Meni świąteczne czy adwentowe?

1. Data: 2017-12-27 16:31:16

Temat: Meni świąteczne czy adwentowe?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tradycyjne meni świąteczne jest zdrowe:
karp i inne ryby wynagradzają nam brak słońca,
pewnie dlatego, że same żyjąc w wodzie wypracowały metody radzynia sobie w
życiu bez nadfioletu.
Mak uspokaja ,
gżyby zawierają substancje antywirusowe byśmy się grypie nie dali, pierogi
lub kluski w innej formie są balsamem dla każdego wżodu , szczególnie
dającym się we znaki w wilgotną grudniową pogodę. Bakalie uzupełniają
kalorie, gdy wokół staje się coraz zimniej.
Kapusta zawirają kwasy zdrowe dla nerek,
buraczany barszyk ułatwia pracę wątroby,
a pierniczki mają właściwości rozgzewające.

Po tym nudnym wstępie pojawia się tytułowe pytanie:
czy to meni powino być tylko na święta,
czy może na cały adwent?
No bo dlaczego jeść zdrowo tylko w święta?
A i jedząc to jesienią, nie było by tyle zmęczenia w trakcie gotowania,
pszecież nie tszeba wtedy jeść wszystkiego na raz.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

2. Data: 2017-12-28 18:08:05

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, może ono i zdrowe, ale dlaczego takie pyszne??? - no więc te ilości... Hmmmm,
np. piernik (mój, ikselski, oczywiście) mi wyszedł taki pyszny, że nikt (ja też) nie
mógł przestać go jeść... No więc właśnie te ilości... Czy to zdrowe jest, żeby w trzy
dni zjeść trzy duże kilogramowe pierniki????? I to prócz innych ulubionych
smakołyków, oczekiwanych cały rok, spożywanych w ilościach równie strasznych jak ten
piernik?????? To nie może być zdrowe, wiem... Ale czy naprawdę menu świąteczne ma być
,,zdrowe"?
No, chyba że kto chory :-))

3. Data: 2017-12-28 18:59:30

Temat: Re: Meni świąteczne czy adwentowe?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może być zdrowe, wiem... Ale czy naprawdę menu świąteczne ma być ,,zdrowe"?

No właśnie. Nie idzie o ilość a o rodzaj potraw.
Jak by to bylo cały adwent, a może nawet jesień, wszystkiego troszkę: dziś
kapustka, jutro karp, w niedzielę makowiec, potem pierniczek....
to nikt by się nie obżerał, bo by miał więcej czasu na to jedzenie, a nie 3
dni, jak w tym roku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2017-12-29 10:40:03

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Codziennie jakiś smakołyk? - przecież tak właśnie żyjemy. Chyba nie jesz specjalnie
tylko tego, czego nie lubisz? A świąteczne menu to przecież tylko chwilowe
zwielokrotnienie smakowitości - tej zwykłej, codziennej :-)

5. Data: 2017-12-29 15:53:29

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Codziennie jakiś smakołyk? -
Taaaaaaaaaaak.

> przecież tak właśnie żyjemy.
Nieeeeeee.
Ile razy pszeciętny Polak jadł tej jesieni Karpia? Barszczyk z buraka?
Lepiej pewnie wypadnie kapusta i pierniczek, ale też nie rewalacyjnie.
Makowiec pewnie był raz na 11 listopada.
Z gżybami pewnie zwykle jest najlepiej tyle, że wczesniej, na początku
jesieni.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2017-12-29 16:18:20

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Karp to żaden smakołyk, raczej tradycja. Lubię go tylko raz w roku :-))

7. Data: 2017-12-29 17:48:51

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-29 o 15:53, Stokrotka pisze:

> [...]
> Makowiec pewnie był raz na 11 listopada.
> Z gżybami pewnie zwykle jest najlepiej tyle, że wczesniej, na początku

Grzypki? świerze? Od początku sezonu (w maju ktos zawsze smardzem ze
słowackiej Orawy poratuje), barszczyk? ze dwa razy w miesiącu gotowany,
surowy bądź kiedy, karpik jak tylko się trafi - a trafia często.
Niestety, makowiec i pierniczek sa na liście prohibitów, ale nic to - co
smakuje to nie szkodzi :)
pozdr
Stefan

8. Data: 2017-12-29 19:44:21

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

O to to! Co smakuje, to nie szkodzi ?
Zdarzyło mi się parę razy w życiu ulec namowom na zjedzenie czegoś, czego jeść nie
lubię, co mi się wizualnie lub zapachowo nie podobało - skutek zawsze był, nazwijmy
to, nędzny. Coś w tym jest. Po kilku takich ,,naukach" wiem już, że w kwestii
jedzenia, podobnie zresztą jak w miłości, należy ufać tylko swoim, a nie czyimś
sugestiom, preferencjom, zmysłom.

9. Data: 2017-12-29 20:52:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> surowy bądź kiedy, karpik jak tylko się trafi - a trafia często.
> Niestety, makowiec i pierniczek sa na liście prohibitów, ale nic to - co

Barszczyk się kisi, a gotowanie jest symboliczne.
A kapusta wyleciała całkiem z obiegu?
Więc jednak codzień nie było smakołyka.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2017-12-30 00:12:51

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-29 o 20:52, Stokrotka pisze:

> Barszczyk się kisi, a gotowanie jest symboliczne.
> A kapusta wyleciała całkiem z obiegu?
> Więc jednak codzień nie było smakołyka.

Gdy kobieta się gotuje na Sylwestra - nie jest to symboliczne )
Gdy się ukiszony barszczyk pije prosto ze słoja to można powiedzieć, że
jest surowy, nie przygotowany na wywarze z wędzonek na ten przykład?
A kapustę w róóóóżnych postaciach zawsze, gdy tylko gastryka pozwala :)

pozdr
Stefan

Cichym bohaterkom :)
Hiszpańska nóżka ;)