Dynia ostatnia zużyta.

1. Data: 2018-01-16 03:12:54

Temat: Dynia ostatnia zużyta.
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Pysznościowy dżemik taki oto z niej powstał:

1 kg drobno pokrojonego miąższu z dyni
1 kg obranych, drobno pokrojonych, jabłek reneta lub boskop (w sezonie - antonówek)
2 cytryny średnie (cieniutko zdjęta skórka i sok)
3-4 pełne szklanki cukru
2 szklanki wody

Dynię podlać wodą, dodać rozdrobnioną skórkę z cytryny, razem rozgotować pod
przykryciem - często mieszać.
Kiedy dynia się rozpadnie, wrzucić jabłka, rozgotować wszystko razem na niejednorodny
mus. Jeśli dynia była z tych mało soczystych, w trakcie gotowania podlać jeszcze
wodą.
Dodać cukier, gotować około pół godziny lub do uzyskania odpowiedniej konsystencji
jeśli za dużo jest płynu.

Dżem jest przepyszny i super wygląda.

2. Data: 2018-01-16 03:16:15

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Sok z cytryny dodać razem z cukrem.

3. Data: 2018-01-16 08:35:56

Temat: Re: Dynia ostatnia zużyta.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>gotowania podlać jeszcze wodą.
>Dodać cukier, gotować około pół godziny lub do uzyskania odpowiedniej

Ale napracować się tszeba.
Gotować godzinę gęstą papkę z cukrem, to i trudne bo się będzie łatwo
pszypalać, i niezdrowe dla gotującego.
Opary cukru są niezdrowe na nerki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2018-01-16 08:54:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Oj Stokrociu, Stokrociu. Ani nie trzeba długo gotować (w sumie z godzinę), ani się
nie przypala (rozgotowywanie jest bez cukru i z mieszaniem).
A że to TROCHĘ pracy kosztuje - cóż, życie jest pracą. Do łóżka też trzeba się
nachodzić.

5. Data: 2018-01-16 09:09:25

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ilość cukru można zwiększyć - ja dodaję 4 szklanki. Lubimy, kiedy dżem jest szklisty
- a ten efekt daje tylko odpowiednia ilość cukru.

Pszemysł smogowy
Może by tak zmienić termin świąt?
Sposób na bakalie non stop :-)
Spokojnego!!!