Gęsie pipki

1. Data: 2017-11-16 11:52:47

Temat: Gęsie pipki
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Oczywiście potrawa "kosher":

https://smaker.pl/przepis-gesie-zoladki-gesie-pipki,
28607,jacula1.html

Kiedyś wykonałem w wersji z programu Makłowicza (bardzo podobna fo
podlinkowanej).
Dość smaczne, choć z potraw żydowskich, które pichcić próbowałem,
najciekawszy jest czulent. U mnie wygrywa w wersji z kaszą gryczaną, która
IMHO królową kasz jest.

--
Trefniś

2. Data: 2017-11-16 12:52:58

Temat: Re: Gęsie pipki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
28607,jacula1.html

> Kiedyś wykonałem w wersji z programu Makłowicza (bardzo podobna fo

Zrób to - poznasz prawdziwe walory kulinarne gęsich żołądków (i nie tylko):
https://www.salon24.pl/u/tanie-gotowanie/520891,konf
itowane-zoladki-gesie

Robiłam już wiele razy. Także spore partie wekuję. Mąż zabiera na ryby albo
ofiarowuję bliskim w prezencie. Już obrosły legendą :-))
M A S E Ł K O.
P O E Z J A.
D E L I C J E.

PS. Podpowiedź: świeże żołądki gęsie, połówki, idealnie oczyszczone i
równiutko ułożone na tackach po 6 lub 8 sztuk (jakiś czas temu kupowałam,
to liczby nie pomnę) oraz gęsi tłuszcz mrożony w porcjach a'1kg znajdziesz
w Makro.
Tłuszcz rozmrażasz, rozluźniasz kawałki, opcjonalnie dodatkowo je niedbale
rozdrabniasz - i podgrzewasz na małym ogniu, bez smażenia. Po kilkunastu
minutach wyjmujesz ,,skwarki" i możesz zaczynać konfitowanie.

--
XL

3. Data: 2017-11-16 14:24:41

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 12:52 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> rozdrabniasz - i podgrzewasz na małym ogniu, bez smażenia. Po kilkunastu
> minutach wyjmujesz ,,skwarki" i możesz zaczynać konfitowanie.

Podrzuciłem te pipki ze względu na wątek o cyckach gęsich :)

Konfitowanie jest rewelacyjnym sposobem obróbki, produkty wychodzą
rewelacyjne. Oczywiście, jeśli się do tego nadają.
Istotne, że coraz rzadziej się u nas konfituje, choć to tradycyjny i
częsty w staropolskiej kuchni proceder.
Ponieważ przez te pipki nie zostałem powalony na kolana, przepis z twojego
linku prawie na pewno będzie lepszy.

A kto próbował frytek wstępnie "konfitowanych" przed zrumienieniem, ten
docenia różnicę :)

--
Trefniś

4. Data: 2017-11-16 16:08:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> rewelacyjne. Oczywiście, jeśli się do tego nadają.
> Istotne, że coraz rzadziej się u nas konfituje, choć to tradycyjny i

Coraz rzadziej, bo to nie jest FASTfud, z naciskiem na fast.
Ludzie sobie ekstra kuchnie urządzają, że aj-waj, cud na cudzie - po czym
najczęściej fastfudy w nich królują. Byle jak i byle szybko. I oszczędzają
gaz/prąd, bo kuchnia przerosła finanse.
A w konfitowaniu to czas się liczy. Tu się półgodziną nie da wykpić.

> Ponieważ przez te pipki nie zostałem powalony na kolana, przepis z twojego
> linku prawie na pewno będzie lepszy.

Prawie??
Gwarantuję, że jest po-wa-la-ją-cy!
I polecam to wekowanie - efekt na dłużej, na wynos i na zawołanie.
:-)

> A kto próbował frytek wstępnie "konfitowanych" przed zrumienieniem, ten
> docenia różnicę :)

Oczywiście! Bo są jedyne wg mnie prawdziwe frytki przecież. Tzw.
belgijskie.
http://m.beszamel.se.pl/ziemniaki/frytki-belgijskie-
przepis-na-chrupiaca-przekaske-idealna-na-party-w-ka
rnawale,1426/

--
XL

5. Data: 2017-11-16 16:27:31

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 16:08 XL <i...@g...pl> pisze:

> Trefniś <t...@m...com> wrote:

(...)

> [...]
> belgijskie.
> http://m.beszamel.se.pl/ziemniaki/frytki-belgijskie-
przepis-na-chrupiaca-przekaske-idealna-na-party-w-ka

Znajomy pożeracz frytek z McDonaldsa, wprawdzie ich nie próbował, ale był
dość sceptyczny...
Ale on z gatunku tych, co nawet świeże pomidory polewa keczupem. Widziałem
na własne oczy - obrzydliwość!

Ale dlatego, dla gości, raczej nie robię pizzy. Zwykle jest to focaccia.
Bo ludzie takie śmieszne rzeczy nazywają "dobrą pizzą", że wolę zrobić
potrawę, której nie znają z knajpy. U mnie na stole keczupu nie ma, bo
jeszcze gotowi ją polać, "bo jest" :)

--
Trefniś

6. Data: 2017-11-16 18:22:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> Bo ludzie takie śmieszne rzeczy nazywają "dobrą pizzą", że wolę zrobić
> potrawę, której nie znają z knajpy. U mnie na stole keczupu nie ma, bo

Na przyjęciach generalnie i z zasady nie serwuję keczupu, to nie ma tego
problemu.
Keczup u nas ma prawo pojawić się jedynie do parówek na domowe śniadanie
lub przy ognisku, na podwórku, do pieczonych kiełbasek.

--
XL

7. Data: 2017-11-16 19:06:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

>>> http://m.beszamel.se.pl/ziemniaki/frytki-belgijskie-
przepis-na-chrupiaca-przekaske-idealna-na-party-w-ka
rnawale,1426/

> Na przyjęciach generalnie i z zasady nie serwuję keczupu,

bo podaję tyle domowych marynat itp., że i tak nikt keczupu nie tknie,

J.w.

--
XL

8. Data: 2017-11-17 17:46:21

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-11-16 16:27, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

> Znajomy pożeracz frytek z McDonaldsa, wprawdzie ich nie próbował, ale
> był dość sceptyczny...
> Ale on z gatunku tych, co nawet świeże pomidory polewa keczupem.
> Widziałem na własne oczy - obrzydliwość!

Obrzydliwość.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/likop
en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no
wotworow_35849.html

9. Data: 2017-11-17 18:47:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> [...]
>
> Obrzydliwość.
>
> http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/likop
en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no

A koszenila? //kupne i fastfudowe ketchupy
3-/

--
XL

10. Data: 2017-11-17 19:38:36

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-11-17 18:47, obywatel XL uprzejmie donosi:

en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no
wotworow_35849.html

> A koszenila? //kupne i fastfudowe ketchupy
> 3-/

A koszenila... to może w kieleckim jest ketchupie.
A można po prostu ogarnąć żarcik: świeży pomidor vs. przetwór z pomidora.

Żenująca tv-reklama Intermarche.
---- ADULT CELEBRITY VIDEO ---- click here
Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?
Uploads - What is wrong with Easynews
Gęsie cycki