Panierowanie filetów rybnych

1. Data: 2004-04-27 00:29:11

Temat: Panierowanie filetów rybnych
Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze,
mniej wiecej raz w tygodniu przyrzadzam na obiad rybę. Najczęściej sa to
ryby mrozone: kostka lub filety. I za kazdym razem nad patelnią przezywam
dramat. Ryba sobie, panierka sobie. Nie wiem co robię źle. Nie rozmrazam
ryby całkowicie bo boje się ,że się rozleci podczas smażenia, skrapiam
sokiem z cytryny, solę, panieruję: mąka pszenna, jajko, bułka. Kłąde na
patelnię i gdy przewracam...panierka zostaje, ryba "goła".
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak mam to robic by kolejny raz na obiad
rodzinka mogła zjeść opanierowaną chrupiącą rybke, a nie jakieś pozbierane z
patelni kawałki?
Dziękuję.
M.

1. Data: 2004-04-27 01:09:57

Temat: Re: Panierowanie filetów rybnych
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgosia wrote:
> Ryba sobie, panierka sobie. Nie wiem co robię źle.
===
A nie masz większych problemów o 2.30 nad ranem? :-)

Kiedyś miałem podobne problemy. Drogą dedukcji oraz prób i błędów doszedłem
do niezawodnej metody panierowania mrożonej ryby.

Mrożone filety są w otoczce lodowej, zwanej fachowo glazurą. Jeśli się jej
nie pozbędziesz, to przy pierwszym kontakcie z patelnią panierka
najzwyczjniej spłynie.
Rozwiązanie: filety płukać w zimnej wodzie, aby usunąć w całości glazurę.
Ale nie dłużej! Wilgotny, wewnątrz jeszcze zamrożony filet szybko osuszyć
papierowym ręcznikiem (lub ścierką kuchenną), aby ponownie nie wytworzyła
się glazura. Grube filety (np. okoń, dorsz) skrapiam teraz cytryną.
Taki filet można już panierować. Sól, pieprz (dużo), mąka, jajo, tarta bułka
zmieszana z solą. Po zapanierowaniu filet *musi* koniecznie poleżeć w
spokoju 15-20 minut. Nie wiem dlaczego, ale gdy nie poleży, to panierka i
tak odejdzie. Potem można smażyć, ale w nieco większej ilości oleju, niż na
naleśniki. :-) Cieńkie filety smażę bardzo krótko, na średnio-małym ogniu,
góra 2-3 minuty z każdej strony. Dzięki temu wychodzą baaardzo soczyste.
Grubsze do 3-4 minut. Podaję razem z cytryną do obfitego skrapiania już na
talerzu - świeżo wyciśnięta cytryna ma o niebo lepszy smak niż po
przesmażeniu.

waldek
===

1. Data: 2004-04-27 09:35:37

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> [...]
> tarta bułka zmieszana z solą. Po zapanierowaniu filet *musi*
> koniecznie poleżeć w spokoju 15-20 minut. Nie wiem dlaczego, ale gdy

Moje filety smaze zaraz po panierowaniu, bez lezakowania i jakos sie
trzyma...

Ale moze od poczatku. Filety lekko rozmrazam, tzn. rozmrazaja sie same na
tyle, na ile zdaza w drodze z targu do domu ;). Posypuje je sola, dzieki
czemu rozmrazaja sie z wierzchu, a po chwili panieruje w mace ziemniaczanej,
jaju i bulce tartej i natychmiast na patelnie. Acha, w miedzyczasie
doprawiam je pieprzem lub dodatkowo ziolami. Nie skrapiam cytryna przed
smazeniem. I to by bylo na tyle.

Do niedawna mialam ogromny problem z filetami, cokolwiek bym nie robila, to
sie rozpadaly, panierka odchodzila etc. I co? Okazalo sie, ze wystarczy
zmienic miejsce, w ktorym je kupuje. Najwyrazniej tam, gdzie teraz kupuje,
filety sa prawidlowo zamrozone - tak aby nie zawieraly nadmiernej ilosci
lodu. Jak ktos slusznie na tej grupie zauwazyl, trudno jest usmazyc lod ;).

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-04-27 09:37:46

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka wrote:
> Najwyrazniej tam, gdzie teraz kupuje,
> filety sa prawidlowo zamrozone - tak aby nie zawieraly nadmiernej ilosci
> lodu. Jak ktos slusznie na tej grupie zauwazyl, trudno jest usmazyc lod ;).

Właśnie, właśnie! Bardzo dobrym wyznacznikiem jest cena rybki - kostki
po 7,99 za kg składają się w przeważającej części z lodu :(

Jeżeli w dalszym ciągu nie uda Ci się usmażyć tej ryby na chrupiąco, to
spróbuj kupić świeżą (tzn. niemrożoną). Takie ryby jednak znacznie
łatwiej się smażą. Ja, jako istota o maślanych łapach, ryby mrożone
wykorzystuję wyłącznie do sosu "po grecku" albo pieczarkowo-cebulowego,
czyli nie panieruję i nie przejmuję się, gdy się rozwalą.

Nessie

1. Data: 2004-04-27 11:17:18

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

, ryby mrożone
> wykorzystuję wyłącznie do sosu "po grecku" albo pieczarkowo-cebulowego,
> czyli nie panieruję i nie przejmuję się, gdy się rozwalą.

a jaki to jest sos do ryby pieczrkowo-cebulowy? Usmazone pieczarki z cebulą
połączone ze smazona rybą czy coś więcej?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-04-27 11:45:31

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> a jaki to jest sos do ryby pieczrkowo-cebulowy? Usmazone pieczarki z cebulą
> połączone ze smazona rybą czy coś więcej?

No tak właśnie. Taki 'gulasz' z pieczarek w dużych kawałkach
przesmażonych i podduszonych z cebulą. Coś jak farsz do krokietów, tylko
grubiej krojone. Przyprawione solą, pieprzem i troszkę czosnkiem, i do
tego ryba usmażona bez panierki, trochę trzeba podusić razem. Ryba ma
być w postaci małych kawałków, tak jak w "rybie po grecku". Prościutka
potrawa, ale mnie bardzo smakuje. Jem to z białym pieczywem albo z ryżem.

1. Data: 2004-04-27 12:08:44

Od: "xenon" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czemu rozmrazaja sie z wierzchu, a po chwili panieruje w mace
ziemniaczanej,
> jaju i bulce tartej i natychmiast na patelnie.
Może tajemnica jest w tej mące ziemniaczanej...

xenon

1. Data: 2004-04-27 12:37:37

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być w postaci małych kawałków, tak jak w "rybie po grecku". Prościutka
> potrawa, ale mnie bardzo smakuje. Jem to z białym pieczywem albo z ryżem.

wielkie dzieki, podoba mi się ten przepis z chęcią skorzystam.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-04-27 16:42:52

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rodzinka mogła zjeść opanierowaną chrupiącą rybke, a nie jakieś pozbierane

Nie smaze w kostkach, bo tam bywaja osci, bleee, zas filety zamrozone
ukladam w podluznym naczyniu, przesypuje sola, czekam az sie rozmroza,
plucze z soli, nurzam w pieprzu grubo mielonym ( a raczej utluczonym) i
koperku, obtaczam w bulce, na koniec w jajku z lyzka mleka na 1 jajo i na
rozgrzany ( mocno) tluszcz ( jesli chcesz chrupiaca to powtorz na koniec
bulke), po usmazeniu na zloto przekladam na druga patelnie, ukladam na rybie
kawalki masla, sole odrobine i leje sok z cytryny ( na pol kilo ryby zwykle
zuzywam pol duzej), skorki wrzucam rowniez, do tego dokladam czosnek w
lupinach i podduszam ok. 10 minut na malym ogniu.

To ulubiona przez nas ryba, a panierka jeszcze nigdy mi nie odpadla.

Adiola

1. Data: 2004-04-27 21:28:49

Od: "Betty" <n...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Małgosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> koperku, obtaczam w bulce,

nie wiem co wy z ta bulka?? Tarta bulka do ryby????? W zyciu. Maka jajko
maka i na rozgrzana patelnie, mocno rozgrzana, teflonowa... potem mniejszy
gaz i nie przywiera. Pozdr.

Coś dobrego z majówek
Czy na przyjęciu można karmić dziecko piersią?
foremki
Pilaw z bakłażanami
Kefir