Pasternak - c.d.

81. Data: 2018-05-16 00:10:48

Temat: Re: Pasternak - c.d.
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Teraz i tak już zbyt późno na siew. Pasternak bardzo długo wschodzi - miesiąc, a i
czasem dłużej, gdy jest sucho i zimno. Potem za to bardzo szybko rośnie, korzeń
najbardziej rośnie w ostatniej fazie przed zimą - gromadząc wtedy gwałtownie
substancje zapasowe.
Teraz można byłoby jeszcze spróbować siewu - podkiełkowac nasiona (gdybyś je miał),
mocząc je w letniej wodzie przez dobę, a potem trzymając w mokrej szmatce w cieple
dni ze cztery - i wtedy wysiać. Zbiera się go jak najpóźniej się da, przed
zamarznieciem gleby, więc może nie urósłby do pełni możliwości, ale to i tak bardzo
duża roślina, więc coś by się na pewno zebrało.
Nie namawiam jednak, bo rezultat niepewny, ale namawiam na wytrwałe szukanie nasion
(ja kupiłam bez problemu w centrum ogrodniczym - szukaj w duże, dobrze zaopatrzonych
centrach ogrodniczych lub internecie) i siew jesienny - wiosną rośliny same
Civwystartują w stosownej porze i plon powinien być dobry:
http://niepodlewam.pl/siew-ozimy-pasternaku-czyli-pr
zed-zima/

82. Data: 2018-05-16 19:12:54

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-16 o 00:10, i...@g...pl pisze:
> [...]
centrach ogrodniczych lub internecie) i siew jesienny - wiosną rośliny same
Civwystartują w stosownej porze i plon powinien być dobry:

Teraz i tak już nie mam nawet kawałka wolnej działki. Spróbuję w
przyszłym roku,. Dzięki za sugestie i link.

83. Data: 2018-05-16 20:05:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
zed-zima/

> Teraz i tak już nie mam nawet kawałka wolnej działki. Spróbuję w
> przyszłym roku,. Dzięki za sugestie i link.

http://www.floks.pl/pasternak-dlouhy-bily-5g-vilmori
n,id1425.html

Tu masz pasternak firmy Vilmorin. Jakoś największe mam przekonanie do
nasion tej firmy.
Pasternak nie lubi głębokiego siewu - 2 cm wystarczą. Jesienią można siać o
centymetr głębiej. I nie żałuj nasion - bo ich żywotność jest dosyć krótka,
więc i tak nie wzejdą wszystkie. Lepiej przerywać zbyt gęste wschody niz
mieć niewykorzystane miejsce w rzędach. Docelowa odległość między roślinami
to 10 cm - bo toto finalnie DUUUŻE liściory i korzenie ma :-)

--
XL

łysa paprotka
Krem z buraka