Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?

1. Data: 2017-11-12 20:04:55

Temat: Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

Odwiedziłem dzisiaj coś w rodzaju fastfooda z samoobsługą w
hipermerkecie. Kuchnia ciężka do identyfikacji, myśle że "azjatycka"
będzie najbliżej i raczej nie chińska, bardziej wietnamska.

Wśród przepysznych specjałów jest żółty makaron. Nie jest on do zupy,
tylko do jedzenia z mięsem. Jest znakomicie przyprawiony - nie ostro,
ale wyraziście. Przypuszczam że żółta barwa to z kurkumy...

Najbliższy szmak tego typu który potrafie zidentyfikować to przyprawa w
Lidlowskim "Bami Goreng", czyli takim daniu na patelnie (podobno
indonezyjskim), ale zaskakująco smacznym jak na standardy dyskontu. Ale
ja nie o tym.

Jak nazywa się taki makaron? Wydaje mi się że jest normalny z przenicy +
przyprawa. Jest na tyle dobry że może warto by go przygotować w domu.
Czy ktoś ze szklaną kulą mógłby mi podrzucić jakieś pomysly gdzie szukać
przepisu? Nawet jak znajdę inny to eksperymentować można. Nie mam punktu
zaczepienia, internet marudzi głównie w temacie makaronów ryżowych.

2. Data: 2017-11-12 20:09:44

Temat: Re: Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?
Od: Ziggi <Z...@v...you> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-11-12, Sebastian Biały wrote:

Egg Noodles- nudle jajeczne

3. Data: 2017-11-12 20:12:17

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 20:04 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
> przepisu? Nawet jak znajdę inny to eksperymentować można. Nie mam punktu
> zaczepienia, internet marudzi głównie w temacie makaronów ryżowych.

Byłoby znacznie łatwiej, gdybyś podał miasto, nazwę hipermarketu i owego
fastfooda.

--
Trefniś

4. Data: 2017-11-12 20:13:17

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:12 PM, Trefniś wrote:
> Byłoby znacznie łatwiej, gdybyś podał miasto, nazwę hipermarketu i owego
> fastfooda.

M1 Czeladź

5. Data: 2017-11-12 20:13:42

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/12/2017 8:04 PM, Sebastian Biały wrote:
> przenicy

Łomatko ! :D

6. Data: 2017-11-12 20:27:24

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 20:13 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

> M1 Czeladź

:)
Ta w pobliżu stacji kolejowej? Nie obrażaj się, taki żart z sympatii do
pięknego miasta.
Pozdrawiam Czeladź, w której mam miłych znajomych!

Gdybyś jeszcze mógł objaśnić - czy na pewno myślisz o makaronie jako
produkcie z mąki wody ew. jajek?
Czy o całej potrawie świetnie doprawionej (choćby sos), której częścią
jest makaron?

Rozumiem, że makaron przypominał spaghetti - tu też mógłbyś doprecyzować.

--
Trefniś

7. Data: 2017-11-12 20:29:43

Temat: Re: azywa=3f
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały <h...@p...onet.pl

> Czy ktoś ze szklaną kulą mógłby mi podrzucić jakieś pomysly gdzie szukać
> przepisu?

Nie mam szklanej kuli do fastfudów, bo ich nie jem (no, powiedzmy raz na
rok się zdarzy), no a już te wschodnie, egzotyczne, to może ze dwa razy w
życiu jadłam. Ale radę mam - może po prostu zapytaj, z czego to? Jako
konsument masz prawo przed zamówieniem znać skład, przynajmniej ten
podstawowy. Przyprawy też. Zwłaszcza w epoce masowych uczuleń na wszystko -
he he.
O nazwę też można po prostu spytać. Najwyżej nie powiedzą, ale niczym nie
ryzykujesz.

--
XL

8. Data: 2017-11-12 20:31:49

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 12 Nov 2017 20:13:42 +0100, Sebastian Biały wrote:

> Łomatko ! :D

Spoko, przecież wiadomo, że chodzi o przemieloną pszenicę ;-)

Roman Tyczka

9. Data: 2017-11-12 20:44:15

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 20:27 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
> jest makaron?
>
> Rozumiem, że makaron przypominał spaghetti - tu też mógłbyś doprecyzować.

Czy to jest "Dobre jadło" w M1:
https://pl-pl.facebook.com/Restauracja-DOBRE-JAD%C5%
81O-351281988325468/?ref=page_internal

Sam chętnie poznam nowe podejście do makaronu.

--
Trefniś

10. Data: 2017-11-12 20:47:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> Jak nazywa się taki makaron? Wydaje mi się że jest normalny z przenicy +
> przyprawa. Jest na tyle dobry że może warto by go przygotować w domu.

Coś mi się wydaje, że niechcący trafiłeś, bo to po prostu... domowy makaron
:-)

http://samiraka.blox.pl/2011/08/Bami-thajskie-nudle.
html

Ja robię mniej więcej tak:
https://www.mniammniam.com/Makaron_domowy___przepis_
podstawowy-1388p.html

Bardzo się tu przydaje maszynka do makaronu czyli wałkowarja z dołączanymi
krajaczami o różnej szerokości krojenia - ręcznie wyrabiasz tylko ciasto, a
odpada ręczne wałkowanie i krojenie. Mając ciasto dosłownie w kilka minut
masz gotowy do ugotowania, pyszny makaron. Zawsze robię więcej i nadmiar
suszę na wypadek, kiedy nagła potrzeba wystąpi.

PS. Gdybyś chciał takową kiedy kupić, od razu kupuj oryginalną Marcato
Atlas - pytaj w razie czego, to podpowiem, co i jakie kupić. I dlaczego.
Polecam :-)

--
XL

Uploads - What is wrong with Easynews