Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Keczup Heinz smaczny i zdrowy?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 27 Nov 2017 17:19:21 GMT

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
zup-przynajmniej-w-izraelu/x0p4gh1

> No pewnie że nie jest - to zagęszczenie to " modyfikowana genetycznie
> skrobia kukurydziana". Zasadniczo za tym sosem nie przepadam. Jednak
> kiedyś z ciekawości po wywiadzie medialno-kuchennego celebryty w TV
> postanowiłem poszukać takiego jak on polecał, czyli bez konserwantów i o
> dużej zawartości masy pomidorowej. I niestety, różnica tylko w
> opakowaniach i cenie - każdy bez wyjątku to sztuczniak.

W jakims sensie na pewno każdy. Zagęstniki mają wszystkie, nawet jeśli na
opakowaniu w opisie ich nie ma.

> Zresztą nie
> trzeba czytać etykiety - normalny koncentrat po otwarciu zaczyna
> pleśnieć już po 2-3 dniach,

Koncentrat a keczup to duża różnica jednak. Koncentrat to czysty
zagęszczony przecier pomidorowy - bardziej zagęszczony, niż powidła. Czasem
kupuję koncentrat ,,Pudliszki" (kiedy potrzebuję takiego o konsystencji
pasty, bo przecieru domowego na zupę to ja nie zagęszczam) - wg mnie
najlepszy. Dobrze odwodniony, przez co ilość kwasu duża, więc produkt nie
pleśnieje tak szybko. No, chyba że zaczerpnie się ze słoiczka łyzką
uprzednio umoczoną w zupie - wtedy na wniesionej wraz z nią innej
substancji szybciej rozwija się pleśń.

> na keczupie nie widać śladów pleśni nawet po
> roku.

W keczupie to akurat sprawa octu. Ocet to bardzo silny konserwant.

--
XL
Unia ,,dobrodziejka":