Panierowanie filetów rybnych

1. Data: 2004-04-28 06:44:44

Temat: Re: Panierowanie filetów rybnych-lekki OT
Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Betty <n...@n...op.pl> napisał(a):

> nie wiem co wy z ta bulka?? Tarta bulka do ryby?????

A moze w ogole bez panierki? Ostatnio wrzucilam filet do malego garnka,
przykrylam spora iloscia masla, chlapnelam sos sojowy, czosnek i pieprz i sie
toto dusilo. W tzw. miedzyczasie jakies "chinskie" warzywka mialy sie
przesmarzyc i wyladowac na talerzu z rybka, ale rybka byla taka smaczniutka,
ze zjadlam bez ;-)) Przy tym zero przypalania, przewracania, odpadania :))

Zdrowki
Hania

1. Data: 2004-04-28 07:02:02

Temat: Re: Panierowanie filetów rybnych
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4...@b...com> Nessie wrote:

> Jeżeli w dalszym ciągu nie uda Ci się usmażyć tej ryby na chrupiąco,
> to spróbuj kupić świeżą (tzn. niemrożoną). Takie ryby jednak znacznie
> łatwiej się smażą. Ja, jako istota o maślanych łapach, ryby mrożone
> wykorzystuję wyłącznie do sosu "po grecku" albo pieczarkowo-cebulowego,
> czyli nie panieruję i nie przejmuję się, gdy się rozwalą.

Piszesz trochę tak, jakby to ryby świeże były namiastką mrożonych, a nie
odwrotnie i powodem dla których je warto kupować, jest to, że łatwiej je
smażyć. A wydaje się, że jest akurat odwrotnie. Ja natomiast zastanawiam
się, po co ktoś męczy się, żeby panierować mrożony filet, skoro można
kupić gotowe panierowane.

Władysław

1. Data: 2004-04-28 08:12:30

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Betty" <n...@n...op.pl>

> Użytkownik "Adiola" <

> nie wiem co wy z ta bulka?? Tarta bulka do ryby????? W zyciu.

a co ???, zabronione ???

Maka jajko
> maka

maka do ryby ????, w zyciu !!!!

i na rozgrzana patelnie, mocno rozgrzana, teflonowa... potem mniejszy
> gaz i nie przywiera. Pozdr.

A tak na powaznie, to dlatego, ze tak wlasnie lubie, ryba z maka mi nie
smakuje, z bulka jest pyszna, a po za tym, to nie jest jedyny sposob w jaki
robie ryby, ale pytanie bylo o CHRUPIACA i z nieodpadnieta skorka , zatem,
nie czepiaj sie ;-PPP

Adiola

1. Data: 2004-04-28 08:37:58

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> Piszesz trochę tak, jakby to ryby świeże były namiastką mrożonych, a nie
> odwrotnie i powodem dla których je warto kupować, jest to, że łatwiej je
> smażyć.

Nie - takie ryby są często tańsze. Dlatego dla niektórych ryba świeża to
luksus, a mrożona - siermiężna rzeczywistość ;) Dlatego uważam, że te
tańsze, gorszej jakości ryby można wykorzystać w mniej wytwornych
potrawach, gdzie nie ma znaczenia, czy się rozwalają po usmażeniu.

Nessie

1. Data: 2004-04-29 06:36:43

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak właśnie. Taki 'gulasz' z pieczarek w dużych kawałkach
> przesmażonych i podduszonych z cebulą. Coś jak farsz do krokietów, tylko
> grubiej krojone. Przyprawione solą, pieprzem i troszkę czosnkiem, i do
> tego ryba usmażona bez panierki, trochę trzeba podusić razem. Ryba ma
> być w postaci małych kawałków, tak jak w "rybie po grecku". Prościutka
> potrawa, ale mnie bardzo smakuje. Jem to z białym pieczywem albo z ryżem.

Wielkie dzięki za ten przepis - zrobilam wczoraj to danie z udzialem
mintaja - wyszlo bardzo smaczne.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2004-04-29 07:17:34

Od: "Qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robie ryby, ale pytanie bylo o CHRUPIACA i z nieodpadnieta skorka , zatem,

A może panierka z ziarenek?
U prapoczątków tego sposobu jest pomysł Kurta Schellera dla sandacza.
No ale sandacz...
Moze byc i kostka. Lekko odmrożona, osuszona, otoczona w mące ( moze byc
kukurydziana).Potem tę kostkę maczam w białku Z JEDNEJ strony i w mieszaninie
ziaren sezamu, siemienia lnianego i maku. Smażę najpierw po straonie ziaren, a
potem tę "gołą", z mąką tylko, na złoto. I na talerz. Soli każdy indywidualnie,
sok z cytryny też indywidualnie.

I patent przywieziony: mąkę wymieszać ze słodka papryką w proszku, mieszanka ma
być bladorózowa i mało atrakcyjna.W tym obtaczać cokolwiek co obtaczamy w mące
do smażenia. Na patelni robi sie tak wspaniale złociste, jakiego przy samej
mące się nigdy nie osiągnie.

1. Data: 2004-04-29 17:52:39

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qd" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A może panierka z ziarenek?

mniam mniam :-))

> [...]
ziaren, a
> potem tę "gołą", z mąką tylko, na złoto. I na talerz. Soli każdy

robilam tylko z sezamem, nastepnym razem zrobie z siemieniem i makiem, mniam
:-)))

> [...]
mące
> do smażenia. Na patelni robi sie tak wspaniale złociste, jakiego przy

czasem tak robilam, ale najlepsiejsza jest jednak z bulka, moja ulubiona.
Mozna jeszcze w papierze ryzowym, tez chrupie i jest bardzo smaczna :-)

Adiola

1. Data: 2004-05-01 17:12:19

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Ja natomiast zastanawiam się, po co ktoś męczy się, żeby panierować
> mrożony filet, skoro można kupić gotowe panierowane.
===
Gdybyś jadł choć raz gotowe, panierowane to byś przestał się zastanawiać :-D

waldek
===

1. Data: 2004-05-03 19:14:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c70lre$eh2$1@inews.gazeta.pl> waldek wrote:

> ===
> Gdybyś jadł choć raz gotowe, panierowane to byś przestał się
> zastanawiać :-D

Jadłem. I powiem, że wolę świeże panierowane własnoręcznie.

Władysław

Coś dobrego z majówek
Czy na przyjęciu można karmić dziecko piersią?
foremki
Pilaw z bakłażanami
Kefir