Keczup Heinz smaczny i zdrowy?

1. Data: 2017-11-26 22:16:48

Temat: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/heinz-to-nie-kec
zup-przynajmniej-w-izraelu/x0p4gh1

Aż strach się domyślać, co wchodzi w skład pozostałej procentowej części
tego produktu. Przed chwilą obejrzałam w tv filmy z pewnej chińskiej
fabryki koncentratu pomidorowego. Na transporterze jakaś 1/6 pomidorów jest
zupełnie zielona (solanina!), a do kadzi z pomidorową pulpą z wielkich
worów wsypywano... zagęstnik sojowy!
Nie wierzę, aby ta aksamitna i gęsta konsystencja keczupu Heinz nie była
efektem podobnego zabiegu i tyle.
Robię keczup, to wiem, jak bardzo trzeba zagęścić pomidory, aby po dodaniu
octu nie był rzadki. W moim przypadku zagęszczenie to jest identyczne, jak
przy robieniu śliwkowych powideł. Czyli z początkowej objętości pulpy ze
wstępnie rozgotowanych owoców pozostaje jakieś 30 procent.

--
XL
Unia ,,dobrodziejka":

2. Data: 2017-11-26 23:49:06

Temat: Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> przy robieniu śliwkowych powideł. Czyli z początkowej objętości pulpy ze
> wstępnie rozgotowanych owoców pozostaje jakieś 30 procent.

https://www.google.pl/amp/www.fakt.pl/pieniadze/zaku
py/jak-wyglada-produkcja-ketchupu-heinz-uzywa-zgnily
ch-pomidorow-do-produkcji/j3khf4l.amp

3. Data: 2017-11-27 17:28:10

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-26 o 22:16, XL pisze:
> [...]
> przy robieniu śliwkowych powideł. Czyli z początkowej objętości pulpy ze
> wstępnie rozgotowanych owoców pozostaje jakieś 30 procent.

No pewnie że nie jest - to zagęszczenie to " modyfikowana genetycznie
skrobia kukurydziana". Zasadniczo za tym sosem nie przepadam. Jednak
kiedyś z ciekawości po wywiadzie medialno-kuchennego celebryty w TV
postanowiłem poszukać takiego jak on polecał, czyli bez konserwantów i o
dużej zawartości masy pomidorowej. I niestety, różnica tylko w
opakowaniach i cenie - każdy bez wyjątku to sztuczniak. Zresztą nie
trzeba czytać etykiety - normalny koncentrat po otwarciu zaczyna
pleśnieć już po 2-3 dniach, na keczupie nie widać śladów pleśni nawet po
roku.

4. Data: 2017-11-27 18:08:57

Od: Ziggi <Z...@v...you> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-11-27, Trybun wrote:
> [...]
> trzeba czytać etykiety - normalny koncentrat po otwarciu zaczyna
> pleśnieć już po 2-3 dniach, na keczupie nie widać śladów pleśni nawet po

Jakby tak patrzec to by wszystko trzeba bylo robic w domu.
Dzisiaj juz niestety nawet produkty sprzed 20 lat to nie to samo co
kiedys bo ma byc tanio jak tylko sie da a niestety na robienie ketchupu,
majonezu, masla czasu brak.

--
Ziggy

5. Data: 2017-11-27 18:19:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
> dużej zawartości masy pomidorowej. I niestety, różnica tylko w
> opakowaniach i cenie - każdy bez wyjątku to sztuczniak.

W jakims sensie na pewno każdy. Zagęstniki mają wszystkie, nawet jeśli na
opakowaniu w opisie ich nie ma.

> Zresztą nie
> trzeba czytać etykiety - normalny koncentrat po otwarciu zaczyna
> pleśnieć już po 2-3 dniach,

Koncentrat a keczup to duża różnica jednak. Koncentrat to czysty
zagęszczony przecier pomidorowy - bardziej zagęszczony, niż powidła. Czasem
kupuję koncentrat ,,Pudliszki" (kiedy potrzebuję takiego o konsystencji
pasty, bo przecieru domowego na zupę to ja nie zagęszczam) - wg mnie
najlepszy. Dobrze odwodniony, przez co ilość kwasu duża, więc produkt nie
pleśnieje tak szybko. No, chyba że zaczerpnie się ze słoiczka łyzką
uprzednio umoczoną w zupie - wtedy na wniesionej wraz z nią innej
substancji szybciej rozwija się pleśń.

> na keczupie nie widać śladów pleśni nawet po
> roku.

W keczupie to akurat sprawa octu. Ocet to bardzo silny konserwant.

6. Data: 2017-11-27 23:14:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziggi <Z...@v...you> wrote:

> [...]
> Dzisiaj juz niestety nawet produkty sprzed 20 lat to nie to samo co
> kiedys bo ma byc tanio jak tylko sie da a niestety na robienie ketchupu,

Oczywiście, niestety tak jest. Można tylko próbować minimalizować zło. I
warto.
Choćby np. ograniczyć spożycie kupnych wędlin - poprzez zastąpienie ich
prostymi domowymi rzeczami, jak np. zwykłe kotlety mielone, które robimy
przecież wszyscy, a które, zimne, wystarczy pokroić na kanapki. Są
świetne. Podobnie wszelkie pieczone/duszone mięso w kawałku, czy też
peklowane ,,wędliny" z szynkowara, urządzenia bardzo popularnego np. w
Allegro - co o czymś świadczy.
Warto też robić przetwory - dżemy, kiszonki, kompoty - choćby z kupnych
warzyw i owoców.
To przeciez może każdy. Nawet jeśli ,,pracuje ojojoj".
Że już nie wspomnę o własnej uprawie warzyw i owoców lub wyrobie
prawdziwych wędlin i serów, co oczywiście sama praktykuję, równocześnie
rozumiejąc, że zwłaszcza w mieście nie jest to możliwe dla kazdego. Tyle,
że kiedy czytam fora poświęcone ww., gdzie piszą ludzie i ze wsi, i z
miast, to mam wrazenie, że nie ma znaczenia miejsce, tylko chęć zapewnienia
bliskim minimum zdrowego jedzenia.
Wynika z moich obserwacji, że wcale nie tylko ja, ale pół Polski samo robi
swoje jedzenie. Zamiast więc z góry odżegnywać się od tego, warto spróbować
- polecam - na poczatek choćby zrobienie większej ilości rzeczonych
mielonych przeznaczyć tę część na ,,wedlinę", albo, co prostsze, zapakowanie
tej dodatkowej ilości mięsnej masy do keksówki i upieczenie jej podczas
smażenia kotletów... Jak widać robota jedna, a efektow wiele, nawet
dodatkowy czas nie jest potrzebny, a o ile smaczniej i zdrowiej.

7. Data: 2017-11-27 23:44:13

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-27 o 23:14, XL pisze:

> [...]
> świetne. Podobnie wszelkie pieczone/duszone mięso w kawałku, czy też
> peklowane ,,wędliny" z szynkowara, urządzenia bardzo popularnego np. w

właśnie jutro kończę peklować łopatkę i pojutrze będę miał łopatkę z
dodatkiem wędzonego boczku... :) Mniam.... Już się konsumenci wpraszają
na Barbórkowy plasterek
Naturalnie, będą pukać do drzwi łokciami :) :)
pozdr
Stefan

8. Data: 2017-11-27 23:55:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> na Barbórkowy plasterek
> Naturalnie, będą pukać do drzwi łokciami :) :)

O tio tio :-))

9. Data: 2017-11-28 16:03:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-27 o 18:19, XL pisze:
zup-przynajmniej-w-izraelu/x0p4gh1

> W jakims sensie na pewno każdy. Zagęstniki mają wszystkie, nawet jeśli na
> opakowaniu w opisie ich nie ma.

No niby taki z napisem Mikadek nie zawiera. Teoretycznie każdy wyrób
spożywczy powinien zawierać informację o wszystkich składnikach jakie
zawiera. Tak że jak widzę w lodówce jest tylko ten zalecany dla dzieci
"Mikadek".

> [...]
> pleśnieje tak szybko. No, chyba że zaczerpnie się ze słoiczka łyzką
> uprzednio umoczoną w zupie - wtedy na wniesionej wraz z nią innej

To pomidor i to pomidor. A różnią się nawet tym że koncentrat ogólnie
nie jest przeznaczony do bezpośredniego spożycia, jak keczup.

> W keczupie to akurat sprawa octu. Ocet to bardzo silny konserwant.

I sól, i cukier, teoretycznie żadne ekstra konserwanty zdają się być
niepotrzebne. Jednak są dokładane.

10. Data: 2017-11-28 16:04:32

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-27 o 18:08, Ziggi pisze:

> [...]
> Dzisiaj juz niestety nawet produkty sprzed 20 lat to nie to samo co
> kiedys bo ma byc tanio jak tylko sie da a niestety na robienie ketchupu,

Czas to jedno, drugie to brak również półproduktów dobrej jakości.
Zupełnie inaczej smakuje gęś pasąca się na łące a inaczej pasiona paszą,
to samo dotyczy krówek - mleko paszowej inaczej smakuje niż od tej łąkowej.

slow cooker
Gęsie pipki
Żenująca tv-reklama Intermarche.
---- ADULT CELEBRITY VIDEO ---- click here
Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?