Parathar lub Parathormon-poszukuje info

1. Data: 2005-06-13 18:07:23

Temat: Parathar lub Parathormon-poszukuje info
Od: "Leniooch" <rodi23@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
juz po raz kolejny.
Niejednokrotnie zadawalam pytania na tej grupie i ostatnio nikt mi nie
odpowiada.
Czy jestem jakos napietnowana? Czy niestety nikt nie moze mi na nie
odpowiedziec?

Teraz mam kolejne pytanie, czy ktos słyszał o leku jak w temacie?
Czy jest on u nas stosowany? Jesli tak czy jest on dostepny na recepte,
czy moze tylko na import docelowy? I czy jest równiez tak drogi jak Forsteo?

Niestety niewiele udało mi sie znalezc w internecie na ten temat,
wiec dlatego prosze Was o pomoc.
Ewentualnie moze znacie jakies dobrze dzialajace i funkcjonujace
grupy dyskusyjne dotyczace osteoporozy i endoprotez stawow biodrowych.

Pozdrawiam wszystkich i ciagle mam nadzieje, ze ktos mi odpisze.

Pozdrawiam
Ismena

2. Data: 2005-06-13 19:51:57

Temat: Re: Parathar lub Parathormon-poszukuje info
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Parathar i Forsteo to dwie nazwy handlowe preparatu zawierającego tę samą
substancję (tak jak np. APAP i Panadol). Substancją tą jest Tetyparatyd
(ang. Teriparatide), analog parathormonu będący w istocie fragmentem jego
cząsteczki.

Parathormon wydzielany jest przez przytarczyce. Jego funkcją w organizmie
jest zwiększanie poziomu wolnego wapnia, czyli w skrócie - rozpuszczanie
kości. Równowagę zapewnia dokładnie odwrotny wpływ kalcytoniny, hormonu
wydzielanego przez tarczycę. Wydawać by się mogło, że stosowanie
parathormonu, leku rozpuszczającego kości, w osteoporozie, która polega
właśnie na zniszczeniu kości, jest niedorzeczne. Tak sądzono przez długi
czas. Zupełnie niedawno okazało się, że stosowanie hormonu w dawkach
pulsacyjnych wywołuje zupełnie odwrotny skutek - wzrost masy kostnej. Na tym
spostrzeżeniu oparto zastosowanie parathormonu w osteoporozie. Jest to
substancja białkowa, skomplikowana, a do tego "nowa" w sensie pomysłu -
dlatego bardzo droga.

Co do importu docelowego... Nie ma najmniejszego sensu importować, skoro na
polskim rynku jest dokładnie ta sama substancja (Forsteo).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-06-13 20:06:25

Od: "Leniooch" <rodi23@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za informację,
natomiast co do Forsteo to tyle co wiem to jest on tylko na import docelowy,
niedawno staralismy sie o refundacje z NFZ i niestety dostalismy odmowe,
a chcac zakupic go odpłatnie usłyszelismy ze tez jest potrzebna akceptacja
wpjewódzkiego konsultanta, pozniej to idzie do ministerstwa i dopiero mozna
sprowadzic.
Wiec sprawa chyba nie jest taka prosta.
Natomiast buszujac po internecie znalazłam Parathar i stad moje pytanie
czy jest on dostepny w Polsce i w jakiej cenie.
Ale po twojej odpowiedzi moge wnioskowac ze jest on jeszcze drozszy i mniej
dostepny niz Forsteo.
Czy tak jest? Proszę o info jesli cos wiadomo Tobie na ten temat.
A moze orientujesz sie ktory lek jest skuteczniejszy w przypadku bardzo
słabych kosci,
spowodowane to jest nie tylko osteoporoza ale równiez naswietlaniami.
A w tej chwili jestesmy w kropce, poniewaz mamie obluzowała sie endoproteza,
powinna miec ja wymieniona a lekarz uwaza ze sa kosci sa za słabe i trzeba
je wzmocnic.

jeszcze raz dziekuje za informacje
pozdrawiam
Ismena

4. Data: 2005-06-13 20:34:56

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Szczerze mówiąc nigdy nie pasjonowałem się urzędnictwem, nie wiem jak to
wygląda od tej strony. Co mogę poradzić: jesteśmy w Unii Europejskiej, nikt
wam nie zabroni kupić czegokolwiek, jeśli macie oczywiście możliwości
finansowe. Wszystko zależy od tego, jakie macie relacje z lekarzem
prowadzącym mamę. Można spróbować się umówić, żeby nie cudować z
administracją. Wy kupicie lek na własną rękę, a on zająłby się leczeniem. To
nieoficjalna droga na skróty, nie każdy lekarz na to pójdzie, ale zapytać
można.

Co do skuteczności, oba leki, jak powiedziałem zawierają identyczną
substancję, więc ich skuteczność nie powinna się różnić.

Widzę, że sytuacja jest bardzo złożona (pod względem medycznym). Szczerze
mówiąc, grupa dyskusyjna niewiele tu pomoże. Radzę skonsultować sprawę z
jakimś dobrym ortopedą, byćmoże uda się zastosować na przykład inny typ
mocowania endoprotezy.

Pozdrawiam
Piotr

poradnia alergologiczna na Slasku, gdzie?
Jak nazwac po angielsku Bloku zatokowo-przediosnkowego IIgo stopnia?
Thyrosan albo Metizol...jaki lepszy ?
zaćma - okulistyka warszawa
[dlugie]kolana - prosba o rade...