Re: Panierowanie filetów rybnych

From: "Adiola" <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Panierowanie filetów rybnych
Date: Tue, 27 Apr 2004 18:42:52 +0200

Użytkownik "Małgosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:c6k9jn$8vr$1@news.onet.pl...
> Drodzy grupowicze,
> mniej wiecej raz w tygodniu przyrzadzam na obiad rybę. Najczęściej sa to
> ryby mrozone: kostka lub filety. I za kazdym razem nad patelnią przezywam
> dramat. Ryba sobie, panierka sobie. Nie wiem co robię źle. Nie rozmrazam
> ryby całkowicie bo boje się ,że się rozleci podczas smażenia, skrapiam
> sokiem z cytryny, solę, panieruję: mąka pszenna, jajko, bułka. Kłąde na
> patelnię i gdy przewracam...panierka zostaje, ryba "goła".
> Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak mam to robic by kolejny raz na obiad
> [...]

Nie smaze w kostkach, bo tam bywaja osci, bleee, zas filety zamrozone
ukladam w podluznym naczyniu, przesypuje sola, czekam az sie rozmroza,
plucze z soli, nurzam w pieprzu grubo mielonym ( a raczej utluczonym) i
koperku, obtaczam w bulce, na koniec w jajku z lyzka mleka na 1 jajo i na
rozgrzany ( mocno) tluszcz ( jesli chcesz chrupiaca to powtorz na koniec
bulke), po usmazeniu na zloto przekladam na druga patelnie, ukladam na rybie
kawalki masla, sole odrobine i leje sok z cytryny ( na pol kilo ryby zwykle
zuzywam pol duzej), skorki wrzucam rowniez, do tego dokladam czosnek w
lupinach i podduszam ok. 10 minut na malym ogniu.

To ulubiona przez nas ryba, a panierka jeszcze nigdy mi nie odpadla.

Adiola