi mi o to, co tam w tym pudelku
>bylo, oprocz maki - ze to tak roslo i bylo delikatne)?

maka, proszek, soda, cukier, maslo, jajo, mleko wymieszac zeby
konsystencja byla o wiele gesciejsza od _polskiej_ nalesnikowej -
jak nabierzesz na lyzkemikstury to mozesz na patelni wylac maly
zgrabny okragly placuszek.
nie opada, bo ma w sobie proszek ORAZ sode (dltego miedzy innymi
nie nalezy tego nieusmazonego zostawiac na drugi dzien - soda
zaczyna dzialac w momencie zetkniecia sie z plynem, wiec iles
czasu tam odrobi swoje i potem przestaje)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-12 10:21:33

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...

> Moze ktos zna przepis na taki smakolyk (chodzi mi o to, co tam w tym
pudelku
> bylo, oprocz maki - ze to tak roslo i bylo delikatne)?
Duuuuuzo chemii na pewno, jak to w amerykanskim zarciu :)
A domowo - zrob zwykle ciasto na nalesniki i dodaj do niego lyzeczke proszku
do pieczenia. Albo ciut mniej (ja robie "na oko"). Niech postoi sobie z 15
minut, zobacz czy nie za geste. No i zamiast plackow na cala patelnie wylej
lyzka kilka mniejszych. Pycha i naturalna :)
Sprawdzone wiec polecam z czystym sumieniem.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-04-13 21:59:33

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mioja kolezanka zrobila mi je na sniadanie i dala mi taki przepis:
na 4 porcje:
15 dag maki pszennej, 2 lyzeczki cukru, 4 jajka, 200 ml mleka, 1/4 kostki
masla, tluszcz do smazenia (ale tylko do patelni na ktorej z reguly wszystko
przywiera), sól, syrop klonowy.

do maki dodac cukier i szczypte soli. Jaja wbic do miski zalac chlodnym
mlekiem, roztrzepac. Wsypac make, dokladnie wymieszac. Ciasto odstawic na 30
minut w temperaturze pokojowej (jak sie spieszysz i tego nie zrobisz to
swiat sie nie zawali). Maslo stopic w rondelku, wymieszac z ciastem. smazyc
porcje ciasta grubsze niz nalesnik ale ciensze niz omlet. smazyc na malym
ogniu z ubu stron na zlocisty kolor. podawac na cieplo, polac syropem
klonowym (mozna ew. jeszcze posypac przed polaniem wiorkami z masla jak ktos
lubi).

1. Data: 2002-04-13 22:25:25

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> a écrit dans le message news:
3...@n...vogel.pl...
> [...]
> 15 dag maki pszennej, 2 lyzeczki cukru, 4 jajka, 200 ml mleka, 1/4 kostki
> masla, tluszcz do smazenia (ale tylko do patelni na ktorej z reguly

(coupé)

JUZ zapisalam... a ile to u Ciebie "1/4 kostki masla" (w gramach) ?

Ewcia
(pancakowaaa... olé!)

--
Niesz !

1. Data: 2002-04-13 22:42:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>wszystko
>>

>(coupé)
>
>JUZ zapisalam... a ile to u Ciebie "1/4 kostki masla" (w gramach) ?
>
>Ewcia
>(pancakowaaa... olé!)

a gdzie proszek i soda?????

Krysia

P.S. Jeszcze na boczku ma lezec boczek /bekon chrupiacy. sama nie
wiem dlaczego.

1. Data: 2002-04-15 16:32:57

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:c0dhbuketavk9uq0os3fc42cbf69tnt3p8@4ax.com...

> a gdzie proszek i soda?????
>
> Krysia
>
> P.S. Jeszcze na boczku ma lezec boczek /bekon chrupiacy. sama nie
> wiem dlaczego.
> K.T. - starannie opakowana

Nie dawala ani proszku ani sody a naprawde bardzo to bylo dobre!!!!

1. Data: 2002-04-15 18:40:38

Od: <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Moze ktos zna przepis na taki smakolyk (chodzi mi o to, co tam w tym pudelku
> bylo, oprocz maki - ze to tak roslo i bylo delikatne)?
>
> Pozdrawiam
> Magda

hej!

Pancakes

2 1/2dl maki
2 1/2dl mleka
1 jajko
1 lyzeczka proszku do pieczenia
2 lyzki cukru

wszystko razem wymieszac i powinno wystarczyc na 6-7 pancakes.
podawac z tym czym lubisz najbardziej.
SMACZNEGO

pozdrowienia Ala> --

Rosti - czyli placki ziemniaczane ze smardzami
Witam!!!
hamburgery
prosba - ankieta (Bydgoszcz)
Drink: Kamikadze - jakie proporcje?