Gęsie pipki

11. Data: 2017-11-17 20:55:27

Temat: Re: Gęsie pipki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> Dnia 2017-11-17 18:47, obywatel XL uprzejmie donosi:

en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no
wotworow_35849.html

> A koszenila...

Poprawiam - czerwień koszenilowa.

> to może w kieleckim jest ketchupie.

Może.
Sprawdź kielecki.

> A można po prostu ogarnąć żarcik: świeży pomidor vs. przetwór z pomidora.

Cóż tu ogarniać?
Tylko jak się samemu ów przetwór zrobi, to czerwieni koszenilowej zero.
W przeciwnym przypadku...
Ale co tam sama czerwień - tyle tego!
http://www.ptfarm.pl/pub/File/Bromatologia/2012/4/BR
%204-2012%20s.%201157-1165.pdf

--
XL

12. Data: 2017-11-17 21:30:42

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-11-17 20:55, obywatel XL uprzejmie donosi:

> [...]
> Sprawdź kielecki.

> Cóż tu ogarniać?
> Tylko jak się samemu ów przetwór zrobi, to czerwieni koszenilowej zero.

Tak podejrzewałam.

Pamiętajcie, Mistrz zna się na wszystkim.

13. Data: 2017-11-17 22:27:29

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 17:46 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> [...]
>
> Obrzydliwość.
>
> http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/likop
en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no

Kura "błysła".

https://finanse.wp.pl/jajka-niespodzianki-mydlo-mlek
o-10-popularnych-w-polsce-produktow-zakazanych-w-inn
ych-krajach-6115775788344961g/8

Nie chodzi o większą zdrowotność przetworów z pomidora od wersji świeżej.
To jest wiedza powszechna.
To chyba jedyna roślina jadalna, której przetwór jest zdrowszy od wersji
nieprzetworzonej?
Gdyby brać pod uwagę wyłącznie to, należałoby zastąpić pomidory keczupem
(albo chociaż przecierem) dokładnie wszędzie. Kura pisze się na to? A może
zamiast warzyw i owoców woli jeść tabletki - są "zdrowsze" :)

--
Trefniś

14. Data: 2017-11-17 23:07:28

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-11-17 22:27, obywatel Trefniś uprzejmie donosi:

Jedz pomidory. Widać - jak - pomagają.

15. Data: 2017-11-17 23:51:37

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 23:07 Qrczak <q...@q...pl> pisze:

> [...]
en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no
wotworow_35849.html

o-10-popularnych-w-polsce-produktow-zakazanych-w-inn

Współczuję kurom (kogutom raczej), którym wszystko smakuje keczupem.

--
Trefniś

16. Data: 2017-11-18 09:33:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> To jest wiedza powszechna.
> To chyba jedyna roślina jadalna, której przetwór jest zdrowszy od wersji

Zdrowszy (tylko JEŚLI ,,zagęszczony) - bo zawierający więcej likopenu?
Zagęszczanie rozkłada wszystkie wrazliwe na temperaturę witaminy oraz
powoduje zwielokrotnienie stężenia tak dobroczynnego likopenu, jak i bardzo
szkodliwych substancji, masowo używanych w uprawie. Wszak te pomidorki w
kupnym keczapie nie pochodzą z babcinego ogródka, tylko z wielkotowarowych
plantacji.

--
XL

17. Data: 2017-11-18 09:36:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
ych-krajach-6115775788344961g/8

> Współczuję kurom (kogutom raczej), którym wszystko smakuje keczupem.

Chyba ,,z" :-)
Też im współczuję.
A keczup kupuję tylko sporadycznie - gdy nie mam swojego. Powody opisałam
post wyżej.

--
XL

18. Data: 2017-11-18 09:48:25

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 09:33 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> szkodliwych substancji, masowo używanych w uprawie. Wszak te pomidorki w
> kupnym keczapie nie pochodzą z babcinego ogródka, tylko z

Kurze chodziło wyłącznie o likopen.
Dlatego zaproponowałem - niech świat przestawi się na keczup/przecier
zamiast świeżych pomidorów, skoro zdrowszy. Będzie po kurzemu :)

--
Trefniś

19. Data: 2017-11-18 10:16:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

en-w-pomidorach-zmniejsza-ryzyko-zawalu-i-rozwoju-no
wotworow_35849.html

o-10-popularnych-w-polsce-produktow-zakazanych-w-inn
ych-krajach-6115775788344961g/8

> Kurze chodziło wyłącznie o likopen.

I właśnie stąd mój post o zagęszczaniu WSZYSTKIEGO - łącznie z nim.

> Dlatego zaproponowałem - niech świat przestawi się na keczup/przecier
> zamiast świeżych pomidorów, skoro zdrowszy. Będzie po kurzemu :)

Zdrowo - antygrzybowo, przeciwchwastowo, bezwitaminowo i octowo :-\

--
XL

20. Data: 2017-11-18 10:23:53

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 10:16 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
>
> I właśnie stąd mój post o zagęszczaniu WSZYSTKIEGO - łącznie z nim.

> Zdrowo - antygrzybowo, przeciwchwastowo, bezwitaminowo i octowo :-\

Też nie należy przesadzać z tym kaczupem, jako "skoncentrowanym pomidorem".
Np. Heinz ma problemy, bo w ich keczupie jest go zaledwie 6 procent:

https://finanse.wp.pl/popularny-ketchup-to-wcale-nie
-ketchup-duze-problemy-heinza-6114210495379585a

Reszta to sama "zdrowotność" :)

--
Trefniś

Żenująca tv-reklama Intermarche.
---- ADULT CELEBRITY VIDEO ---- click here
Żółty makaron azjatycki - jak to się nazywa?
Uploads - What is wrong with Easynews
Gęsie cycki