Pilaw z bakłażanami

1. Data: 2004-04-26 14:17:25

Temat: Pilaw z bakłażanami
Od: "PrzemekP." <W...@W...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy komus udalo sie spisac przepis Maklowicza z niedzieli?

Przemek

1. Data: 2004-04-26 20:41:21

Temat: Re: Pilaw z bakłażanami
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c6jrst$da0$1@mamut.aster.pl> dorka wrote:

> Dokladnego Ci nie podam, ale w zarysach:
> Ryz, plukany w paru wodach i odsaczony gotujemy w wodzie, ktorej ma
> byc mniej wiecej na palec wiecej niz ryzu. Do niego cumin i
> odpestkowane pomidory. Mieszac na poczatku, potem zostawic w swietym
> spokoju, aby wchlonal wode.

Dziwny to przepis na pilaw. Zawsze mi się wydawało, że podstwą pilawu
jest ryż przesmażony na sucho, a potem gotowany w wywarze mięsnym.
Jesteś pewien, że Makłowicz nazwał to pilawem?

Władysław

1. Data: 2004-04-26 20:44:43

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

mniej wiecej na palec wiecej niz ryzu. Do niego cumin i odpestkowane
pomidory. Mieszac na poczatku, potem zostawic w swietym spokoju, aby
wchlonal wode. Po jakims czasie zdjac z ognia, pomieszac i otulic kocem, na
przyklad.
Baklazany obrac ze skory, traktujac, jak zebre, nastepnie pokroic w dosc
gruba kostke, po czym namoczyc w osolonej wodzie na pol godziny, aby gorycz
puscily.
Wyjmowac baklazanowe kostki, wyciskajac, jak gabke, nastepnie obsmazyc.
Wydobyc garnek z koca, pilaw na talerz, baklazany na wierzch i to chyba
tyle( mozliwe, ze mi cos umknelo)
A swoja droga tu znajdziesz sporo wedrowek
http://kuchnia.mckornik.com/index.htm.

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-04-26 21:04:53

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dziwny to przepis na pilaw. Zawsze mi się wydawało, że podstwą pilawu
> jest ryż przesmażony na sucho, a potem gotowany w wywarze mięsnym.
> Jesteś pewien, że Makłowicz nazwał to pilawem?

Pewien nie jestem, ale pewna a i owszem:-)
Jestem wzrokowcem i ryz, odsaczony na sicie zapamietalam. Plukanie
przyczynic sie mialo do pozbycia sie roznych smieci i "kleju". Tez mi sie
wydawalo, ze powinien byc prazony na sucho, ale moze, gdy sie gotuje na
moscie inaczej to wszystko wyglada;-)
W sumie apetyczny widok.

Dorota

1. Data: 2004-04-26 21:08:46

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dorka napisał:
> [...]
> przyczynic sie mialo do pozbycia sie roznych smieci i "kleju". Tez mi sie
> wydawalo, ze powinien byc prazony na sucho, ale moze, gdy sie gotuje na

Ja potwierdzam, Makłowicz twierdzil ze robil pilaw choc mnie to bardziej
pod paelle podchodzilo, to plukanie i wyspanie ale znowoz paella to nie
byla ze wzgledu na swoja ubogosc a z tego co wiem to w paelli powinno
znalezc sie w zasadzie wszystko czym chata bogata ;)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

Kefir
naczynia prozniowe
Chicken pot pie - bylo: czy banan to warzywo, czy owoc?
Warsztaty SUSHi połączone z degustacją
salatka serowa