Re: Gęsie pipki

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Gęsie pipki
From: XL <i...@g...pl>
Date: 16 Nov 2017 15:08:25 GMT

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
28607,jacula1.html

itowane-zoladki-gesie

> Podrzuciłem te pipki ze względu na wątek o cyckach gęsich :)
>
> Konfitowanie jest rewelacyjnym sposobem obróbki, produkty wychodzą
> rewelacyjne. Oczywiście, jeśli się do tego nadają.
> Istotne, że coraz rzadziej się u nas konfituje, choć to tradycyjny i
> częsty w staropolskiej kuchni proceder.

Coraz rzadziej, bo to nie jest FASTfud, z naciskiem na fast.
Ludzie sobie ekstra kuchnie urządzają, że aj-waj, cud na cudzie - po czym
najczęściej fastfudy w nich królują. Byle jak i byle szybko. I oszczędzają
gaz/prąd, bo kuchnia przerosła finanse.
A w konfitowaniu to czas się liczy. Tu się półgodziną nie da wykpić.

> Ponieważ przez te pipki nie zostałem powalony na kolana, przepis z twojego
> linku prawie na pewno będzie lepszy.

Prawie??
Gwarantuję, że jest po-wa-la-ją-cy!
I polecam to wekowanie - efekt na dłużej, na wynos i na zawołanie.
:-)

> A kto próbował frytek wstępnie "konfitowanych" przed zrumienieniem, ten
> docenia różnicę :)

Oczywiście! Bo są jedyne wg mnie prawdziwe frytki przecież. Tzw.
belgijskie.
http://m.beszamel.se.pl/ziemniaki/frytki-belgijskie-
przepis-na-chrupiaca-przekaske-idealna-na-party-w-ka
rnawale,1426/

--
XL