Bułka cesarska zwana kajzerką :-)

1. Data: 2017-12-06 19:13:34

Temat: Bułka cesarska zwana kajzerką :-)
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Zawsze byłam ciekawa, jak się je zaplata :-))
https://youtu.be/74AlTLS5Uxs

Wreszcie pokuszę się o upieczenie takich kajzerek na świąteczne śniadanko - no p
prostu koniecznie!

2. Data: 2017-12-06 21:09:20

Temat: Re: Bułka cesarska zwana kajzerką :-)
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi smakują marketowe najpowszedniejsze z ciasta mrożonego,
ale zdecydowanie mniej konserwowane niż inne marketowe ze świeżego ciasta.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2017-12-06 21:42:55

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-06 o 19:13, i...@g...pl pisze:
> Zawsze byłam ciekawa, jak się je zaplata :-))
> https://youtu.be/74AlTLS5Uxs
>
> Wreszcie pokuszę się o upieczenie takich kajzerek na świąteczne śniadanko - no p
prostu koniecznie!

Sam (Baczność ) Cesarz Franciszek Józef (spocznij) do porannej kawy
jadał 1 (jedną) bułeczkę...
a tutaj bułeczka którą u Meinla widziałem jako Kaiser Rose
https://www.youtube.com/watch?v=tU9I1nYS60E
pozdrawiam
Stefan

4. Data: 2017-12-07 00:42:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> jadał 1 (jedną) bułeczkę...
> a tutaj bułeczka którą u Meinla widziałem jako Kaiser Rose

Podobne, ale jednak nie to :-)
A ponieważ mi bardzo bułkowo, to i buszuję bułeczkowo po YT - i właśnie
zachwycam się tym:
https://youtu.be/3FewXciRDMQ
Cudności!
Do zrobienia.

Oraz - hurra! - chyba przy okazji znalazłam przepis na to prawdziwe ciasto
chałkowe, na chałkę z mego dzieciństwa: włókniste i elastyczne. Dzisiejsze
,,chałki" to zwykłe wielkie drożdżówy, jedynie plecionym kształtem
przypominające moją ulubioną, w niebycie ,,znikniętą" chałkę, w środku
jednolite, nic a nic nie mające z tamtej elastycznej i włóknistej
wielokierunkowej wyraźnej ciągnionej struktury, uzyskiwanej przy zaplataniu
warkocza, która przy odrywaniu fragmentów upieczonej już chałki ujawniała
puszyste i lekkie smugi ciasta podążające w ślad za odrywanym kawałkiem...
https://m.youtube.com/watch?t=11s&v=1PRrKZb4lOI

--
XL ,,Demokracja bez wartości zamienia się w jawny lub zakamuflowany
totalitaryzm". Jan Paweł II

5. Data: 2017-12-07 06:50:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2017 o 00:42 XL <i...@g...pl> pisze:

(...)
> [...]
> warkocza, która przy odrywaniu fragmentów upieczonej już chałki ujawniała
> puszyste i lekkie smugi ciasta podążające w ślad za odrywanym

Nie wierzę, to pisze Ikselka?
Naprawdę piekłaś dotychczas różne słodkie ciasta drożdżowe jako słodki
chleb?
Przecież taką strukturę mają (powinny mieć, jak widać) prawie wszystkie
wypieki drożdżowe na jajkach!

Pączki też miałaś "chlebowe"?

--
Trefniś

6. Data: 2017-12-07 11:13:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> Wrote in message:
> [...]
> chleb?
> Przecież taką strukturę mają (powinny mieć, jak widać) prawie wszystkie

Nie wiesz, o czym piszę, to i pytania głupie zadajesz. Wybaczam.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

7. Data: 2017-12-07 11:17:41

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2017 o 11:13 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

(...)

> Nie wiesz, o czym piszę, to i pytania głupie zadajesz. Wybaczam.

:)
Po raz kolejny widać, że akurat w wypiekach nie jesteś żadnym autorytetem,
choć chciałabyś.
A to mylisz typ mąki z jej granulacją, a to nie rozumiesz roli
zakwasu/zaczynu na chleb, a to znów zaskoczona najbardziej powszechnym
przepisem na chałkę...
Pomijam mniej spektakularne wpadki w dziedzinie wypieków.

Ale "niewiedza jest początkiem drogi mądrości" - pod warunkiem, że się
chce i nie wstydzi uczyć do końca życia.

--
Trefniś

8. Data: 2017-12-07 13:22:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
>
> :)
> Po raz kolejny widać, że akurat w wypiekach nie jesteś żadnym autorytetem,

Kłamiesz.

> a to nie rozumiesz roli
> zakwasu/zaczynu na chleb,

Kłamiesz.

> a to znów zaskoczona najbardziej powszechnym
> przepisem na chałkę...

OBEJRZAŁEŚ ten film? Oczywiście, że nie.
Bo ,,najbardziej popularny przepis na chałkę" nie zawiera gotowania mąki,
jest zwykłym przepisem na drożdżówkę - oprocz zaplatania oczywiście.
Myślisz, że zaplatanie czyni z drozdżówki chałkę. Istny ,,spec"!

Dlatego (vide film) powtarzam: NIE WIESZ, O CZYM PISZĘ.

> Pomijam mniej spektakularne wpadki w dziedzinie wypieków.
>
> Ale "niewiedza jest początkiem drogi mądrości" - pod warunkiem, że się
> chce i nie wstydzi uczyć do końca życia.

Pitolisz. Nie wiesz podstawowych rzeczy - m.in. że nie wystarczy zapleść
drozdżówki, żeby była chałką.

9. Data: 2017-12-07 13:46:16

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2017 o 13:22 XL <i...@g...pl> pisze:

Nie pień się...
Ktoś cię chce ukarać i pewnie wiesz Kto.

--
Trefniś

10. Data: 2017-12-07 16:19:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> W dniu .12.2017 o 13:22 XL <i...@g...pl> pisze:
>
> Nie pień się...
> Ktoś cię chce ukarać i pewnie wiesz Kto.

Wiem. Ty.
LOL

--
XL ,,Demokracja bez wartości zamienia się w jawny lub zakamuflowany
totalitaryzm". Jan Paweł II

Keczup Heinz smaczny i zdrowy?
slow cooker
Gęsie pipki